پردازنده‌های گرافیکی گران‌قیمت و گیمرهای ناامید: آیا RTX 4060 Ti انویدیا به شایعات عمل می‌کند؟

شایعه افزایش قیمت انویدیا برای RTX 4060 Ti تقریباً 13 درصد، نگرانی گیمرهایی است که در حال حاضر برای خرید پردازنده‌های گرافیکی با مشکل مواجه هستند. هدف عملکرد مشابه RTX 3070 است، اما دارای ویژگی های اضافه شده است.
پردازنده‌های گرافیکی گران‌قیمت و گیمرهای ناامید: آیا RTX 4060 Ti انویدیا به شایعات عمل می‌کند؟

همه نگاه ها به Nvidia RTX 4060 Ti دوخته شده است، اما گزارش اخیر نشان می دهد که راه اندازی ممکن است انتظارات را برآورده نکند. Red Gaming Tech گزارش می دهد که RTX 4060 Ti ممکن است 450 دلار قیمت داشته باشد که تقریباً 13 درصد افزایش نسبت به نسل قبل و 50 دلار بیشتر از RTX 3060 Ti است که جایگزین شده است. این افزایش قیمت قابل توجه است، به خصوص که RTX 3060 Ti در زمان عرضه گران بود.

در حالی که به نظر می رسد هدف عملکرد RTX 4060 Ti با RTX 3070 برابری می کند، زمانی که ویژگی هایی مانند DLSS 3 و Frame Generation فعال هستند، ممکن است برای بازی بهتر باشد. با این حال، اگر انویدیا به پرداخت هزینه بیشتر برای کارت‌های سطح پایین‌تر ادامه دهد، می‌تواند مشتریان وفادار را بسیار تلخ کند، به خصوص که بسیاری از گیمرها ممکن است قادر به پرداخت این افزایش قیمت نباشند.

سری Lovelace انویدیا به قیمت نسخه قبلی خود فروخته نشده است، که با پایین آمدن پشته GPU غیر قابل توجیه می شود. قیمت RTX 4090 100 دلار بالاتر از RTX 3090 بود که از آنجایی که عملکرد بسیار بهتری را ارائه می داد قابل قبول تر بود. با این حال، RTX 4080 و 4070 Ti قیمتی مطابق با همتایان خود در نسل قبلی داشتند که مورد استقبال گیمرها قرار نگرفت.

اگر انویدیا به افزایش قیمت‌های RTX 4060 Ti ادامه دهد، می‌تواند پارتیزان‌های قدیمی Team Green را به طرفداران AMD تبدیل کند، به خصوص اگر کارت‌های آینده Radeon RX 7800 XT و سایر کارت‌های مقرون‌به‌صرفه AMD عملکرد خوبی داشته باشند. انویدیا باید MSRP را در همان جایی که برای نسل قبل بود نگه دارد، زیرا 50 دلار اضافی برای هر کارت ارزش آن را ندارد.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد