نابودی احتمالی دسکتاپ با ویندوز 365 مبتنی بر فضای ابری مایکروسافت

شایعات حاکی از آن است که ویندوز 365 مبتنی بر ابر مایکروسافت می تواند جایگزین رایانه های شخصی رومیزی شود و به زودی برای مصرف کنندگان عرضه می شود. مفهوم رایانه‌های ابری ممکن است شامل گزینه‌های بوت دوگانه یا رایانه‌های شخصی با پشتیبانی تبلیغاتی باشد.
نابودی احتمالی دسکتاپ با ویندوز 365 مبتنی بر فضای ابری مایکروسافت

مایکروسافت به دنبال ویندوز مبتنی بر ابر می‌تواند به طور بالقوه به نابودی رایانه‌های شخصی رومیزی زودتر از حد انتظار منجر شود. شایعات حاکی از آن است که ویندوز 365، یک نسخه مبتنی بر ابر ویندوز 11، به زودی در دسترس مصرف کنندگان قرار خواهد گرفت. گمانه زنی ها حاکی از آن است که برنامه های اشتراک متفاوتی از جمله گزینه بسته خانواده وجود خواهد داشت. در حالی که جزئیات قیمت تایید نشده است، شایعه شده است که ارزان ترین طرح مصرف کننده ممکن است حدود 10 دلار در ماه هزینه داشته باشد، با اشتراک سطح اولیه احتمالاً 20 دلار در ماه قیمت دارد.

با این حال، مهم است که این شایعات را با کمی نمک کنار بگذارید، زیرا قیمت و سایر جزئیات هنوز نامشخص هستند. با این وجود، انتظار می رود که طرح های مصرف کننده مقرون به صرفه تر از اشتراک های تجاری باشد. Windows Latest پیش‌بینی می‌کند که نسخه مصرف‌کننده ویندوز 365 می‌تواند در پاییز و احتمالاً تنها چند ماه دیگر عرضه شود.

تغییر بالقوه به سمت آینده مبتنی بر ابر برای مصرف‌کنندگان توسط مواد اخیری که در جلسه FTC در مقابل مایکروسافت آشکار شد پشتیبانی می‌شود و تمرکز قوی این شرکت را بر جاه‌طلبی‌های ابری آشکار می‌کند. مایکروسافت تصور می کند که ویندوز 11 به جای نصب محلی، بر روی سرورهای راه دور مدیریت شده و به هر دستگاهی و در هر مکانی پخش می شود. شایعات در مورد ویندوز 365 این تصور را تقویت می کند که این انتقال ممکن است زودتر از حد انتظار اتفاق بیفتد.

قبل از اینکه مایکروسافت نصب های محلی را به طور کامل کنار بگذارد، ممکن است مصالحه ای را برای کاربران ویندوز 11 در نظر بگیرد. این می تواند شامل یک سیستم بوت دوگانه باشد که امکان استفاده از رایانه محلی و ابری را فراهم می کند. چنین رویکردی می‌تواند به کاربرانی پاسخ دهد که به دلیل نگرانی در مورد امنیت و حفظ حریم خصوصی داده‌ها در پذیرش کامل ابر مردد هستند.

مایکروسافت در حال حاضر در حال بررسی مفهوم بوت ویندوز 365 برای ویندوز 11 است که به کاربران امکان می دهد به یک نمونه رایانه شخصی ابری یا نصب محلی ویندوز بر روی دسکتاپ خود وارد شوند. رویکرد دقیق مایکروسافت با لپ تاپ ابری در فضای مصرف کننده نامشخص است. با این حال، با توجه به بزرگی این تغییر، انتظار می رود که مایکروسافت با احتیاط عمل کند. مفهوم لپ تاپ ابری برای مصرف کنندگان بدون شک در افق است و اطلاعات بیشتری در آینده نزدیک ظاهر خواهد شد.

علاوه بر این، مایکروسافت ممکن است ایده لپ تاپ مبتنی بر اشتراک و متصل به ابر مقرون به صرفه را که با تبلیغات یارانه می گیرند، در نظر گرفته باشد.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد