کامل ترین راهنمای خرید هارد لپ تاپ

برای دانستن نکات کلیدی در انتخاب و خرید هارد لپ تاپ نیاز است تفاوت انواع هارد و کاربری آنها را بشناسید. برای فهمیدن این که کدام هارد لپ تاپ با نیازهای ما از هارد همخوانی دارد و کدام به صرفه تر است در ادامه مطلب با من همراه باشید.
کامل ترین راهنمای خرید هارد لپ تاپ

با پیشرفت تکنولوژی و استفاده روزافزون از دنیای دیجیتال، ذخیره اطلاعات روی کاغذ تقریبا از بین رفته و جای خود را به ذخیره سازی دیجیتال داده است و تقریبا تمام اطلاعات موجود ، روی فضای هارد ها ذخیره می شود.

با توجه به علاقه کاربران به استفاده از هارد برای ذخیره انواع اطلاعات ، صنعت ساخت هارد مسیر پیشرفت بسیار سریعی را پشت سر گذاشته است. نکته اصلی در فناوری مورد استفاده در هاردها برای ذخیره اطلاعات است . در واقع آنچه تفاوت میان انواع هارد را پدید آورده همین تکنولوژی است.

فهرست تیترها:

هارد HDD چگونه اطلاعات را ذخیره می کند؟

سرعت RPM هارد دیسک چیست؟

کش Cache هارد دیسک چیست؟

هارد SSD چگونه اطلاعات را ذخیره می کند؟

هارد اینترنال لپ تاپ به چه معناست؟

هارد اکسترنال لپ تاپ به چه معناست؟

مقایسه هارد اینترنال و هارد اکسترنال 

چگونه یک هارد مناسب انتخاب کنیم؟

برترین هارد های SSD لپ تاپ در 2022

برترین هاردهای HDD لپ تاپ در 2022

برترین مارک هارد اکسترنال لپ تاپ در سال 2022

برای لپ تاپ هارد اکسترنال بخریم یا اینترنال؟

 برای ادامه مطلب ضروری است که با انواع هارد آشنا بشویم و تفات آنها را بشناسیم.

انواع هارد لپ-تاپ

انواع هارد لپ تاپ

حدس می زنم با این دسته بندی هارد آشنا باشید. معمولا برای دسته بندی کردن هارد ها ما با دو نوع هارد مواجه می شویم. 

  • هارد HDD
  • هارد SSD

هارد HDD چگونه اطلاعات را ذخیره می کند؟

هارد HDD لپ تاپ به تعریفی ساده با استفاده از تکنولوژی مکانیکی و مغناطیسی ، اطلاعات را در یک دیسک ذخیره می کند. اگر به فضای داخلی یک هارد HDD نگاهی بندازیم، متوجه می شویم که از یک پلاتر و یک دیسک که بی شباهت به سی دی نیست، تشکیل شده است.

به راحتی با چرخیدن پلاتر روی صفحه دیسک، اطلاعات ما ثبت می شود. درست به همین روش هم اطلاعات ثبت شده ما فراخوانی می شود. با وجود چنین تکنولوژی ای،  هارد HDD در برابر ضربه و جابه جایی بسیار حساس است. به همین دلیل ممکن است اطلاعات خود را از دست بدهیم. همچنین اندازه بزرگتری نسبت به SSD دارد و در لپ تاپ باریک و سبک معمولا استفاده نمی شود. 

اما از طرفی قیمت پایین و ظرفیت های بسیار زیاد باعث شده تا هارد HDD برای کاربران گزینه مقرون به صرفه ای محسوب شود. در واقع استفاده از هارد HDD بیشتر برای آرشیو فیلم و موسیقی یا اسناد شرکتی و شخصی استفاده می شود.

هارد HDD چگونه اطلاعات را ذخیره می-کند؟

سرعت RPM هارد دیسک چیست؟

حروف مختصر RPM یا دور در دقیقه، برای تعریف و تعیین زمان دسترسی به اطلاعات در هارد HDD استفاده می شود. RPM اندازه گیری می کند که پلاتر روی صفحه هارد HDD در یک دقیقه چند دور می چرخد. هرچه RPM بیشتر باشد، سریعتر به داده ها دسترسی خواهید داشت. به عنوان مثال، با مقایسه دو هارد دیسک، یکی با 5400 RPM و دیگری با RPM 7200، هارد 7200 RPM می تواند بسیار سریعتر از دیگری به داده ها دسترسی پیدا کند.

کش Cache هارد دیسک چیست؟

کش هارد HDD اغلب به عنوان بافر دیسک شناخته می شود. در حالی که هارد دیسک داده ها را می خواند و در حافظه دائمی روی صفحات می نویسد، کش هارد به عنوان یک فضای حافظه موقت عمل می کند.

می‌توانید کش (حافظه پنهان) یک هارد HDD را مانند حافظه با دسترسی تصادفی (RAM) در نظر بگیرید که به طور خاص برای هارد دیسک طراحی شده است. هارد دیسک‌ها دارای میکروکنترلرهای داخلی هستند که مانند یک CPU، داده‌های ورودی و خروجی را کنترل و پردازش می‌کنند. کش در ارتباط با میکروکنترلر کار می کند تا حافظه را در حین پردازش ذخیره کند.

همچنین می توانید کش هارد HDD را چیزی شبیه بافر کردن در هنگام پخش محتوا در نظر بگیرید. همه ما با آهسته پخش شدن یک ویدیو سروکار داشته اند. پخش‌کننده ویدیو قبل یا در حین پخش منتظر می‌ماند تا داده‌ها را جمع‌آوری کند تا بتواند با پیشروی ویدیو به پخش روان‌تر ادامه دهد. کش هارد HDD به هارد دیسک اجازه می دهد تا در هنگام خواندن و نوشتن داده ها، همین کار را انجام دهد.

هاردSSDچگونه اطلاعات را ذخیره می-کند؟

هارد SSD چگونه اطلاعات را ذخیره می کند؟

هارد SSD در هر جایی که هارد HDD قابل نصب باشد استفاده می شود. به عنوان مثال، آنها در رایانه های شخصی (PC)، لپ تاپ، بازی های رایانه ای، دوربین های دیجیتال، پخش کننده های موسیقی دیجیتال، گوشی های هوشمند، تبلت ها  استفاده می شوند. آنها همچنین در کارت گرافیک گنجانده می شوند. با این حال، هاردهای SSD گران تر از HDD های سنتی هستند.

کسب‌وکارهایی که نیاز به سرعت بالا و در حال گسترش برای ورودی/خروجی بالاتر دارند، باعث توسعه و پذیرش SSD‌ها شده‌اند. از آنجایی که هاردهای SSD تاخیر کمتری نسبت به هارد HDD ارائه می دهند، می توانند به طور کارآمدی هم بارهای کاری سنگین و هم تصادفی را مدیریت کنند. این تأخیر کمتر از توانایی یک SSD فلش برای خواندن مستقیم و فوری داده ها از داده های ذخیره شده ناشی می شود.

یک هارد SSD داده ها را روی تراشه های حافظه فلش متصل به هم که از سیلیکون ساخته شده اند، می خواند و می نویسد. سازندگان SSD ها را با قرار دادن تراشه ها در یک شبکه برای دستیابی به تراکم های مختلف می سازند.

هاردهای SSD داده ها را روی مجموعه ای از تراشه های حافظه فلش متصل به هم می خوانند و می نویسند. این تراشه ها از ترانزیستورهای شناور (FGT) برای نگه داشتن بار الکتریکی استفاده می کنند که SSD را قادر می سازد تا داده ها را حتی زمانی که به منبع تغذیه متصل نیست ذخیره کند. هر FGT حاوی یک بیت داده است که به عنوان 1 برای یک سلول شارژ شده و 0 در صورتی که سلول شارژ الکتریکی نداشته باشد تعیین می شود.

هر بلوک داده با سرعت ثابت قابل دسترسی است. با این حال، هاردهای SSD فقط می توانند در بلوک های خالی بنویسند. به دلیل اینکه SSD ها ابزارهایی برای دور زدن این موضوع دارند، عملکرد ممکن است  در طول زمان کند شود.

هاردهای SSD  از سه نوع حافظه اصلی استفاده می کنند: سلول های تک سطحی، چند سطحی و سه سطحی. سلول های تک سطحی می توانند یک بیت داده را در یک زمان نگه دارند - یک یا صفر. سلول های تک سطحی (SLC) گران ترین شکل SSD هستند، اما همچنین سریع ترین و بادوام ترین آنها هستند. سلول‌های چند سطحی (MLC) می‌توانند دو بیت داده در هر سلول نگه دارند و فضای ذخیره‌سازی بیشتری در همان مقدار فضای فیزیکی SLC دارند.

مقایسه انواع هارد لپ-تاپ

با این حال، MLC ها سرعت نوشتن پایین تری دارند. سلول های سطح سه گانه (TLC) می توانند سه بیت داده را در یک سلول نگه دارند. اگرچه TLC ها ارزان تر هستند، اما سرعت نوشتن پایین تری نیز دارند و نسبت به سایر انواع حافظه دوام کمتری دارند. SSD های مبتنی بر TLC ظرفیت فلاش بیشتری را ارائه می دهند و نسبت به MLC یا SLC هزینه کمتری دارند، البته به دلیل داشتن هشت حالت در سلول، احتمال پوسیدگی بیت ها بیشتر است.

هاردهای SSD بسیار سریعتر از هاردهای HDD با بالاترین عملکرد، در نظر گرفته می شوند. تأخیر نیز در SSD به میزان قابل توجهی کمتر است و کاربران معمولاً زمان بوت بسیار سریع تری را تجربه می کنند.

عوامل متعددی بر طول عمر هاردهای SSD و HDD تأثیر می‌گذارند، از جمله گرما، رطوبت و اثر اکسید شدن فلزات در داخل هاردها. داده‌های هر دو نوع هارد به مرور زمان کاهش می‌یابند، به طوری که هارد HDD معمولاً تعداد بیشتری از نوشتن روی هارد در روز را پشتیبانی می‌کنند. کارشناسان صنعت توصیه می کنند SSD های بلااستفاده یا غیرفعال را در دمای پایین ذخیره کنید تا عمر آنها افزایش یابد.

قطعات متحرک هاردهای HDD احتمال خرابی را افزایش می دهند. برای جبران، سازندگان HDD سنسورهای ضربه را برای محافظت از درایوها و سایر اجزای داخل لپ تاپ اضافه کرده اند. این نوع سنسور تشخیص می دهد که آیا دستگاه در حال سقوط است و اقدامات لازم را برای خاموش کردن هارد HDD و سخت افزار حیاتی مربوطه انجام می دهد.

مطلب پیشنهادی: مقایسه هارد SSD و HDD

از طرفی دیگر می توان هارد های لپ تاپ را با روشی دیگر نیز دسته بندی کرد. دسته بندی جدید هارد لپ تاپ براساس مکان قرار گرفتن آنها صورت می گیرد. و به دو دسته تقسیم می شود:

  • هارد اینترنال لپ تاپ
  • هارد اکسترنال لپ تاپ

هارد اینترنال لپ تاپ به چه معناست؟

هارد اینترنال لپ تاپ به چه معناست؟

هارد اینترنال لپ تاپ دستگاه ذخیره سازی اولیه است که در داخل یک سیستم کامپیوتری قرار دارد. معمولاً شامل برنامه های نرم افزاری از پیش نصب شده، سیستم عامل و فایل های دیگر است. اکثر کامپیوترها دارای چندین مدل هارد داخلی هستند که به آنها امکان ذخیره سازی اطلاعات بیشتری را می دهد. از سوی دیگر، لپ‌تاپ فقط می‌توانند یک هارد اینترنال را در خود جای دهند و کاربر را مجبور می‌کند تا یک هارد اکسترنال یا فضای ابری را برای ذخیره اطلاعاتی که بیش از ظرفیت داخلی لپ‌تاپ است، اضافه کند.

یک هارد اینترنال از دو پورت استفاده می کند: یکی برای انتقال داده و دیگری برای برق. پورت داده از یک پیوست فناوری پیشرفته سریال (SATA) یا یک رابط پیوست فناوری پیشرفته (ATA) استفاده می کند که به هارد دیسک لپ تاپ متصل می شود و ارتباط با مادربرد را امکان پذیر می کند. پورت برق توسط یک کابل متصل می شود که برق مورد نیاز هارد دیسک را از منبع تغذیه لپ تاپ حمل می کند.

از آنجایی که هارد اینترنال لپ تاپ شامل تمام برنامه های کاربردی و حیاتی لپ تاپ و فایل های شخصی کاربر است، اگر خراب شود یا آسیب ببیند، ممکن است آن فایل ها غیرقابل بازیابی باشند. به این ترتیب، تهیه نسخه پشتیبان از فایل ها با استفاده از یک سرویس پشتیبان آنلاین (فضای ابری) یا هارد اکسترنال مهم است.

هارد اکسترنال لپ تاپ به چه معناست؟

هارد اکسترنال لپ تاپ به چه معناست؟

یک هارد اکسترنال فقط یک هارد HDD یا هارد SSD است که به جای داخل به یک لپ تاپ از بیرون متصل است. برخی از هاردهای اکسترنال برق را از کابل داده خود می گیرند، که البته از خود لپ تاپ یا کامپیوتر می آید، در حالی که برخی دیگر ممکن است برای تامین برق به خودی خود نیاز به اتصال مستقیم به پریز داشته باشند.

یکی از راه‌های فکر کردن به هارد اکسترنال این است که گویی یک هارد دیسک داخلی معمولی است که برداشته شده، در محفظه محافظ خود پوشانده شده و از بیرون به لپ تاپ شما وصل شده است.

هارداینترنال لپ تاپ حتی می تواند به راحتی از طریق چیزی که محفظه هارد یا هارد باکس نامیده می شود به هارد اکسترنال تبدیل شوند.

هاردهای اکسترنال دارای ظرفیت‌های ذخیره‌سازی متفاوتی هستند، اما همه آنها از طریق USB، FireWire، eSATA یا بی‌سیم به لپ تاپ متصل می‌شوند.

گاهی اوقات هارد های اکسترنال هاردهای قابل حمل نامیده می شوند. فلش یکی از انواع رایج و بسیار قابل حمل هارد اکسترنال است.

مطلب پیشنهادی: تبدیل هارد اینترنال به هارد اکسترنال

مقایسه هارد اینترنال و هارد اکسترنال

مقایسه هارد اینترنال و هارد اکسترنال 

هاردهای اینترنال مستقیماً به مادربرد متصل می‌شوند، در حالی که هاردهای اکسترنال ابتدا از بیرون به لپ تاپ و سپس مستقیماً به مادربرد متصل می‌شوند. این کار نصب و شروع استفاده از هارد اکسترنال را در عرض چند دقیقه بسیار آسان‌تر می‌کند.

سیستم‌عامل‌ها و فایل‌های نصب نرم‌افزار معمولاً روی هاردهای اینترنال نصب می‌شوند، در حالی که هاردهای اکسترنال برای آرشیو فایل‌های غیر سیستمی مانند عکس‌ها، فیلم‌ها، اسناد و فایل‌هایی از این نوع استفاده می‌شوند.

هاردهای اینترنال از منبع تغذیه داخل لپ تاپ برق می گیرند. اما هاردهای اکسترنال یا از طریق کابل داده خود یا از طریق برق اختصاصی AC تغذیه می شوند.

اگر داده ها روی یک هارد اکسترنال ذخیره شوند، بسیار راحت تر به خطر می افتند، زیرا معمولاً روی میز قرار دارند و به همین دلیل برداشتن و سرقت آنها بسیار آسان است. این مساله در هارد اینترنال متفاوت است چون قبل از اینکه کسی بتواند به فایل‌های شما دسترسی فیزیکی داشته باشد، باید کل لپ تاپ را گرفته یا هارد را از داخل، خارج کنید.

هارد های اکسترنال معمولاً بیشتر از هاردهای اینترنال جابجا می شوند و به دلیل آسیب مکانیکی ممکن است به راحتی از کار بیافتند. هاردهای مبتنی بر SSD، مانند فلش، کمتر در معرض این نوع آسیب هستند.

چگونه یک هارد مناسب انتخاب کنیم

رابط صحیح را انتخاب کنید.

اگر در حال تعمیر یا ارتقای یک سیستم قدیمی هستید که فاقد رابط SATA است، درایو PATA را انتخاب کنید. اگر در حال تعمیر یا ارتقای سیستمی هستید که دارای رابط SATA است، درایو SATA را انتخاب کنید. بسیاری از هارد ها به انتخاب شما از رابط PATA یا SATA، اغلب با شماره مدل تقریباً یکسان، در دسترس هستند.

رابط صحیح هارد لپ-تاپ.

هاردها ممکن است از نظر ظاهری متفاوت باشند، اما اغلب تنها تفاوت های آشکار ممکن است کانکتورهای داده و برق باشد. ممکن است تفاوت های مهم تری بین انواع مدل های هارد وجود داشته باشد. برای مثال، مدل SATA ممکن است زمان جستجوی سریع‌تر، بافر بزرگ‌تر و پشتیبانی از ویژگی‌های مانند NCQ را فقط SATA داشته باشد.

هارد با ظرفیت مناسب بخرید.

خرید بزرگترین ظرفیت هارد موجود وسوسه برانگیز است، اما این همیشه بهترین تصمیم نیست. هاردهای بسیار بزرگ اغلب به ازای هر گیگابایت بیشتر از هاردهای متوسط (ظرفیت کمتر) هزینه دارند و بزرگترین هاردها ممکن است مکانیسم کندتری نسبت به هاردهای متوسط داشته باشند.

هارد با ظرفیت مناسب بخرید.

به طور کلی، تصمیم بگیرید که به چه سطح عملکردی نیاز دارید که مایل به پرداخت هزینه آن هستید، و سپس هاردی را بخرید که آن الزامات عملکرد را برآورده کند، مدل را بر اساس هزینه هر گیگابایت آن انتخاب کنید. برعکس، اگر به حجم عظیمی از فضای ذخیره‌سازی نیاز دارید یا در حال پیاده‌سازی RAID هستید، ممکن است منطقی باشد که بزرگترین هاردهای موجود را علی‌رغم هزینه بالای هر گیگابایت و عملکرد کندتر آن‌ها بخرید.

اگر هزینه آن خیلی بیشتر نیست، یک مدل با کش بیشتر تهیه کنید.

هاردهای HDD از حافظه کش (یا بافر) برای افزایش عملکرد استفاده می کنند. هرچه کش یا حافظه نهان بزرگتر باشد، عملکرد هارد سریعتر است. هاردهای ارزان قیمت معمولاً دارای حافظه کش 2 مگابایتی، مدل های اصلی یک کش 8 مگابایتی و مدل های با کارایی بالا دارای کش 16 مگابایتی هستند.

برخی از تولیدکنندگان هارد مدل مشابهی را با مقادیر حافظه کش متفاوتی می فروشند که اغلب با یک حرف متفاوت در انتهای شماره مدل مشخص می شود. در تجربه ما، حافظه های کش بزرگتر تأثیر نسبتاً کمی بر عملکرد کلی هارد دارند و ارزش پرداخت هزینه زیادی را ندارند. به عنوان مثال، با توجه به هاردهای مشابه، یکی با 2 مگابایت کش و دیگری با 8 مگابایت یا یکی با کش 8 مگابایت و دیگری با 16 مگابایت، ممکن است 5 یا 10 دلار بیشتر برای مدلی با کش بزرگتر بپردازیم.

به مصرف برق و میزان صدا هارد لپ تاپ توجه کنید.

به مصرف برق و میزان صدا توجه کنید.

هاردهای مشابه می توانند به طور قابل توجهی در مصرف برق و سطح نویز متفاوت باشند. هاردهایی که انرژی بیشتری مصرف می کند، گرمای بیشتری نیز تولید می کند که به طور غیرمستقیم به سطح سر و صدای کلی سیستم اضافه می کند زیرا فن های لپ تاپ باید سخت تر کار کنند. برای عملکرد بی صدای سیستم، استفاده از هاردهای بی صدا و کم مصرف مهم است. میزان مصرف برق و سطح نویز یک هارد در برگه های مشخصات فنی موجود در وب سایت آن هارد ذکر شده است.

در اینجا مواردی وجود دارد که می توانید هنگام خرید هارد با خیال راحت از آنها چشم پوشی کنید:

مدت گارانتی

در اواخر سال 2002، هر سازنده بزرگ هارد به جز سامسونگ ضمانت‌های استاندارد خود را از سه یا پنج سال به یک سال کاهش داد. همه سازندگان هاردهای اصلی به ارائه ضمانت های سه ساله روی هاردهای لپ تاپ و کامپیوتر خود بازگشته اند .مثلا سیگیت ضمانت های پنج ساله ارائه می دهد. از نظر عملی، تفاوت صفر است. هاردی که چهار یا پنج سال از عمر آن گذشته است به هر حال باید جایگزین شود.

مدت گارانتی هارد لپ تاپ

MTBF

میانگین زمان بین خرابی ها (MTBF) یک معیار فنی برای قابلیت اطمینان مورد انتظار یک دستگاه است. همه هاردهای مدرن دارای رتبه های بسیار خوب MTBF هستند، اغلب 50 سال یا بیشتر. این بدان معنا نیست که هاردی که خریداری می کنید 50 سال دوام خواهد آورد. این بدان معناست که هر هاردی که خریداری می کنید احتمالاً برای سال ها اجرا می شود . حقیقت این است که امروزه بیشتر هارد دیسک‌ها نه به این دلیل که از کار می‌افتند، بلکه به این دلیل که دیگر به اندازه کافی خوب نیستند، تعویض می‌شوند. هنگام خرید هارد، MTBF را نادیده بگیرید.

MTTR

Mean Time To Repair (MTTR) معیار دیگری است که کاربرد کمی در دنیای واقعی دارد. MTTR میانگین زمان مورد نیاز برای تعمیر هارد را مشخص می کند. از آنجایی که امروزه هیچ کس به جز شرکت هایی که داده ها را از هاردهای مرده نجات می دهند ، هاردها را تعمیر نمی کنند. پس می توانید MTTR را نادیده بگیرید.

رتبه بندی شوک

هاردها بر حسب گرانش (G) برای سطح ضربه ای که می توانند در هر دو حالت عملیاتی و غیرعملیاتی تحمل کنند، رتبه بندی می شوند. برای هاردهای مورد استفاده در سیستم های دسکتاپ، حداقل، می توانید رتبه شوک را نادیده بگیرید. همه هاردهای مدرن در صورت افتادن به طور قابل توجهی در برابر آسیب مقاوم هستند، اما اگر به اندازه کافی آنها را رها کنید همه آنها می شکنند.

مطلب پیشنهادی: آموزش تست سلامت هارد لپ تاپ از ویندوز

بهترین مارک هارد لپ تاپ کدام است؟

برای جواب به این سوال سراغ برترین برندهای هارد رفتم . و در هر بخش سعی کردم جدیدترین مدل های هارد سال 2022 رو معرفی کنم. 

برترین مارک هارد اینترنال لپ تاپ

برترین هارد های SSD لپ تاپ در 2022

در مورد بهترین مارک های هارد SSD لپ تاپ 5 مدل برتر را از صفحه مجله کامپیوتر انتخاب کردم. در انتهای این مطلب لینک را می گذارم. ادامه مطلب را در لینک می توانید ببینید.

هارد لپ تاپ Crucial P5 Plus

Crucial P5 Plus

هارد Crucial P5 Plus سازگار با PCIe 4.0 زمان‌های بارگذاری عالی برنامه را در آزمایش ما از خود نشان داده و یک بسته نرم‌افزاری و ضمانت‌نامه قوی ارائه می‌دهد.

هارد لپ تاپ ADATA XPG Gammix S70 Blade

ADATA XPG Gammix S70 Blade

هارد XPG Gammix S70 Blade ADATA که سریع و در عین حال به اندازه کافی نازک است (حتی با هیت سینک روشن) برای قرار گرفتن در لپ تاپ یا پلی استیشن 5، یک SSD داخلی کاملا مناسب است.

هارد لپ تاپ Intel SSD 670p

Intel SSD 670p

این هارد برای درایوهای مبتنی بر QLC بسیار گران است، اما در عوض SSD 670p اینتل یکی از بهترین عملکرد خواندن تصادفی 4K در عمق کم را ارائه می دهد.

هارد لپ تاپ Crucial P5 1TB 3D NAND PCIe Gen 3 x4 NVMe Internal Solid State Drive M.2

Crucial P5 1TB 3D NAND PCIe Gen 3 x4 NVMe Internal Solid State Drive M.2

اگر به دنبال مطلوب‌ترین هارد نسبت به قیمت و عملکرد در یک PCI Express SSD هستید، همین الان جستجوی خود را متوقف کنید: Crucial P5 درایو M.2 کاملا مناسب است.

هارد لپ تاپ Addlink S70

Addlink S70

اگر بودجه‌ای زیادی ندارید اما همچنان می‌خواهید سرعت خواندن و نوشتن فوق‌العاده‌ای از هارد SSD جدید خود داشته باشید، به چیزی که Addlink S70 جدید ارائه می‌کند نگاه کنید.

برترین هاردهای HDD لپ تاپ در 2022

در مورد بهترین مارک های هارد HDD  لپ تاپ 5 مدل برتر را از صفحه تک رادار انتخاب کردم. در انتهای این مطلب لینک را می گذارم. ادامه مطلب را در لینک می توانید ببینید.

هارد لپ تاپ Seagate BarraCuda

Seagate BarraCuda

تقریباً غیرممکن است که در مورد هاردها بدون ذکر خط تولید سیگیت باراکودا صحبت کنیم . این یک برند قابل اطمینان است. و، سخت نیست که بفهمیم چرا، درایوهای Seagate BarraCuda نسبت خوب گیگابایت به دلار و مزایای سرعت عالی را ارائه می دهند.

مدل 2 ترابایتی با ایجاد تعادل در عملکرد بالا و مقرون به صرفه بودن، به نقطه خوبی دست می یابد. از آنجایی که این هارد سرعت 7200 دور در دقیقه و داده‌های با چگالی بالا را ترکیب می‌کند، لپ تاپ های مجهز به این هارد قادر خواهند بود داده‌ها را با سرعت فوق‌العاده‌ای بخوانند.

هارد لپ تاپ WD Blue Desktop

WD Blue Desktop

وسترن دیجیتال با خط هارد دیسک های WD Blue خود یک پیشنهاد خوب ارائه می دهد. هارد WD Blue با طیف گسترده ای از گزینه های ذخیره سازی از 500 گیگابایت کوچک تا 6 ترابایت بزرگ، انتخاب مناسبی برای تقریباً هر نوع لپ تاپی است که با بودجه محدود می شود.

بهترین ارزش در هاردهای بزرگتر حاصل می شود. آنها به ازای هر دلاری که خرج می کنید، فضای ذخیره سازی بیشتری به شما می دهند. و اگر به دنبال کمی سرعت بیشتر هستید، مدل های 7200 دور در دقیقه نیز در دسترس هستند که با افزایش قیمت زیادی همراه نیستند.

هارد لپ تاپ Toshiba X300

Toshiba X300

حتی اگر لپ‌تاپ‌هایش مانند گذشته محبوب نباشند، توشیبا همچنان نام بزرگی در محاسبات است و چیزهای زیادی برای ارائه دارد. وقتی صحبت از بهترین هارد دیسک ها می شود، Toshiba X300 قهرمانی با ظرفیت بالا و عملکرد بالاست که ارزش دیدن دارد.

هاردهای X300 از ارزش یک گیگابایت به دلاری عالی ای برخوردار هستند، بدون اینکه از عملکرد آن کاسته شود. این درایوها همگی با سرعت 7200 دور در دقیقه می‌چرخند و دارای 128 مگابایت کش برای سرعت‌های بالاتر هستند.

هارد لپ تاپ WD VelociRaptor

WD VelociRaptor

وقتی صحبت از بازی های رایانه شخصی می شود، بهتر است  هارد سریع باشد تا جادار. بنابراین، اگر در برابر جذابیت یک هارد SSD مقاومت کرده‌اید و به دنبال آن هستید که با یکی از بهترین هاردهای HDD آن را از بین ببرید، WD VelociRaptor باید بهترین گزینه شما باشد.

این هاردها نه تنها سرعت چرخش فوق العاده 10000 دور در دقیقه دارند، بلکه با ظرفیت تا 1 ترابایت، درایوهای VelociRaptor آماده ذخیره‌سازی کتابخانه‌های بزرگ بازی هستند و دیسک های فوق سریع به راه‌اندازی و بارگیری سریع بازی‌های شما کمک می‌کنند.

این محصول در زمان نگارش این مقاله فقط در ایالات متحده و بریتانیا موجود است.

هارد لپ تاپ Seagate Firecuda Desktop

Seagate Firecuda Desktop

هاردهای SSD فوق العاده محبوب هستند و فهمیدن دلیل آن کار سختی نیست. اما، اگر به فضای ذخیره سازی سریع زیادی نیاز دارید، و بودجه زیادی برای این کار ندارید، هاردهای هیبریدی گزینه بسیار خوبی هستند.

هارد SeaGate FireCuda بهترین هارد دیسک هیبریدی موجود در بازار است. می تواند تا 2 ترابایت داده را در خود جای دهد و سپس 8 گیگابایت حافظه کش حالت جامد آن می فهمد که از کدام داده ها بیشتر استفاده می کنید تا بتوانید به سرعت به آنها دسترسی داشته باشید. وقتی در نظر بگیرید که این درایو در 7200 دور در دقیقه می چرخد، این افزایش سرعت حتی شیرین تر هم می شود.

برترین مارک هارد اکسترنال لپ تاپ در سال 2022

در مورد بهترین مارک های هارد اکسترنال لپ تاپ 10 مدل برتر را از صفحه مجله کامپیوتر انتخاب کردم. ممکن است هیچ کدام از این هارد ها را در ایران نتوانید پیدا کنید. هدف من معرفی جدیدترین مدل های هارد اکسترنال سال 2022  بود. در انتهای این مطلب لینک را می گذارم. ادامه مطلب را در لینک می توانید ببینید.

هارد لپ تاپ Western Digital My Book

Western Digital My Book

نسخه 8 ترابایتی Western Digital My Book یک چاه عمیق برای ذخیره سازی مقرون به صرفه و  آرشیو کردن اسناد، عکس ها، موسیقی، فیلم ها و داده های دیگر شما است.

هارد لپ تاپ Seagate Backup Plus Ultra Touch

Seagate Backup Plus Ultra Touch

هارد اکسترنال و قابل حمل Backup Plus Ultra Touch Seagate با ترکیب عملکرد در نقطه و رمزگذاری قوی، یک انتخاب عالی برای پشتیبان‌گیری روزمره و اولین استفاده امنیتی است. بعلاوه، یک کاور پارچه ای به آن جذابیت بیشتری بخشیده است.

هارد لپ تاپ WD My Passport (2019, 5TB)

WD My Passport (2019, 5TB)

ترکیبی از عملکرد خوب، رمزگذاری سخت‌افزار و ابزارهای مفید، WD My Passport با ظرفیت 5 ترابایتی را به یک رقیب قوی برای پشتیبان‌گیری روزانه از داده‌های حساس یا ذخیره مجموعه عظیمی از فیلم‌ها، عکس‌ها و اسناد تبدیل می‌کند.

هارد لپ تاپ Seagate FireCuda Gaming Hub

Seagate FireCuda Gaming Hub

هارد اکسترنال FireCuda Gaming Hub سیگیت می‌تواند از پورت‌های بیشتری استفاده کند و در پشتیبان‌گیری و ذخیره‌سازی همه بازی‌هایی که می‌توانید امیدوار باشید داشته باشید، عالی است.

هارد لپ تاپ WD Black P10 Game Drive

WD Black P10 Game Drive

هارد WD Black P10 Game Drive که دارای زیبایی مطلوب گیمرها است، می تواند به عنوان یک مخزن ساده و شیک برای کتابخانه عظیم بازی شما با قیمتی مناسب عمل کند.

هارد لپ تاپ LaCie 2big RAID (8TB)

LaCie 2big RAID (8TB)

هارد LaCie 2big RAID که برای فیلمبرداران و دیگر متخصصان خلاق طراحی شده است که به طور منظم حجم زیادی از داده ها را مدیریت می کنند، دو هارد با قابلیت تعویض و ظرفیت بالا را با تنظیمات مختلف برای حداکثر انعطاف پذیری و محافظت از داده ها ترکیب می کند.

هارد لپ تاپ LaCie Rugged RAID Shuttle

LaCie Rugged RAID Shuttle

هارد LaCie Rugged RAID Shuttle دو هارد با ظرفیت بالا و عملکرد سریع یا نیمی از ظرفیت را با تمام داده های منعکس شده روی دیسک دوم ارائه می دهد. این قابلیت برای هر کسی که در این زمینه کار می کند و مقدار زیادی داده تولید می کند ایده آل است.

هارد لپ تاپ ADATA HD830 External Hard Drive

ADATA HD830 External Hard Drive

سخت است، اما هارد ADATA HD830 در یک هارد اکسترنال مستحکم، محافظت عالی و با ارزشی نسبت به هزینه پرداختی ارائه می دهد.

هارد لپ تاپ SanDisk Professional G Drive ArmorATD

SanDisk Professional G-Drive ArmorATD

هارد SanDisk Professional G-Drive ArmorATD یک هارد اکسترنال قابل حمل جذاب و مقرون به صرفه است که بهترین هارد برای کاربران مک محسوب می شود. و تا حدودی از عناصر محافظت می کند اما فاقد مجموعه نرم افزاری و رمزگذاری مبتنی بر سخت افزار است.

هارد لپ تاپ iStorage DiskAshur DT2

iStorage DiskAshur DT2

هارد iStorage DiskAshur DT2 یک انبار برای داده‌های حساس، یک هارد دیسک رومیزی است که ظرفیت بسیار زیادی (تا 18 ترابایت) دارد. همچنین مجموعه‌ای از ویژگی‌های امنیتی با چندین گواهینامه دولتی، و هزینه نسبتاً پایین به ازای هر گیگابایت را ارائه می‌کند.

برای لپ تاپ هارد اکسترنال بخریم یا اینترنال؟

برای لپ تاپ هارد اکسترنال بخریم یا اینترنال؟

تفاوت بین هارد اینترنال و اکسترنال دقیقاً همان چیزی است که از نام آن ها پیداست: هارد اینترنال در داخل لپ تاپ یا کامپیوتر شما قرار می گیرد، در حالی که هارد اکسترنال خارج از آن است. هاردهای اینترنال دارای مزایای مختلفی هستند که شامل ظرفیت ذخیره سازی بیشتر، سهولت قالب بندی و محافظت در داخل لپ تاپ شما می شود.

هاردهای اکسترنال قابل حمل هستند، نیازی به قالب بندی ندارند و اغلب می توانند به تبادل فایل ها بین دستگاه ها کمک کنند. هارد اینترنال سریع تر و ارزان تر است، اما معمولا نمی توانید چند تا از آن را روی دستگاه خود نصب کنید.

همانطور که می بینید، جوانب مثبت و منفی از هر دو طرف معتبر است و تصمیم نهایی با شماست. اگر می‌خواهید بین این دو نوع هارد تصمیم بگیرید، نوع هاردی را که در حال حاضر دارید و همچنین می‌خواهید چه نوع فضای ذخیره‌سازی بسازید را در نظر بگیرید.

گزینه های ذخیره سازی ابری را نیز فراموش نکنید! در عصر حاضر، داشتن بیش از یک مکان برای فایل های ذخیره شده بهترین گزینه برای امنیت و پشتیبان گیری است. دریافت انواع گزینه های ذخیره سازی معمولاً بهترین انتخاب برای اطمینان از ایمن بودن فایل های شما است.

شبکه اجتماعی آرالپ

این پست را برای افرادی که قصد خرید هارد لپ تاپ دارند اما در انتخاب هارد مناسب دچار مشکل شده اند، بفرستید. اگر هنوز عضو سایت آرالپ نشدید، برای دریافت مقالات جدید عضو آرالپ شوید.

جهت حمایت ما را در شبکه اجتماعی دنبال کنید. 

توییتر

اینستاگرام

پینترست

فیسبوک

ردیت

یوتیوب

لینکدین

منابع:

ایفیکس-انتخاب هاردلایف وایر - هارد اکسترنال چیست

تکوپدیا- هارد اینترنال چیستمجله کامپیوتر-بهترین هارد های اکسترنال

مجله کامپیوتر-بهترین هارد SSD لپ تاپتک رادار - ده هارد اینترنال برتر

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد