MacBook Air OLED ممکن است با صفحه نمایش کمی کوچکتر عرضه شود

ظاهرا با صفحه نمایش کمی کوچکتر 13.4 اینچی MacBook Air OLED عرضه خواهد شد.
MacBook Air OLED ممکن است با صفحه نمایش کمی کوچکتر عرضه شود

ما انتظار داریم اپل در یکی دو سال آینده یک مک بوک ایر با صفحه نمایش OLED عرضه کند و آخرین افشای تایید نشده مرتبط با لپ تاپ نشان می دهد که با صفحه نمایش 13.4 اینچی کمی کوچکتر وارد بازار می شود.

این راس یانگ، تحلیلگر معتبر تکنولوژی می گوید این مک بوک ایر OLED در سال 2024 نمایش داده می شود. یانگ اضافه می کند که این لپ تاپ مجهز به OLED است. مک بوک پرو تا سال 2024 نمایش داده نخواهد شد. ظاهرا هر دو سامسونگ و ال جی صفحه نمایش های OLED لازم را در اختیار شرکای سازنده اپل قرار می دهند.

صفحه نمایش با چه اندازه ای ؟

در اینجا کمی سردرگمی وجود دارد، زیرا در گزارش قبلی به صفحه نمایش 13.3 اینچی اشاره شده بود. جدیدترین مک‌بوک ایر مجهز به M2 که در سال 2022 عرضه شد، حاشیه‌های نازک‌تری دارد و صفحه‌نمایش 13.6 اینچی دارد، اگرچه نسخه مجهز به M1 از سال 2020 با صفحه‌نمایش 13.3 اینچی همچنان توسط اپل فروخته می‌شود.

به گفته یانگ، مک بوک ایر OLED بین این دو سایز و با اندازه ۱۳.۴ اینچ عرضه خواهد شد. باید دید چه تغییراتی از نظر اندازه قاب، نسبت صفحه نمایش یا ابعاد کل لپ تاپ خواهد کرد.

نکته ای دیگر از همان منبع: ظاهراً یک مک بوک ایر 15 اینچی امسال عرضه می شود، البته با صفحه نمایش LCD به جای OLED. این با پیش‌بینی‌های سایر اطلاعاتی که در این صنعت وجود دارد مطابقت دارد.

آینده OLED است

در حالی که صفحه نمایش های LCD مطمئناً خوب هستند - و در برخی موارد می توانند عالی باشند - واضح است که OLED فناوری برتر است. روشنایی و کنتراست باید در این صفحه‌نمایش‌ها برتر باشد و همچنین برای عمر باتری بهتر، مصرف انرژی بیشتری دارند.

به همین دلیل است که گوشی های پرچمدار رده بالا همگی دارای صفحه نمایش OLED هستند. با OLED، هر پیکسل نور پس‌زمینه خود را برای بهبود تصویر فراهم می‌کند، در حالی که پنل‌های LCD دارای نور پس‌زمینه بزرگ‌تری هستند که هر کدام گروه‌هایی از پیکسل‌ها را پوشش می‌دهند.

هزینه می تواند مشکل ساز باشد، به خصوص با افزایش اندازه صفحه (همانطور که اگر قیمت تلویزیون های OLED و LCD را مقایسه کنید، خواهید دید). ما امیدواریم که حرکت اپل به سمت OLED در لپ تاپ های مک بوک خود به معنای قیمت های قابل توجه و خیلی بالاتر نباشد.

با این حال، همه موارد در نظر گرفته شده، باید حرکت خوبی برای مصرف کنندگان باشد. صحبت هایی وجود دارد مبنی بر اینکه آیپد پروها نیز به OLED تغییر خواهند کرد، بنابراین واضح است که اپل متعهد به تغییر کامل فناوری صفحه نمایش در دراز مدت است.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد