شایعه: آیپد پرو 11 و 12.9 در سال 2024 به‌روزرسانی OLED را دریافت می‌کنند

شایعه شده است که آیپد پرو 11 و 12.9 اپل در سال 2024 به‌روزرسانی‌های OLED را دریافت خواهند کرد. این مدل‌ها ممکن است دارای فناوری LTPO باشند. اگر سامسونگ نتواند LTPO را تا سال 2026 در صفحه نمایش های OLED خود ادغام کند، انتشار مک بوک ممکن است به تعویق بیفتد.
شایعه: آیپد پرو 11 و 12.9 در سال 2024 به‌روزرسانی OLED را دریافت می‌کنند

طبق گزارش ها، انتقال اپل به فناوری OLED قرار است در سال 2024 آغاز شود و از مدل های iPad Pro شروع شود. انتظار می‌رود آی‌پد پرو که در اندازه‌های 11 و 12.9 اینچی عرضه می‌شود، سال آینده به صفحه‌نمایش‌های OLED ارتقا یابد. این نمایشگرها ممکن است ویژگی های پیشرفته ذخیره صفحه نمایش موجود در iPhone 14 Pro و Pro Max را در خود جای دهند. علاوه بر این، نشانه هایی وجود دارد که اولین مک بوک OLED نیز می تواند ویژگی های مشابهی را به کار گیرد.

بر اساس گزارش گروه تحقیقاتی بازار Omdia، دستگاه های اولیه اپل که دارای صفحه نمایش OLED هستند، احتمالا "آیپدهای OLED 11 و 13 اینچی" خواهند بود. این نشان می دهد که این دستگاه ها با در نظر گرفتن اندازه های تقریبی صفحه نمایش به خط Pro تعلق دارند. شایان ذکر است که انتظار می‌رود هر دو نوع آیپد پرو رده بالا، پس از تغییر انحصاری آن‌ها به miniLED در سال 2021، بار دیگر ارتقای صفحه نمایش قابل توجهی دریافت کنند.

علاوه بر این، مدل های شایعه شده آیپد پرو برای سال 2024، هر دو در اندازه های 11 و 12.9 اینچی، دارای ویژگی های اضافی مانند نمایشگر همیشه روشن هستند. گفته می شود این دستگاه ها به فناوری LTPO (اکسید پلی کریستالی با دمای پایین) مجهز شده اند که نمایشگرهای کم مصرف را امکان پذیر می کند. همان ویژگی‌های سطح حرفه‌ای که در آیفون‌ها دیده می‌شود ممکن است در نسل اول مک‌بوک OLED نیز وجود داشته باشد، اما این می‌تواند منجر به تاخیر در عرضه شود.

گزارش ها حاکی از آن است که مک بوک OLED آتی با تاخیرهای متعددی روبرو شده است که بخشی از آن به دلیل ادغام صفحه نمایش های "نسل هشتم OLED سامسونگ" با فناوری LTPO در مقیاس تولید انبوه است. در واقع، اعتقاد بر این است که این صفحه نمایش ها حتی با لایه قدیمی LTPS (سیلیکون پلی کریستالی با دمای پایین) هنوز ساخته نشده اند.

در نتیجه، اگر سامسونگ نتواند LTPO را تا سال 2026 در صفحه‌نمایش‌های OLED نسل هشتم قرار دهد، مک‌بوک OLED پیش‌بینی‌شده ممکن است در سال 2027 وارد بازار نشود. این تاخیر را می‌توان به چالش‌های همسوسازی خطوط تولید سامسونگ با فناوری لازم نسبت داد.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد