هارد لپ تاپ رو اکسترنال کن

حتما در موقعیتی قرار گرفتید که بخواید هارد لپ تاپ خود را ارتقا بدید. اما بعد از ارتقا، با هارد قبلی چه می کنید؟ اگه نمی دونید این پست را انتها بخونید
هارد لپ تاپ رو اکسترنال کن

اینکه کی هاردتو ارتقا بدی یا اینکه از چه هاردی استفاده کنی تا حدود زیادی به نیاز و سلیقه شما برمی گرده اما مطلبی که اینجا می خوام توضیح بدم یه پیشنهاد هست که به کارتون میاد. تا انتها این پست همراه من باشید

نکاتی که در ارتقا هارد باید به آن توجه فرمایید

وقتی نیاز به ارتقا هارد لپ تاپ دارید باید به چند نکته توجه کنید. هر چند که این کار به دلیل حساسیت های لپ تاپ و گیچیدگی باز کردن جعبه آن بهتر است به یک متخصص سپرده شود. ما اگر به اندازه کافی از لپ تاپ سر رشته داشته باشید می تونید این کار را در منزل انجام دهید. اما قبل از خرید هارد جدید حتما به نوع هارد توجه کنید. یعنی چی؟  یعنی چک کنید ببینید چه نوع هاردی به لپتاپ شما می خورد و یا مادربرد شما ازچه نوع هاردی پشتیبانی می کند.

بد نیست بدانید ما انواع هارد متفاوتی داریم که متناسب با تکنولوژی به کار رفته در آنها پورت متفائتی برای اتصال به مادربرد دارند.

انواع هارد به اختصار:

  • هارد hdd
  • هارد ssd

هر کدوم از این دو دسته کلی به انواع مختلفی تقسیم میشه که می توانید  در پستی با عنوان راهنمای خرید هارد لپتاپ با آنها آشنا بشید. 

بعد از اطمینان از نوع هارد مورد نظر و جایگزین کردن آن با هارد فعلی، وقتش است که سراغ اکسترنال کردن هارد لپ تاپ بریم.

برای این کار به یک وسیله به نام هارد باکس نیاز داریم.

هارد باکس چیست؟

هارد باکس جعبه ای است که هارد لپ تاپ در آن قرار می گیرد و با عوض کردن پورت هارد لپ تاپ به هارد اکسترنال ، قابلیت هارد را تغیر می دهد. شما می توانید از سایت آنلاین فروشگاهی مثل دیجی کالا این جعبه را تهیه کنید.

هارد باکس خود را باز کنید و تبدیل ورت را روی پورت هارد لپ تاپ خود قرار دهید . سپس هار را به همراه تبدیل در باکس قرار دهید و باکس را ببندید.

به همین سادگی هارد شما به یک هارد اکسترنال تبدیل شده که به واسطه کابل ، به پورت usb لپ تاپ وصل می شود و شما به تمام فایل های آن دسترسی پیدا خواهید کرد.

اگر در منزل این کار انجام دادید حتما از نوع پورت هارد خود مطلع شوید و بعد اقدام کنید. امیدوارم این پست برای شما کاربردی باشد. برای حمایت از ما این پست را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

ممنون از همراهیتان

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد