نگران این هستید که هوش مصنوعی و ChatGPT شغل شما را بگیرند؟ شما تنها نیستید...

پس از راه اندازی ChatGPT به دنبال مشاغلی باشید که آسیب پذیرترین آنها در برابر هوش مصنوعی افزایش می یابد.
نگران این هستید که هوش مصنوعی و ChatGPT شغل شما را بگیرند؟ شما تنها نیستید...

TechRadar Pro گزارش کرده است که افزایش قابل توجهی در جستجوهای مربوط به مشاغلی که به طور بالقوه می توانند با ابزارهای هوش مصنوعی (AI) مانند ChatGPT، Google و Microsoft جایگزین شوند، افزایش یافته است، پس از گزارش گلدمن ساکس که در مورد از دست دادن احتمالی 300 میلیون شغل هشدار داده بود.

هوش مصنوعی مولد این گزارش نشان می‌دهد که درخواست‌های جستجوی مربوط به مشاغلی که در معرض خطر جایگزینی با هوش مصنوعی هستند، از نوامبر ۲۰۲۲، زمانی که ChatGPT در دسترس عموم قرار گرفت، ده برابر افزایش یافته است. به نظر می رسد برنامه نویسان بیشترین نگرانی را در مورد جایگزینی شغل خود با هوش مصنوعی دارند، با جستجوی عباراتی مانند "آیا ChatGPT جایگزین برنامه نویسان خواهد شد" تقریباً 20 برابر در طول چهار ماه گذشته افزایش یافته است، در حالی که جستجو برای "آیا هوش مصنوعی جایگزین هنرمندان خواهد شد" 3100٪ افزایش یافته است. "آیا هوش مصنوعی جایگزین طراحان خواهد شد" 64 برابر افزایش یافت.

ظهور هوش مصنوعی همچنین بر سایر مشاغل از جمله طراحان نرم افزار، طراحان گرافیک، توسعه دهندگان وب، حسابداران، وکلا، تحلیلگران داده، رادیولوژیست ها و پزشکان تأثیر گذاشته است. این گزارش نشان می‌دهد که ابزارهای هوش مصنوعی مانند Dall-E، Midjourney، Stable Diffusion و Adobe Firefly چالش جدیدی برای فریلنسرها، کسب‌وکارهای کوچک، خلاقان و حرفه‌ای‌ها در سراسر جهان هستند. اگرچه برخی نگران پتانسیل هوش مصنوعی برای جایگزینی انسان هستند، اما بحث در مورد اینکه چگونه هوش مصنوعی می تواند خلاقیت و بهره وری انسان را افزایش دهد نیز وجود دارد.

علاوه بر این، این گزارش نشان می‌دهد که مدل‌های بزرگ زبان و ربات‌های چت مانند ChatGPT توانایی مکالمه مانند انسان‌ها و ارائه نتایج به اشکال مختلف مانند تصاویر، متن، صدا و ویدئو را دارند. در حالی که برخی می ترسند که هوش مصنوعی جایگزین خبرنگاران شود، این گزارش نشان می دهد که هوش مصنوعی می تواند به اسکلت بیرونی برای انسان تبدیل شود و به جای جایگزینی آنها، آنها را توانمند کند. در پرتو این پیشرفت‌ها، TechRadar Pro بهترین راهنمای خرید نویسنده هوش مصنوعی را منتشر کرده است تا به کسب‌وکارها و حرفه‌ای‌ها کمک کند تا در چشم‌انداز هوش مصنوعی حرکت کنند.

این گزارش نتیجه گیری می کند که با توجه به زمان و منابع کافی، احتمالاً هوش مصنوعی در خلاقیت و نوآوری از انسان ها پیشی می گیرد. داده های مورد استفاده برای این گزارش توسط Keywordtool.io از پایگاه داده های جستجوی جهانی گوگل تا پایان فوریه 2023 جمع آوری شده است.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد