OpenAI قابلیت GPT-3.5 توربو قابل تنظیم GPT-4 را باز کرد

OpenAI می گوید که با تنظیم دقیق ربات چت خود برای تمرکز بر وظایف خاص - مانند تکمیل کد یا حفظ یک لحن ثابت - مشاغل می توانند ChatGPT را به ابزار کارآمدتری تبدیل کنند.
OpenAI قابلیت GPT-3.5 توربو قابل تنظیم GPT-4 را باز کرد

OpenAI فرصتی را برای تنظیم دقیق GPT-3.5 Turbo برای مطابقت با نیازهای خاص معرفی کرده است، و به کسب و کارها اجازه می دهد تا کاربرد ChatGPT را برای کارهای متمایز افزایش دهند. OpenAI با تمرکز بر فعالیت‌هایی مانند تکمیل کد یا حفظ لحن ثابت پیشنهاد می‌کند که سازمان‌ها می‌توانند قابلیت‌های چت بات خود را اصلاح کنند. این سفارشی‌سازی شامل آموزش GPT-3.5 Turbo با داده‌های اختصاصی می‌شود، که در نتیجه یک مدل مناسب ایجاد می‌شود که می‌تواند در کارهای خاص با GPT-4 رقابت کند یا از آن پیشی بگیرد. در ماه‌های آینده، OpenAI قصد دارد این قابلیت را به GPT-4 پیشرفته‌تر نیز گسترش دهد.

فرآیند تنظیم دقیق به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد که ChatGPT را برای عملکردهای خاص بهینه کنند، و مدلی را ارائه می‌دهد که در آن حوزه‌های خاص برتر است. از طریق آموزش نظارت شده، یک ربات سفارشی برای پاسخگویی به نیازهای منحصر به فرد هر شرکت مشتری ایجاد می شود، به عنوان مثال، از پاسخ های قابل اعتماد به زبان های خاص یا عبارت های مختصر اطمینان حاصل می کند. پیش از این، مشاغل محدود به استفاده از انواع GPT-3 مانند davinci-002 یا babbage-002 برای این منظور بودند.

مدل اولیه تا سپتامبر 2021، مشابه GPT-4، از قبل آموزش داده شده است، و پس از آن با داده های خاص شرکت به خوبی تنظیم می شود. OpenAI تاکید می کند که نه این داده ها و نه هیچ تعاملی برای آموزش مدل های فراتر از محدودیت های شرکت مشتری استفاده نمی شود.

برنامه دیگر شامل ساخت ربات هایی است که صادقانه صداهای برند را برای سازگاری بیشتر تقلید می کنند و برای کارهایی مانند تولید کپی تبلیغات یا ارتباطات داخلی مناسب هستند. شرکت‌های نرم‌افزاری همچنین می‌توانند از این سفارشی‌سازی برای مدیریت کدهای معمول، از جمله تماس‌های API، یا قالب‌بندی و تکمیل قطعه‌های کد به‌طور مداوم استفاده کنند.

GPT-3.5 Turbo که در اوایل سال توسط OpenAI رونمایی شد، یک سری مدل است که برای کاربردهایی فراتر از سناریوهای مکالمه معمولی طراحی شده است. OpenAI با ظرفیت پردازش 4000 توکن در آن واحد – دو برابر قابلیت مدل‌های قبلی – ادعا می‌کند که آزمایش‌کنندگان اولیه توانسته‌اند با استفاده از دستورالعمل‌های تنظیم شده با GPT-3.5، طول سریع را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

با توجه به قیمت گذاری، آموزش GPT-3.5 هزینه ای معادل 0.0080 دلار برای هر 1000 توکن دارد، در حالی که استفاده از ورودی و خروجی چت بات هر کدام 0.0120 دلار به ازای هر 1000 توکن هزینه دارد.

مایکروسافت همچنین مدل‌های مبتنی بر GPT قابل تنظیم را از طریق سرویس‌های AI Builder و Power Virtual Agents ارائه می‌کند. این مدل‌ها را می‌توان با داده‌های داخلی یک شرکت برای تولید پاسخ‌ها، ارائه راه‌حلی برای خلاصه‌سازی اطلاعات یا تولید محتوا برای کمپین‌های ایمیل، ادغام کرد. مشابه رویکرد تنظیم دقیق OpenAI، ربات‌های هوش مصنوعی قابل تنظیم مایکروسافت می‌توانند از داده‌های شرکت برای فرمول‌بندی پاسخ‌های پایگاه دانش سازمان بهره ببرند.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد