YouTube Playables: راه‌اندازی بازی‌های کوچک و یکپارچه‌سازی محتوا

با Playables، سرمایه‌گذاری جدید Google بازی‌های مختلف را در YouTube بازی کنید. گوگل بازی‌های کوچکی را برای دسکتاپ و دستگاه‌های تلفن همراه ارائه می‌کند. با Playables ، می توانید امکانات هیجان انگیزی مانند شطرنج بلیتز با استاد بزرگ را تجربه کنید.
YouTube Playables: راه‌اندازی بازی‌های کوچک و یکپارچه‌سازی محتوا

گوگل پس از نابودی Stadia تلاش دیگری در زمینه بازی انجام می دهد. این بار تمرکز روی ادغام بازی با یوتیوب از طریق سرویس جدیدی به نام Playables است. طبق گزارش‌ها، Playables از استریم ابری فاصله می‌گیرد و به جای آن بازی‌های کوچک‌تر و با اندازه کوچک‌تر را برای کاربران دسکتاپ و موبایل ارائه می‌کند. این بازی‌ها می‌توانند به طور بالقوه با پروژه کمتر شناخته شده گوگل به نام GameSnacks مرتبط باشند که در حال حاضر میزبان تجربه‌های معمولی بازی است.

GameSnacks پلتفرم گوگل برای بازی های معمولی و کوتاه است. این شبیه پلتفرم هایی مانند Newgrounds یا نسخه بازسازی شده PopCap است که دارای بازی هایی به سبک فروشگاه برنامه است که ممکن است در ابتدا از آنها لذت ببرید اما به سرعت فراموش کنید. با این حال، GameSnacks فاقد همان سطح تلاش و کیفیت مشابه همتایان خود است، و جایگزین‌های ضعیف و ارزان‌تری برای عناوین محبوبی مانند Farmville، Candy Crush Saga و Fruit Ninja ارائه می‌دهد.

یکی از بازی‌هایی که برای YouTube Playables آزمایش می‌شود، Stack Bounce است، عنوانی از کتابخانه GameSnacks با امتیاز 1.3 ستاره در فروشگاه Google Play. Stack Bounce در دسته بازی‌هایی قرار می‌گیرد که در ویدیوهای آزاردهنده 30 ثانیه‌ای به نمایش گذاشته می‌شوند که در آن فردی که مهارت کافی ندارد به‌شدت شکست می‌خورد و بازی را که واقعاً می‌خواهید بازی کنید قطع می‌کند.

به نظر می رسد انگیزه گوگل برای این سرمایه گذاری بازی در یوتیوب به دنبال جریان های درآمدی جدید در مواجهه با کاهش هزینه های تبلیغاتی است. گوگل امیدوار است با گنجاندن بازی‌ها در یوتیوب، درآمد بیشتری از تبلیغات ایجاد کند و از پایگاه کاربری موجود خود سرمایه‌گذاری کند.

اگرچه ممکن است یوتیوب به طور سنتی به عنوان یک پلتفرم بازی تلقی نشده باشد، امکانات برای یکپارچه سازی بازی و تولید محتوا بسیار زیاد است. تصور کنید در جریان‌های زنده شرکت می‌کنید که در آن می‌توانید با استاد بزرگ معروفی مانند هیکارو ناکامورا به یک بازی شطرنج رعد اسا ملحق شوید، اختلافات بخش نظرات را از طریق دوئل‌های Quake III Arena حل و فصل کنید، یا در یک تورنمنت دعوت‌شده QWOP به میزبانی Ricky Berwick شرکت کنید.

متأسفانه، به نظر می رسد که YouTube Playables از این امکانات هیجان انگیز کوتاهی می کند. گوگل و یوتیوب می‌توانستند تجربیات بازی‌های خلاقانه‌تر و جذاب‌تری را کشف کنند، اما در عوض، به نظر می‌رسد که به یک پیشنهاد کم‌رنگ رضایت داده‌اند. در دنیای دیگری، YouTube Playables ممکن است موفقیت آمیز باشد، اما در این جهان، بعید است که چنین باشد.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد