تهدیدها و تاکتیک های انویدیا بر راه اندازی پردازنده گرافیکی Arc Battlemage اینتل تاثیر می گذارد

گفته می‌شود که انویدیا با استفاده از تاکتیک‌هایی جنجالی، شرکای چینی AIB را که قصد راه‌اندازی پردازنده گرافیکی Battlemage اینتل را دارند، محدود یا ممنوع کرده است. پردازنده‌های گرافیکی Arc Battlemage اینتل ممکن است با تاخیر مواجه شوند.
تهدیدها و تاکتیک های انویدیا بر راه اندازی پردازنده گرافیکی Arc Battlemage اینتل تاثیر می گذارد

گفته می‌شود، انویدیا از تاکتیک‌هایی استفاده می‌کند که یادآور برنامه جنجالی شریک GeForce خود است، زیرا طبق گزارش‌ها تهدیدهایی برای محدود کردن منابع یا اعمال ممنوعیت برای شرکای چینی AIB (Add-in-Board) که قصد انتشار پردازنده‌های گرافیکی Battlemage اینتل را دارند، ایجاد می‌کند. یک منبع چینی ناشناس این موضوع را روشن کرده است و مشکلات احتمالی عرضه را برای پردازنده‌های گرافیکی Arc Battlemage اینتل در صورت دستیابی به Nvidia و احتمال تأخیر تا سال 2024 برای عرضه آنها آشکار کرده است.

جدا از چالش‌های توسعه‌ای گزارش‌شده پیرامون پردازنده‌های گرافیکی Battlemage آینده، اینتل ممکن است با خطر از دست دادن شرکای AIB که گفته می‌شود مجبور به همکاری انحصاری با انویدیا شده‌اند، مواجه شود. کانال روسی یوتیوب PRO Hi-Tech گزارش می دهد که انویدیا در حال بازبینی استراتژی های به کار گرفته شده در طول برنامه شریک GeForce است که قبلاً چند سال پیش بر AMD تأثیر گذاشته بود.

به گفته PRO Hi-Tech، گفته می‌شود که انویدیا شرکای چینی AIB را که قصد همکاری با اینتل برای پردازنده گرافیکی Arc Battlemage را دارند، تهدید می‌کند. بسته به میزان همکاری، انویدیا یا محدودیت‌هایی را برای عرضه کارت‌های GeForce RTX اعمال می‌کند یا AIB‌های "سرکش" را به طور کامل ممنوع می‌کند. این اطلاعات توسط یک کارمند ناشناس AIB به اشتراک گذاشته شده است که به دنبال حفظ هویت است.

انویدیا قبلاً فشارهای مشابهی را بر AIB هایی که کارت های AMD را از طریق برنامه شریک GeForce منتشر می کردند اعمال کرده بود. با این حال، به دلیل واکنش شدید صنعت، این ابتکار طی یک سال متوقف شد. در همین حال، اینتل در تلاش است تا سودآوری خود را با نام تجاری Arc dGPU خود حفظ کند و یک سال پس از عرضه کارت های Alchemist با مشکلات توسعه و تولید مواجه است. رفتار ضد رقابتی ادعایی انویدیا به طور بالقوه می‌تواند کمبود کارت‌های غیر مرجع Intel Alchemist ارائه شده توسط AIB را توضیح دهد، تا جایی که اینتل قبلاً کارت‌های A770 نسخه محدود خود را متوقف کرده است.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد