مراقبت فیزیکی از سرفیس

دستگاه سرفیس شما به عنوان یک کامپیوتر همراه و یک تبلت، همواره در معرض خطرات فیزیکی بیش از هر لپ‌تاپ دیگری است.
مراقبت فیزیکی از سرفیس

شاید تا به حال این نکته به نظرتان نرسیده باشد که چرا کامپیوترهای رومیزی و لپ‌تاپ‌هایی که اکثرا در خانه و محل کار و در حالت کلی در مکانی ثابت مورد استفاده هستند، بسیار بیشتر از دستگاه‌های همراه همانند گوشی تلفن همراه عمر می‌کنند. این در حالیست که اتفاقا گوشی‌های تلفن همراه امروزی اکثرا تماما از فلز و شیشه ساخته شده و در برابر ضربات و سقوط بسیار مقاومت‌تر از یک کامپیوتر و یک لپ‌تاپ پلاستیکی هستند.

دستگاه‌های سرفیس نیز به عنوان کامپیوترهایی در قالب تبلت که از هر لپ‌تاپی، همراه‌تر یا موبایل‌تر هستند همواره در معرض آسیب‌های جدی ناشی از خطرات فیزیکی و مخصوصا سقوط هستند. چراکه با توجه به ذات تبلت و در دست بودنی که دارند، هر لحظه احتمال پرتاب شدن و افتادن آنها از دست وجود دارد. دقیقا بر اساس همین پیش بینی کاملا درست، به خوبی به یاد داریم که در مراسم معرفی یکی از دستگاه‌های Surface Pro، این کامپیوتر چگونه از قصد و توسط مجری برنامه جلوی دیدگان حضار به زمین زده شد.

با هر بودجه ای لپ تاپ بگیر مشاهده محصولات

تمامی مدل‌های دستگاه‌های Surface تماما از فلز و شیشه ساخته شده‌اند. بدنه آنها با آلیاژ منیزیوم پوشانده شده و صفحه نمایش نیز توسط آخرین نسل از شیشه گوریلا گلس ضد ضربه و ضد خط و خش محافظت می‌شود. اینها مواردی هستند که در کمتر لپ‌تاپی دیده می‌شوند…

اما با این حال بازهم %۱۰۰ ضد ضربه نیستند و مخصوصا در مدل‌های Core i۷ از Surface Pro که دارای فن خنک کننده هستند، آسیب پذیری این کامپیوترها بالا رفته است. در این رابطه باید بگوییم که هرچه دستگاه سنگین‌تر باشد با توجه به معادله شتاب سقوط آزاد، نیروی وارده به دستگاه نیز بیشتر خواهد بود؛ لذا یکی از مهمترین دلایل پیشنهاد ما برای خریداری Surface Go به جای Surface Pro نیز همین است.

قاب و کیف محافظ سرفیس

لذا چنانچه می‌خواهید واقعا دستگاه خود را ضد ضربه کنید و محیط کار شما به نوعی است که دستگاه همواره در معرض ضربات فیزیکی می‌باشد، می‌بایست از Case یا قاب‌های محافظتی استفاده نمائید. در بازار فعلی ایران، دو نوع قاب برای چنین نوعی از محافظت وجود دارد؛ یکی ساخته شرکت STM و دومی ساخته شرکت Maroo. اولی که با نام کامل STM Dux for Surface Pro شناخته می‌شود تست‌های نظامی گذرانده و واقعا از دستگاه محافظت تضمین شده‌ای می‌کند. دومی که با نام کامل Maroo Folio Case for Surface Pro شناخته می‌شود، در مقایسه با Dux بسیار شیک‌تر بوده و کمتر از Dux به زیبایی ظاهری دستگاه لطمه می‌زند همچنین صفحه‌ای برای پوشاندن صفحه نمایش تبلت را نیز داراست.

محافظ گلس صفحه نمایش سرفیس

اما هیچ یک از ایندو از صفحه نمایش دستگاه به صورت کاملی محافظت نمی‌کنند یا بهتر است بگوییم به صورت همیشگی از صفحه نمایش محافظت نمی‌کنند. چراکه به هنگام کار با دستگاه، هر دو کیس معرفی شده صفحه نمایش شما را کاملا بی‌دفاع در برابر ضربات قرار می‌دهند.

لذا شما حتما نیاز خواهید داشت تا حتی پیش از خریداری کیبورد، یک محافظ شیشه‌ای صفحه نمایش برای دستگاه خود خریداری نمائید تا در صورت وارد شدن ضربات قوی، ابتدا آن محافظ بشکند و به محافظ Gorilla Glass نصب شده خود دستگاه آسیبی وارد نشود چراکه مورد دوم بسیار بسیار گران قیمت‌تر است؛ برای تعویض شیشه محافظتی خود دستگاه حتی اگر صفحه نمایش و قسمت لمسی آن کاملا سالم نیز باشد باید تا یک سوم کل قیمت دستگاه متحمل هزینه شوید.

تفاوت سرفیس با لپ تاپ

به غیر از نصب محافظ‌های مختلف برای دستگاه، خود شما نیز باید از جهاتی مراقب دستگاه خود باشید. اولین موردی که با تجربه البته پرهزینه‌ای متوجه آن خواهید شد، گپ یا فاصله بین انتهای پایه و انتهای کیبورد است. زمانیکه سرفیس خود رو بر روی پایه خود بر روی میز گذاشته و به عنوان یک لپ‌تاپ از آن استفاده می‌کنید، به علت راحتی بیشتر در کار دستگاه را از خود دور می‌کنید و تصور شما اینست که می‌توانید دستگاه را تا قسمت انتهای کیبورد که متصل به پایین صفحه نمایش است به سمت انتهای میز هل دهید، که در این بین ناگهان دستگاه شما سقوط می‌کند. چراکه حواستان به فاصله‌ای که پایه نگهدارنده تا پایین صفحه نمایش دارد نبوده است.

خطر سقوط سرفیس

دیگر مسئله، وزن غیر عادی دستگاه‌های Surface Pro است. به عنوان یک لپ‌تاپ، خب تنها 780 گرم وزن برای سرفیس پرو بسیار بسیار پایین است. اما کافیست تا دستگاه خود را به عنوان یک تبلت به دست فرد دیگری بدهید تا شاهد سقوط آنی آن باشد. شاید شما به وزن دستگاه خود عادت کرده باشید، اما توجه نمائید که تصور دیگران از یک تبلت اصلا 780 گرم وزن نیست و نیروی کافی را برای نگه داشتن آن در دست به کار نمی‌برند.

اگر دستگاه به کمک مراقبت شما هیچگاه سقوط نکند، اما قلم شما مطمئنا اولین قسمتی خواهد بود که دچار سقوط می‌شود و دقت کنید که اتفاقا قلم به نسبت دستگاه در برابر سقوط بسیار بسیار مقاومت کمتری را داراست و به راحتی از کار می‌افتد. اما اگر شانس بیاورید و فقط نوک و یا باتری قلم شما آسیب ببیند می‌توانید یدک آنها را در ایران نیز تهیه کرده و تعویض نمائید.

محافظت از کیبورد پارچه ای سرفیس

کیبورد سرفیس تقریبا چیزی برای خراب شدن در اثر افتادن از ارتفاع ندارد و در مواردی حتی عبور اتومبیل از روی کیبورد نیز آسیبی به آن وارد نمی‌کند. اما جنس پارچه‌ای اینگونه کیبوردها بسیار آسیب پذیر در مدت زمان خواهد بود. به طوریکه اگر دستگاه را به نوعی در کیف خود حمل و نقل کنید که کیبورد تحت فشار باشد، به راحتی دچار پارگی خواهد شد.

همچنین کیبوردهایی که با رنگ‌های روشن و پارچه آلکانتارا سیگنچر عرضه می‌شوند، به مرور زمان دچار لکه هایی خواهند که به هیچ وجه پاک نمی‌شوند. لذا در این رابطه اگر استفاده شما از کیبورد دستگاه بالاست، حتما هر هفته کیبورد خود را با دستمالی مرطوب و موارد شوینده سبک و رقیق به هنگامی که از دستگاه جدا است تمیز کرده و پیش از اتصال مجدد به دستگاه منتظر شوید تا کاملا خشک شوند.

شرکت آرالپ جهت تامین لپ تاپ و کامپیوتر اقتصادی به صورت تک و عمده ، آماده همکاری با تمام شرکت ها، ادارات و مصرف‌کنندگان صنایع الکترونیک و کامپیوتر است.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد