نازک‌تر , سبک‌تر : آینده آی‌پد پرو با صفحه‌نمایش‌های OLED

سامسونگ و ال‌جی در حال توسعه فناوری صفحه نمایش OLED جدید هستند که می‌تواند آیپد پروهای آینده را باریک‌تر و سبک‌تر کند. طراحی پانل هیبریدی جدید از پوشش لایه نازک استفاده می کند و اجازه می دهد تا صفحه نمایش نازک تری را بدون شکستگی در طول تولید داشته باشید.
نازک‌تر , سبک‌تر : آینده آی‌پد پرو با صفحه‌نمایش‌های OLED

بر اساس گزارشی از The Elec، آی‌پد پروهای آینده اپل به لطف فناوری جدیدی که توسط ال‌جی و سامسونگ توسعه می‌یابد، می‌توانند دارای صفحه‌نمایش‌های OLED باریک‌تر، سبک‌تر و با کیفیت‌تر باشند. گفته می شود که هر دو شرکت در حال کار بر روی فناوری جدید اچینگ OLED هستند که در نهایت می تواند در بهترین آیپدها استفاده شود. در حالی که هنوز مشخص نیست که آیپد پرو چه زمانی از این توسعه بهره مند خواهد شد، اما ممکن است تا سال آینده این اتفاق بیفتد.

گزارش‌های قبلی حاکی از آن است که مدل‌های آی‌پد پرو می‌توانند در سال ۲۰۲۴ نمایشگرهای OLED دریافت کنند و ال‌جی و سامسونگ پنل‌هایی را برای استفاده اپل تولید می‌کنند. طبق گزارش ها، این پنل ها دارای طراحی دو پشته ای هستند، به این معنی که یک جفت لایه ساطع کننده نور در صفحه نمایش وجود دارد، نه فقط یک. این پانل‌ها که به عنوان پانل‌های هیبریدی شناخته می‌شوند، مصالحه‌ای بین پانل‌های سفت و سخت ارزان‌تر و پانل‌های انعطاف‌پذیر گران‌قیمت هستند و از ترکیبی از یک بستر شیشه‌ای و پوشش لایه نازک استفاده می‌کنند.

با این حال، فرآیند تولید فعلی نیاز به جابجایی لایه زیرین شیشه در خط تولید دارد که به دلیل شکستن لایه نازک در برخی موارد مشکل ساز است. فرآیند جدید اچ کردن به شما امکان می دهد همه چیز را به یکباره انجام دهید، و آن را برای سازنده ایمن تر می کند و به پنل نازک تر (و بنابراین iPad) اجازه می دهد.

هشدار به همه اینها این است که LG Display ظاهراً تا اولین خط OLED نسل 8 خود از این فناوری جدید استفاده نخواهد کرد، به این معنی که خط فعلی نسل 6 OLED برای مدل های iPad Pro که شایعه شده برای سال آینده استفاده خواهد شد. این بدان معناست که ما این پانل های باریک تر را تا نسل بعدی پس از مدل های 2024 نخواهیم داشت. با این حال، ظاهراً سامسونگ دیسپلی زودتر از ال‌جی کار روی این فرآیند اچینگ جدید را آغاز کرده است و بلافاصله روی پنل‌های OLED آی‌پد در نسل ششم سامسونگ اعمال خواهد شد.

در حالی که مشخص نیست که آیا این صفحه نمایش های فوق باریک را در آیپد پروهای بعدی خواهیم دید یا خیر، منطقی است که تبلت بزرگتر ابتدا این ارتقا را دریافت کند، با توجه به اندازه آیپد پرو 12.9. با این حال، گزارش قبلی از The Elec ادعا کرد که سامسونگ تنها در حال توسعه صفحه نمایش های OLED 11 اینچی برای اپل است، در حالی که ال جی هر دو صفحه 11 و 13 اینچی را مدیریت می کند.

صرف نظر از اینکه کدام فناوری OLED ظاهر می شود، این خطر وجود دارد که آیپد پروهای سال آینده به دلیل گران تر بودن OLED های طراحی دو پشته ای نسبت به صفحه نمایش های فعلی، بسیار گران تر باشند. با این حال، این نمایشگرها نسبت به پنل‌های تک پشته بسیار روشن‌تر هستند و عمر طولانی‌تری دارند، که باعث می‌شود OLED‌های باکیفیت و ماندگاری زیادی داشته باشند. نازک‌تر بودن آن‌ها در کنار همه چیزهایی که مطمئناً باعث ارتقاء چشمگیر در جلوی صفحه می‌شود.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد