لپ تاپ جدید لنوو Lenovo Yoga Pro 9i 16 با نمایشگر قدرتمند

لپ تاپ Yoga Pro 9i 16 با داشتن اجزای سریع و نمایشگر مینی LED روشن، پیشرو لنوو در سری لپ‌تاپ‌های چندرسانه‌ای است. Yoga Pro 9i کیفیت تصویر عالی را ارائه می دهد، اما به قدرت زیادی نیز نیاز دارد. قاب خش دار و مشخصات پایین تر نسبت به یوگا پرو 14 اینچی دارد.
لپ تاپ جدید لنوو Lenovo Yoga Pro 9i 16 با نمایشگر قدرتمند

لپ تاپ Lenovo Yoga Pro 9i 16 دارای یک پنل مینی LED چشمگیر است، اما در مقایسه با همتای کوچکتر 14 اینچی خود کمتر است. Yoga Pro 9i 16 با سخت افزار قوی و صفحه نمایش مینی ال ای دی پر جنب و جوش خود به عنوان پرچمدار لنوو در سری لپ تاپ های چندرسانه ای خود می باشد. در حالی که کیفیت بصری عالی ارائه می دهد، نیاز به قدرت قابل توجهی دارد. با این حال، هنگامی که در مقایسه با Yoga Pro 9i 14 اینچی اندازه گیری می شود، شاسی و مشخصات پایین تر از آن خدشه دار می شود که منجر به برخی ناامیدی ها در استفاده روزمره می شود.

در خط مقدم لپ تاپ های چند رسانه ای لنوو، Yoga Pro 9i حرف اول را می زند. پس از ارزیابی نسخه 14 اینچی، اکنون توجه خود را به مدل 16 اینچی معطوف می کنیم. در اصل، پایه و اساس یکسانی را حفظ می‌کند و یک شاسی آلومینیومی را با جدیدترین پردازنده‌های Raptor Lake اینتل و طیف وسیعی از پردازنده‌های گرافیکی لپ‌تاپ GeForce RTX 4000 انویدیا ترکیب می‌کند. این گزینه‌ها شامل RTX 4050، RTX 4060 و RTX 4070 می‌شوند، با مدل 14 اینچی TGP 80 واتی و مدل 16 اینچی، 100 وات. این به معنای عملکرد برتر در مقایسه با یوگا پرو 9i 14 کوچکتر است. با این حال، به طرز شگفت انگیزی، لنوو Advanced Optimus را از مدل بزرگتر حذف کرده است. علاوه بر این، خروجی HDMI فقط از استاندارد قدیمی 1.4b پشتیبانی می کند که سیگنال های 4K را به 30 هرتز محدود می کند.

متأسفانه، طراحی کیس در مقایسه با تکرار 14 اینچی رنگ پریده است. در حالی که یکپارچگی ساختاری و مهارت Yoga Pro 16 اینچی قابل ستایش است، صفحه پایه نازک آن مشکلی را ایجاد می‌کند و در حین جابجایی، خش‌های قابل‌شنودی ایجاد می‌کند. این سازش کیفیت با ماهیت برتر لپ تاپ در تناقض است و با توجه به قیمت قابل توجه 2400 یورویی آن به ویژه ناامید کننده است. از نظر داخلی، به جای استفاده از باتری بزرگتر، لنوو فضای اضافی را برای اسلات دوم M.2 2280 SSD اختصاص داده است. اگرچه این قابلیت گسترش برای افزایش فضای ذخیره‌سازی عملی است، اما عمر باتری محدود باعث می‌شود باتری بزرگ‌تر انتخاب معقول‌تری برای اکثر کاربران باشد.

عامل اصلی در زمان اجرای باتری، صفحه نمایش مینی LED اختیاری است که در حالت استاندارد SDR به حداکثر روشنایی کمی بیش از 500 cd/m² دست می یابد که کمتر از درخشندگی مدل 14 اینچی (~700 cd/m²) است. با وجود این، پنل بزرگتر مصرف انرژی بالاتری را به همراه دارد و در نتیجه عمر باتری حتی کمتر می شود، به خصوص در تنظیمات روشنایی بالا. علاوه بر این، انعکاس بالای صفحه نمایش، استفاده از حداکثر روشنایی را، به ویژه در محیط های با نور مناسب، ضروری می کند. به عنوان مثال، تست Wi-Fi ما، که با روشنایی کامل انجام می شود، کمی بیش از 3.5 ساعت طول می کشد، که به طور قابل توجهی محدود است. برای مقایسه، مک بوک پرو 16 اپل، مجهز به یک پنل مینی ال ای دی به همان اندازه روشن در حالت SDR، در همان سناریو بیش از 7 ساعت است.

در مجموع، Yoga Pro 9i 16 بزرگتر از برادر کوچکتر خود عقب مانده است، نتیجه ای که ما آن را غیرضروری می دانیم. تفاوت‌ها در ویژگی‌ها فاقد انسجام هستند و فضای داخلی اضافی می‌توانست برای جای دادن باتری بزرگ‌تر بهتر استفاده شود، و کاهش زمان اجرا منتسب به صفحه نمایش بزرگ‌تر را جبران کند.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد