Samsung Galaxy Book3 Pro 16: لپ تاپ 16 اینچی با عمر باتری طولانی

با وجود فرمت 16 اینچی، سامسونگ گلکسی بوک 3 پرو 16 را می توان یک لپ تاپ همراه به دلیل ابعاد جمع و جور، وزن کم و عمر باتری بسیار خوب آن دانست. علاوه بر این، صفحه نمایش AMOLED با فرمت 16:10 (2880 x 1800 پیکسل) و Core i5 قدرتمند را ارائه می دهد.
Samsung Galaxy Book3 Pro 16: لپ تاپ 16 اینچی با عمر باتری طولانی

سامسونگ گلکسی بوک 3 پرو 16 را به عنوان بخشی از مجموعه لپ‌تاپ‌های اداری موبایل خود با پردازنده‌های رپتور لیک معرفی می‌کند. این لپ‌تاپ‌ها با قیمتی بین 1700 تا 2200 یورو (معادل 1879 تا 2432 دلار) تست شدند. واحد تست ما مقرون به صرفه ترین نسخه موجود در آن زمان را نشان می دهد.

پردازنده Core i5-1340P به کار رفته در این مدل عملکرد رضایت بخشی را برای مرور اینترنت، برنامه های اداری و حتی امکان انجام بازی های رایانه ای ساده را ارائه می دهد. با این حال، CPU تنها با 8 گیگابایت حافظه کاری لحیم کاری (LPDDR5-5200، حالت دو کاناله) همراه است که با توجه به قیمت درخواستی، کوتاهی می کند. علاوه بر این، امکان افزایش ظرفیت ذخیره سازی وجود ندارد.

SSD میان رده به کار رفته در این لپ تاپ (PCIe 4, M.2-2280) فضای ذخیره سازی ناچیز 256 گیگابایتی را ارائه می دهد. در حالی که برای سناریوهای معمول استفاده از لپ تاپ کافی است، اما برای یک لپ تاپ با قیمت 1700 یورو ناامید کننده است. اگر ظرفیت ذخیره سازی SSD کافی نیست، تنها گزینه جایگزینی آن با یک مدل بزرگتر است، زیرا لپ تاپ هیچ اسلاتی برای درایوهای ذخیره سازی اضافی ارائه نمی دهد. تنها روش افزایش فضای ذخیره سازی از طریق استفاده از کارت microSD است.

نکته مثبت این است که این لپ تاپ دارای صفحه نمایش بزرگ OLED با اندازه 16 اینچ با وضوح 2880 در 1800 پیکسل است. نسبت تصویر 16:10 آن برای کارهای مربوط به کار بسیار مناسب است و صفحه نمایش سطوح مشکی عالی را ارائه می دهد و در عین حال فضای رنگی DCI-P3 را به طور کامل پوشش می دهد. علاوه بر این، این لپ تاپ از باتری قابل توجهی 76 وات ساعتی بهره می برد که عمر باتری قابل توجهی را تضمین می کند. مزیت دیگر وجود دو پورت USB-C است که هر دو از Thunderbolt 4 پشتیبانی می کنند و می توان از آنها برای شارژ لپ تاپ استفاده کرد.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد