چرا مینی کیس استوک بهتر از کیس‌های معمولی است؟

درست است که کیس های کامپیوتر به طور مستقیم بر عملکرد سیستم شما تأثیر نمی گذارند، اما آنها نقش بسیار مهمی در نگهداری سیستم کلی شما دارند. آنها در اشکال و اندازه های مختلف با مجموعه ویژگی های مختلف تولید می شوند. در این مطلب به مینی کیس استوک می پردازیم.
چرا مینی کیس استوک بهتر از کیس‌های معمولی است؟

مینی کیس استوک در حقیقت همان کیس معمولی، ولی با ظاهری کوچکتر است. این نوع کامپیوترهای رومیزی توسط شرکت‌های مطرح دنیا طراحی و ساخته می‌شوند. بسته به برند سازنده نام هرکدام از این مینی کیس‌ها متفاوت است. مینی کیس در مقایسه با کیس‌های معمولی از ابعاد کوچکتری برخوردار است اما از نظر قابلیت‌ها تفاوت چندانی ندارد. مینی کیس‌ها امکانات یک کامپیوتر قدرتمند را در قالب یک کیس کوچک که فضای بسیار کمی اشغال می‌کند را ارائه می‌دهدند. به دلیل برخی از مشکلات در ایران این محصولات به صورت استوک و وارداتی عرضه می‌شوند. کیس‌های مینی توسط شرکت‌های مطرح در حوزه کامپیوتر مانند HP، DELL، ACER و... تولید شده و مانند کیس‌های معمولی کاستوم و اسمبل نمی‌شوند. از این رو از کیفیت ساخت بسیار بالایی برخوردارند. در این فرصت قصد داریم با مینی کیس استوک و انواع آن بیشتر آشنا شویم و قبلیت‌ها، ضعف‌ها و مزایای آن را برگزینیم.

انواع کیس استوک برای کاربری های مختلف - لیست موجودی های آرالپ 

مینی کیس استوک چیست؟

دنیای تکنولوژی به سرعت در حال پیشرفت است و در هر لحظه محصول جدیدی را به جهانیان معرفی می‌کند. یکی از دغدغه‌ها و اهداف همیشگی مهندسین کاهش حجم محصولات است. به همین دلیل روز به روز شاهد کاهش ابعاد و ارتقا کارایی وسایل الکترونیکی هستیم. مینی کیس استوک یکی از دستاوردهای مهندسین در حوزه صنعت کامپیوترهای رومیزی است. این کامپیوترهای کوچک همان کیس‌های معمولی، ولی در ابعاد بسیار کوچکتر هستند. این محصولات علاوه بر این که از کارایی بسیار بالایی برخوردارند فضای بسیار کمتری اشغال می‌کنند. همچنین از ظاهری بسیار شکیل و مدرنی برخوردار هستند.

به عنوان مثال با استفاده از مینی کیس استوک اچ پی از شر کیس‌های بزرگ و دست و پا گیر که فضای بسیار زیادی اشغال می‌کنند آسوده خواهید شد. مینی کیس استوک کاملا وارداتی بوده و به صورت دستی اسمبل نشده و اسمبل آنها توسط شرکت سازنده صورت گرفته است. به همین دلیل از کیفیت ساخت بسیار بالایی برخوردارند و در ساخت آنها از قطعات اصلی استفاده شده است. استفاده از این کامپیوتر‌ها برای فضاهای اداری، فروشگاهی و محیط های آموزشی مانند دانشگاه‌، مدرسه، آموزشگاه و... که فضای بسیار کمی در اختیار دارند بسیار مناسب است.

مینی کیس استوک HP ProDesk 600 G3

مینی کیس استوک HP ProDesk 600 G3 دارای ابعاد بسیار کوچک 34×30.8×10 سانتیمتر است.

 مزایای مینی کیس استوک

  • مینی کیس‌ها به دلیل برخورداری از طراحی مینیمالی و ابعاد کوچک بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. این مزیت، مینی کیس‌ها را به گزینه ای بسیار مناسب برای استفاده در ادارات و فروشگاه‌ها بدل کرده است. طراحی زیبا تر و منسجم‌تر مینی کیس موجب شده که با طراحی داخلی فروشگاه‌ها منطبق‌تر باشد. مینی کیس استوک فروشگاهی برای امور روزمره مانند حسابداری و صدور فاکتور، فعالیت‌های اینترنتی، پخش فایل‌های صوتی و تصویری در فضای فروشگاه و سایر فعالیت‌هایی که به پردازش سنگین احتیاج نداشته باشند، بسیار مناسب است.
  • مینی کیس استوک تا حدودی قابلیت ارتقا دارد؛ اما ابعاد کوچک آنها کمی محدودیت ایجاد می‌کند. شما به راحتی می‌توانید همانند سایر کیس‌های معمولی رم، هارد و پردازنده دستگاه را ارتقا دهید. اما برای اضافه کردن هارد دیسک، DVD Writer و کارت گرافیک با محدودیت‌هایی مواجه هستید. البته کارت‌های گرافیکی با شاسی مخصوص برای مینی کیس، در بازار موجود هستند که به راحتی بر روی دستگاه نصب می‌شوند. به عنوان مثال می توان رم مینی کیس استوک اچ پی مدلProDesk 600 G3 را تا 64 گیگابایت افزایش داد.
  • کیفیت ساخت بدنه دستگاه بسیار مناسب بوده و در مقایسه با کیس‌های معمولی بسیار محکم‌تر و خوش ساخت‌تر است. همچنین ابعاد کوچک مینی کیس استوک حمل آن را بسیار آسانتر می‌کند. این در حالی است که حمل کیس‌های معمولی بسیار مشکل بوده و عملا آنها را در ضمره دستگاه‌های غیر قابل حمل قرار می‌دهد.
  • مینی کیس استوک با توجه به استانداردهای شرکتی تولید می‌شوند. این به معنای انجام انواع تست‌ها برای جلوگیری از افزایش حرارت، مصرف انرژی و کارایی دستگاه در بهترین حالت ممکن است.
  • قطعات مینی کیس استوک بیشترین هماهنگی را با یکدیگر دارند. برای خرید یک کیس معمولی باید قطعات را به صورت سلیقه‌ای انتخاب نمایید. اما در مینی کیس‌ها چنین نیست. به عنوان مثال قطعات مینی کیس استوک اچ پی ProDesk 600 G2 SFF مانند رم، هارد دیسک، پردازنده، چیپست گرافیکی، مادربرد، پاور و... تماما در هماهنگی کامل انتخاب شده و در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند.
  • تناسب قطعات داخلی و کیفیت ساخت مینی کیس استوک موجب گردیده که عمر مفید بسیار بالایی داشته و به سادگی دچار خرابی نگردد.
  • قیمت کیس‌های مینی در مقایسه با سایر کیس‌ها با توجه به قطعات استفاده شده و کیفیت ساخت بسیار مناسب تر است.

مینی کیس استوک اچ پی Compaq Elite 8300

مینی کیس استوک اچ پی Compaq Elite 8300 برای کاربری‌های اداری و روزانه بسیار مناسب است.

معایب مینی کیس استوک

  • مینی کیس استوک همانطور که از نامش پیداست از ابعاد کوچکتری نسبت به کیس‌های معمولی برخوردار است. به همین دلیل فضای درون مینی کیس‌ها کاملا بهینه طراحی شده‌اند. به عنوان مثال فضایی برای افزودن هارد دیسک و درایور دیسک نوری در نظر گرفته نشده است. می‌توانید برای برطرف کردن این مسئله از هارد و درایور دیسک‌های اکسترنال استفاده کنید و با استفاده از پورت‌های USB آنها را به مینی کیس خود متصل نمایید.
  • عیب دیگر مینی کیس‌ها محدودیت در استفاده از سخت افزارهای داخلی یا اینترنال است. به عنوان مثال در کیس‌های معمولی شما می‌توانید کارت صدا حرفه‌ای، گرافیک، کارت شبکه و... را به راحتی بر روی مادربرد نصب کنید. اما در مینی کیس استوک از مادربردهای کوچکتر استفاده شده که تعداد اسلات کمی برای نصب کارت دارند. همچنین ضخامت بدنه کیس شما را در انتخاب کارت گرافیک محدود می‌کند. البته این موارد را نمی‌توان ضعف مینی کیس‌ها دانست. به عنوان مثال سخت افزار پیش فرض مینی کیس استوک اچ پی تمام نیاز های روزمره شما را برطرف می‌کند.

مینی کیس استوک HP Prodesk 600 G1

مینی کیس استوک HP Prodesk 600 G1 در مقایسه با کیس‌های معمولی و امکانات مشابه بسیار مقرون به صرفه‌تر است.

جمع بندی

مینی کیس استوک از پیکره‌بندی کاملا متفاوتی با کیس‌های معمولی بهره می‌برد. همین طراحی خاص موجب کاهش ابعاد و بهینه شدن عملکرد این کامپیوترها شده است. مینی کیس استوک توسط برندهای مطرح دنیا تولید می‌شود. هرکدام از مینی کیس‌ها بسته به نوع سخت افزار دارای سرعت و قیمت خرید متفاوتی هستند. به عنوان مثال HP Compaq Elite 8300 می‌تواند یک مینی کیس استوک فروشگاهی باشد که با پردازنده Core i5 و رم 8 گیگابایتی DDR3 به راحتی از پس امور حسابداری و صدور فاکتورها بر ‌آید. برای انتخاب دقیق‌تر می‌توانید با کارشناسان فروش مینی کیس استوک در آرالَپ تماس حاصل نمایید و بهترین گزینه را مطابق با نیاز خود برگزینید.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد