لپ تاپ برنامه نویسی چه ویژگی ای دارد؟

انتخاب لپ تاپ برنامه نویسی می تواند دشوار باشد زیرا بر روند رشد کار شما تاثیر بسیاری دارد. اگر قصد دارید برای برنامه نویسی لپ تاپ بخرید، این پست راهنمای خوبی برای انتخاب لپ تاپ برنامه نویسی است. تا انتها همراه ما باشید
لپ تاپ برنامه نویسی چه ویژگی ای دارد؟

کار برنامه نویسی می تواند بسیار سرگرم کننده باشد ، اما به لپ تاپی نیاز دارد که برای برنامه نویسی طراحی شده باشد.

از طرفی برنامه نویسی، از شغل های پردرآمد بازار کار است و افراد زیادی را به خود جذب کرده است. به همین دلیل بد نیست مشخصات لپ تاپ برنامه نویسی را با دقت بررسی کنیم. این بررسی شامل سخت افزار های لپتاپ، اندازه صفحه نمایش، وزن و... میشود.

مهمترین نکته در انتخاب لپ تاپ نرم افزار مورد نیاز شماست.

هارد

یکی از اولین مولفه هایی که باید در نظر بگیرید هارددیسک است. بسیاری از لپ تاپ های مدرن به درایو SSD مجهز هستند که به درایو حالت جامد نیز معروف است. از نظر عملکرد ، SSD بسیار بهتر از یک درایو سخت استاندارد است زیرا در دسترسی به اطلاعات ذخیره شده بسیار بهتر عمل می کند.

 هنگامی که می خواهید یک برنامه را اجرا کنید ، سرعت بسیار مهم است. شما وقت زیادی را صرف باز کردن پرونده ها و پوشه های مختلف خواهید کرد. از آنجا که SSD می تواند بسیار کارآمد به اطلاعات دسترسی پیدا کند ، شما مجبور نیستید زمان زیادی را در انتظار بارگیری پرونده ها صرف کنید.

هر زمان که برای باز کردن پرونده ای در لپ تاپ خود کلیک کنید ، هارد دیسک باید میلیون ها بیت داده را غربال کند ، به همین دلیل بارگیری آن چند ثانیه طول می کشد. SSD اطلاعات را بسیار کارآمدتر از یک هارد معمولی ذخیره می کند ، بنابراین می تواند به سرعت به اطلاعات دسترسی پیدا کند.

رم

رم لپتاپ را می توان به عنوان مکمل هارد در نظر گرفت. حافظه از اهمیت بسیاری برخوردار است زیرا اطلاعاتی را که لپتاپ شما برای عملکرد نیاز دارد ذخیره می کند. هنگام برنامه نویسی ، رم مهم است زیرا همه برنامه ها از رم برای ذخیره دستورالعمل ها استفاده می کنند.

پس از پایان نوشتن برخی از کدها ، باید کد را به عنوان یک برنامه اجرا کنید و لپتاپ شما برای ذخیره دستورالعمل هایی که به برنامه می گوید چه کاری باید انجام دهد ، از RAM استفاده می کند. شما می توانید رم را مانند یک سطل فکر کنید و از آن برای نگهداری دستورالعمل های برنامه های نرم افزاری خود استفاده می شود.

رم از این جهت نیز مهم است که به شما امکان می دهد چندین برنامه مختلف را به طور هم زمان اجرا کنید و وقتی رم کافی داشته باشید ، برنامه ها بدون دردسر اجرا می شوند.

مقدار مناسب رم برای لپ تاپ برنامه نویسی حدود 8 گیگابایت است ، اما در حالت ایده آل ، باید لپتاپی را تهیه کنید که دارای 16 گیگابایت رم باشد.

همچنین باید متوجه شوید که انواع مختلفی از RAM وجود دارد. به عنوان مثال ، RAM DDR4  با یک فرکانس بالاتر عمل می کند ، بنابراین بسیار سریعتر از RAM DDR1 است. عدد بالاتر سرعت بیشتری را به همراه دارد.

قدرت پردازش

هنگام خرید بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی ، باید درک کنید که پردازنده از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. مانند مغز درون سر شما ، پردازنده از هر جنبه عملکردی که لپتاپ شما را درگیر می کند ، استفاده می کند. پردازنده ، مغز لپ تاپ شما است.

پردازنده مرکزی وظیفه مدیریت میلیون ها بیت اطلاعات را بر عهده دارد و اگر لپ تاپ شما پردازنده مرکزی خوبی نداشته باشد ، سایر اجزای آن تقریباً بی فایده هستند. توان پردازنده در مقیاس گیگا هرتز اندازه گیری می شود ، اما عدد بالاتر با پردازنده بهتر برابر نیست.

یک پردازنده جدیدتر ممکن است سرعت کمتری در گیگا هرتز نسبت به پردازنده قدیمی داشته باشد ، اما از نظر عملکرد می تواند بسیار برتر باشد. اگر می خواهید بهترین تجربه برنامه نویسی ممکن را داشته باشید ، تهیه یک لپ تاپ با پردازنده i5 یا i7 را در نظر بگیرید.

همه پردازنده ها دارای هسته هستند و تعداد بیشتر هسته ها سرعت و عملکرد بهینه را ارائه می دهند. اگر پردازنده اینتل نمی خواهید ، می توانید لپ تاپی تهیه کنید که پردازنده AMD جدیدتری داشته باشد.

روند برنامه نویسی برنامه ها شامل نشستن طولانی مدت مقابل صفحه کامپیوتر است ، به همین دلیل ویژگی های راحتی ضروری هستند. بهترین لپ تاپ برای کدگذاری باید از ویژگی های داخلی برای راحتی برخوردار باشد.

فشار کلیدها باید راحت باشد و صفحه نمایش باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا خستگی چشم را کاهش دهد. برنامه نویسی با یک صفحه کوچک ممکن است دشوار باشد زیرا در دیدن کاری که انجام می دهید مشکل خواهید داشت.

در مورد کارت گرافیک چطور؟

کارت گرافیک همان چیزی است که لپ تاپ شما از آن برای مدیریت بازی ها و گرافیک استفاده می کند. برای بیشتر اهداف برنامه نویسی ، کارت گرافیک خیلی مهم نیست.

در واقع شما باید بتوانید با یک کارت گرافیک ارزان قیمت کنار بیایید. بیشتر پردازنده های جدید مانند پردازنده های i5 و i7 دارای گرافیک یکپارچه (آنبرد) هستند و اگرچه برای بازی های اختصاصی مناسب نیستند ، اما برای اهداف برنامه نویسی بسیار خوب کار می کنند.

با استفاده از گرافیک یکپارچه ، می توانید از پولی که پس انداز می کنید برای پردازنده بهتر استفاده کنید ، که برای کدگذاری بسیار مهم است. اگر باید کارت گرافیک اختصاصی داشته باشید ، کارت گرافیکی را در نظر بگیرید که دارای یک یا دو گیگابایت حافظه ویدیویی باشد.

در مورد عمر باتری چطور؟

برای تعیین اهمیت دوام باتری ، باید در نظر بگیرید که کجا از لپ تاپ خود استفاده می کنید . بسیاری از برنامه نویسان دریافته اند که هنگام کار در محیط های ساکت و آرام می توانند تمرکز بهتری داشته باشند.
به عنوان مثال ، شاید بتوانید بهترین کار خود را روی یک نیمکت آرام پارک انجام دهید.

اگر می خواهید بیشتر مواقع لپتاپ خود را در پریز برق بگذرانید ، پس عمر باتری نباید در اولویت باشد. با این حال ، اگر فکر می کنید زمان زیادی را صرف برنامه نویسی با استفاده از باتری می کنید ، یک لپ تاپ با عمر باتری بیشتر مناسب است.

خرید بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی باید یک تجربه سرگرم کننده باشد و با تهیه لیستی از برخی از برترین محصولات ، امیدواریم زندگی شما را راحت تر کنیم. در زیر ، برخی از بهترین لپ تاپ ها برای برنامه نویسی موجود در سایت را مشاهده خواهید کرد.

همانطور که بالا اشاره شد، مهمترین عامل در انتخاب لپتاپ ، نرم افزار کاربردی شماست اما نکات مشترکی در انتخاب لپ تاپ برنامه نویسی وجود دارد که می توان به ویژگی های زیر اشاره کرد:
✅ پردازنده نسل سه به بالا
✅ پردازنده سری U نباشه
✅ کش بالای ۳ مگابایت
✅ رم بالای ۸ گیگابایت
✅ هارد اس اس دی
✅ صفحه نمایش ۱۳ اینچ به بالا
✅ شارژدهی باتری بالای ۲ ساعت
✅ سبکی لپتاپ برای حمل و نقل ساده تر
✅ کامل بودن پورت ها
به نظر شما لپ تاپ مناسب برنامه نویسی چه ویژگی دیگه ای باید داشته باشه؟

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد