تحقیقات نشان می‌دهد که هوش مصنوعی می‌تواند 400 ساعت در سال برای کارمندان صرفه‌جویی کند

56 درصد از کارفرمایان کارمندان از هوش مصنوعی استقبال نمی‌کنند، که منجر به نگرانی در مورد امنیت شغلی می‌شود. با این حال 67 درصد معتقدند مهارت های هوش مصنوعی برای رشد شغلی بسیار مهم است. برخی نگران استرس، دقت و حفظ حریم خصوصی داده ها هستند.
تحقیقات نشان می‌دهد که هوش مصنوعی می‌تواند 400 ساعت در سال برای کارمندان صرفه‌جویی کند

هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که صدها ساعت کارمندان را نجات دهد. بر اساس یک مطالعه اخیر، کارمندان به طور بالقوه می توانند با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی (AI) نزدیک به 400 ساعت در سال صرفه جویی کنند.

Visier، یک شرکت تجزیه و تحلیل و برنامه ریزی نیروی کار، نظرسنجی را با 3030 کارمند از بیش از 250 شرکت در بریتانیا، ایالات متحده، کانادا و آلمان انجام داد. این مطالعه نشان داد که کارمندانی در بریتانیا که قبلاً ابزارهای هوش مصنوعی را به کار گرفته‌اند، تقریباً 93 دقیقه در روز صرفه‌جویی می‌کنند.

با این حال، بیش از نیمی (56٪) از پاسخ دهندگان اظهار داشتند که کارفرمایان آنها هنوز استفاده از هوش مصنوعی را برای افزایش بهره وری تشویق نکرده اند. علاوه بر این، بیش از نیمی (53٪) از کارمندان نگران این هستند که هوش مصنوعی جایگزین مهارت های فعلی آنها شود که منجر به نگرانی در مورد تعدیل شغل احتمالی می شود. این نگرانی در زمانی به وجود می آید که دولت بریتانیا در تلاش برای ایجاد مقررات مناسب برای تضمین حمایت از نیروی کار است.

حدود دو سوم (67٪) از کارمندان مورد بررسی معتقدند که توسعه مهارت های هوش مصنوعی برای رشد شغلی آینده آنها بسیار مهم است. با این حال، این مطالعه اطلاعاتی در مورد تعداد کارمندانی که به طور فعال مهارت‌های هوش مصنوعی را یاد می‌گیرند، ارائه نمی‌کند. بسیاری از افراد ممکن است در مورد اینکه از کجا شروع کنند نامطمئن باشند، با توجه به اینکه این فناوری ظاهراً چند ماه پیش ظهور کرد و به سرعت شتاب گرفت.

علیرغم مزایای آشکار و اغلب تبلیغ شده هوش مصنوعی، یک سوم (36٪) از پاسخ دهندگان معتقدند که هوش مصنوعی واقعا می تواند به استرس مرتبط با کار آنها کمک کند. درصد مشابهی از کارمندان در مورد دقت (37٪) و حریم خصوصی داده ها (38٪) ابراز نگرانی کردند.

خوشبختانه با گذشت زمان، انتظار می رود این مسائل بهبود یابد. شرکت‌هایی مانند OpenAI به طور مداوم مدل‌های هوش مصنوعی پیشرفته‌تری را منتشر می‌کنند، در حالی که سایرین، مانند مایکروسافت، ابزارهای هوش مصنوعی را پیشنهاد می‌کنند که می‌توانند در سازمان‌ها بدون اشتراک‌گذاری داده‌های خارجی مورد استفاده قرار گیرند.

کمتر از یک سال پس از انتشار پیش‌نمایش بسیار عمومی ChatGPT، نظرات در مورد هوش مصنوعی متفاوت است. تنها دو نفر از هر پنج کارگر بهبودهایی را در تعادل کار و زندگی پیش بینی می کنند، در حالی که دیگران به خود فناوری یا در مورد کارفرمایان خود شک دارند که ممکن است زمان ذخیره شده را با وظایف اضافی پر کنند.

بن هریس، مدیر Visier EMEA North، مسئولیت حمایت از سرمایه‌گذاری‌های دولت و سنجش موفقیت طرح‌های هوش مصنوعی را بر عهده کسب‌وکارها می‌گذارد.

هریس اظهار داشت: «رهبران کسب و کار باید اطمینان حاصل کنند که شکاف‌های مهارت‌های کارکنان را شناسایی کرده و در مورد فن‌آوری‌های نوظهور، از جمله هوش مصنوعی، اما نه محدود، آموزش می‌دهند.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد