منتظر اولین رم DRAM GDDR7 سامسونگ با پهنای باند 1.5 ترابایت در ثانیه باشید

سامسونگ اولین گام های توسعه رم DRAM GDDR7 را در صنعت با پهنای باند 1.5 ترابیت بر ثانیه تکمیل می کند و عملکرد گرافیکی را در ورک استیشن ها، لپ تاپ ها و سیستم های گیمینگ افزایش می دهد. انتظار می رود رم های جدید اواخر سال 2023 عرضه شوند.
منتظر اولین رم DRAM GDDR7 سامسونگ با پهنای باند 1.5 ترابایت در ثانیه باشید

سامسونگ با توسعه موفقیت آمیز اولین راه حل DRAM GDDR7 به نقطه عطف مهمی در صنعت فناوری دست یافته است. سامسونگ پس از نمایش اولیه خود در ماه گذشته، اکنون رسماً پایان مرحله توسعه این راه حل حافظه پرسرعت (رم) پیشرفته را اعلام می کند. این دستاورد مدت کوتاهی پس از عرضه DRAM GDDR6 با سرعت 24 گیگابیت بر ثانیه پیشرو در سال گذشته به دست آمد.

Yongcheol Bae، معاون اجرایی تیم برنامه‌ریزی محصول حافظه سامسونگ الکترونیک، اشتیاق خود را درباره پتانسیل GDDR7 DRAM ابراز کرد. او تاکید کرد که این نوآوری تجربیات کاربر را در زمینه هایی که نیاز به عملکرد گرافیکی استثنایی دارند، مانند ورک استیشن ها، کامپیوترها و کنسول های بازی، تا حد زیادی افزایش می دهد. علاوه بر این، او بر پتانسیل آن برای متحول کردن زمینه هایی مانند هوش مصنوعی، محاسبات با عملکرد بالا (HPC) و وسایل نقلیه خودرو تاکید کرد.

مهارت فنی تراشه حافظه جدید GDDR7 قابل توجه است. با پهنای باند 1.5 ترابیت بر ثانیه، پهنای باند قابل توجه 1.4 برابر بیشتر از GDDR6 (1.1 ترابایت بر ثانیه) دارد. حداکثر سرعت تقویت شده تراشه در هر پین به 32 گیگابیت در ثانیه می رسد و بهره وری انرژی آن 20 درصد بهبود یافته است. سامسونگ از طریق معماری بهینه IC و استفاده از ترکیب قالب گیری اپوکسی برای مواد بسته بندی به این پیشرفت ها دست یافته است. این رویکرد بسته بندی، همراه با سایر بهینه سازی ها، منجر به کاهش قابل توجه 70 درصدی مقاومت حرارتی در مقایسه با GDDR6 می شود.

با نگاهی به آینده، سامسونگ پیش بینی می کند که اولین محصولات سخت افزاری دارای DRAM جدید GDDR7 احتمالا در اواخر سال 2023 وارد بازار شوند، با این فرض که همه چیز طبق برنامه پیش برود. 

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد