در هنگام خرید لپ تاپ دست دوم به چه نکاتی توجه کنیم؟

خرید لپ تاپ دست دوم ارزان همیشه هم بد نیست، مخصوصا زمانی که به استفاده محدود لپ تاپ توسط فرد یا مجموعه قبلی اطمینان داشته باشید. خرید لپ تاپ تصمیمی است که می تواند مدت ها همراه شما باشد. در ادامه به نکات مهم برای خرید لپ تاپ دست دوم اشاره خواهیم کرد.
در هنگام خرید لپ تاپ دست دوم به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای دیدن لیست موجودی لپ تاپ های استوک ارزان آرالپ اینجا کلیک کن

مجموعه آرالپ در این قسمت از مقالات خود قصد دارد تا در مورد لپ تاپ دست دوم ارزان و خرید و فروش آن، اطلاعات مفیدی به مخاطبان عزیز، ارائه دهد. در عصر حاضر، نمی‌توان بدون تکنولوژی زندگی کرد، بنابراین وجود سیستم‌های رایانه‌ای از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. حتما این را هم می‌دانید که در همین عصر، خرید لپ تاپ و گجت‌های مدرن رایانه‌ای نو، هزینه‌های بسیار زیادی برای افراد دارند. با این حساب، بهترین گزینه برای داشتن یک لپ تاپ با قیمت مناسب و کارایی بالا، خرید لپ تاپ ارزان و کارکرده است. اگر تجربه‌ای در زمینه کامپیوتر و سیستم‌های جانبی متعلق به آن دارید پس، قطعا به راحتی خواهید توانست یک لپ تاپ مناسب برای خود انتخاب کنید. اما اگر هیچ اطلاعاتی در این زمینه ندارید، بهترین راه، یاری گرفتن از افراد دارای تخصص در این زمینه است.

لپ تاپ‌های کارکرده

لپ تاپ‌های کارکرده

چه نکاتی باید در زمان خرید لپ تاپ دست دوم ارزان، مورد توجه قرار گیرد؟

خرید لپ تاپ دست دوم ارزان همیشه هم بد نیست، مخصوصا زمانی که به استفاده محدود لپ تاپ توسط فرد یا مجموعه قبلی اطمینان داشته باشید. در ادامه به نکات مهم در هنگام خرید لپ تاپ دست دوم اشاره خواهیم کرد.

خرید لپ تاپ دست دوم از افراد دارای نیاز مالی و مجموعه‌های معتبر

این نوع لپ تاپ‌ها نه به خاطر خرابی بلکه به دلیل عوامل مختلف به فروش می‌رسند. یکی از این عوامل مهم که قطعا به سود خریدار است، نیاز مالی فروشنده می‌باشد. در این مورد شما می‌توانید یک لپ تاپ استوک کم کارکرد را با قیمتی مناسب و پایین‌تر از قیمت اصلی همان مدل خریداری نمایید. در این صورت اطمینان هم دارید که قطعات و لوازم جانبی این محصول هنوز هم به روز و مدرن هستند. خرید از فروشگاه‌های معتبر فروش لپ تاپ دست دوم نیز، یکی از گزینه‌های مناسب برای این کار است، چرا که؛ افراد متخصص زیادی در این مراکز آماده هستند تا با دانش کافی خود شما را در جهت خرید بهتر یاری نمایند.

یکی از این مراکز معتبر، مجموعه آرالپ است که در زمینه خرید و فروش لپ تاپ دست دوم و سیستم‌های کامپیوتری استوک و ارزان فعالیت دارد. انواع لپ تاپ‌های مخصوص گیمینگ، دانشجویی، تولید محتوا، مهندسی، حسابداری، وبگردی و مرتبط با زمینه شغلی تمام افراد در این مجموعه با قیمت ارزان و کارایی بالا ارائه می‌شوند.

لپ تاپ استوک

لپ تاپ استوک

هدفمان از خرید لپ تاپ ارزان چیست؟

به نظر می‌رسد شناخت سخت افزار نیاز علاوه بر خرید لپ تاپ دست دوم ارزان برای خرید لپ تاپ نو و بدون کارکرد هم لازم است. تنها در این صورت است که شما یک خرید مطلوب و به صرفه خواهید داشت. ممکن است علاقه زیادی به دیدن فیلم داشته باشید و یا بازی، جزء قسمت‌های مهم زندگی شما باشد. در این صورت نیاز شما به خرید لپ تاپ به خاطر بازی و یا تماشای فیلم است. پس در این صورت با مشاوره از فرد متخصص در این زمینه یک لپ تاپ ارزان در این زمینه خریداری خواهید کرد.

برخی افراد هم برای انجام پروژه‌های سبک و سنگین نیاز به یک لپ تاپ مناسب دارند. این افراد به دلیل حساسیت کاری که انجام می‌دهند باید توجه ویژه‌ای به خرید لپ تاپ دست دوم داشته باشند. یک سرنخ کاربردی برای این افراد داریم. برای اینکه از کیفیت نهایی محصول خریداری شده خود راضی باشید بهتر است نوعی از لپ تاپ‌های استوک را مورد توجه قرار دهید که در رده‌های بالاتر از نیاز شما هستند. دلیل این موضوع هم دست دوم بودن محصول است. به عنوان مثال، لپ تاپ با 8 گیگ رم می‌تواند به جای یک لپ تاپ با رم 4 گیگ خریداری شود. 

بررسی بدنه و اجزای لپ تاپ

اگر قصد خرید لپ تاپ دست دوم ارزان را دارید بهتر است تعارف و خجالت را کنار گذاشته و اقدام به بررسی مفصل محصول فروشی نمایید. حتی می‌توانید مبلغ ناچیز و یا ضمانتی به فروشنده بدهید تا لپ تاپ را به مدت 24 ساعت مورد استفاده قرار دهید و تمام اجزای آن را بررسی کنید. در این صورت خواهید توانست یک خرید سالم و اصولی داشته باشید. علاوه بر اجزای داخلی، بررسی بدنه لپ تاپ نیز، می‌تواند اطلاعات مطلوبی از کم کارکرده بودن یا استفاده مکرر از آن به خریدار بدهد. در خصوص بدنه سیستم به این موضوع دقت داشته باشید که به تمام پیچ‌های آن دقت کنید. اگر پیچ‌ها به صورت ناجور در جای خود سفت شده باشند یا شاهد نبود یک پیچ بودید، بهتر است به باز و تعمیر شدن آن شک کنید. قفل‌های مخصوص در پیچ‌های لپ تاپ تنها برای ارتقای سیستم داخلی آن باز می‌شوند. بنابراین در صورت مشاهده موارد غیرطبیعی در این قسمت بدانید که لپ تاپ باز شده است.

سالم بودن نمایشگر

سالم بودن نمایشگر

خرید لپ تاپ ارزان به شرط سالم بودن نمایشگر

تست و بررسی نمایشگر لپ تاپ دست دوم ارزان یک عمل ضروری برای اطمینان از صحت نمایشگر آن است، چرا که در برخی مواقع، لپ تاپ ظاهر بسیار خوب و تمیزی دارد. شما نیز با آگاهی بر این موضوع آن را خریداری می‌کنید. اما به محض روشن شدن آن در خانه، متوجه ایراداتی در نمایشگر می‌شوید. با این حساب، برای عدم مشاهده چنین وضعیتی، تست در حضور فروشنده لازم است. برای بررسی و تست این مورد بهتر است به رنگ‌های تصویر، دقت زیادی داشته باشید. نقص در قسمتی از صفحه و یا تصویر ممکن است در آینده، هزینه بالایی برای تعویض بطلبد. برای اطمینان از نمایشگر با کیفیت بهتر است از یک فایل ویدیویی برای تست استفاده کنید. 

کارکرد مطلوب لپ تاپ در صورت سالم بودن اتصالات و پورت‌ها

حال که بدنه و نمایشگر لپ تاپ دست دوم ارزان را مورد بررسی قرار دادید، نوبت به بررسی پورت‌ها و اتصالات دستگاه است. به نظر می‌رسد، اهمیت این مورد بسیار بیشتر از موارد دیگر است. چون هیچ دستگاهی را نمی‌توان یافت که با پورت‌ها و اتصالات خراب، نتیجه مورد نظر ما را ارائه دهد. مخصوصا اگر زمانی که فردِ خریدار به کار با فلش، دی وی دی، انواع اتصالات کابلی و موارد اتصالی مانند اینها نیاز مبرم داشته باشد. مسئول یک کافی نت این شرایط را بهتر درک می‌کند. تست پورت‌ها و بررسی از صحت آنها تنها از طریق اتصال یک فلش قابل انجام است. به وضعیت دی وی دی رایتر هم باید رسیدگی مجزایی صورت گیرد، چرا که؛ این بخش غالبا ضعیف بوده و دائما در معرض خرابی است.

سالم بودن لپ تاپ استوک

سالم بودن لپ تاپ استوک

کیبورد و تاپ آن باید سالم باشد!

برای این که یک لپ تاپ دست دوم ارزان با کیبورد باکیفیت خریداری نمایید بهتر است یکی از برنامه‌های واژه پرداز مانند ورد را باز کنید و کلیدها را در آن محیط، امتحان کنید. اگر دکمه‌ها حالت لغزشی و لمسی دارند و به راحتی اقدام به تایپ کلمات مورد نظر شما می‌کنند پس می‌توان نتیجه گرفت، کیبورد، ایراد چندانی ندارد. یک نکته مهم در ارتباط با کلیدهای کیبورد توجه به کلید F است. دلیل اهمیت آن به خاطر کنترل نور نمایشگر و قسمت‌های مختلف در لپ تاپ می‌باشد. 

تست و بررسی موارد مختلف دیگر از نظر برخی متخصصان در زمینه خرید لپ تاپ ارزان دست دوم

موارد ذکر شده بالا در خصوص خرید لپ تاپ دست دوم ارزان جزء موارد ضروری برای خرید بودند. در این بین، برخی متخصصان نرم افزار و سخت افزار بر این عقیده هستند که تست و تعویض ویندوز، تست رم و پردازنده، گرافیک و هارد، بلندگو و وب کم، اتصالات وایرلس، سرعت لپ تاپ، باتری و میزان خنک کنندگی نیز باید در زمان خرید لپ تاپ دست دوم با دقت ویژه‌ای مورد توجه قرار گیرد.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد