راهنمای ارتقا لپ تاپ

وقتی لپ تاپ گرونه و نرم افزارهای جدید به سخت افزار قوی تری برای اجرا نیاز دارند، بهترین راه ارتقا لپ تاپ خواهد بود. اما هر لپ تاپ چقدر قابل ارتقاست؟
راهنمای ارتقا لپ تاپ

یکی از تصورات غلطی که مدتهاست در ذهن کاربران ایرانی در مورد دستگاه الکترونیکی وجود دارد اینکه دستگاه اگه باز بشه از اورجینال بودن در میاد.
این تصور ممکن است در مورد بعضی از دستگاه الکترونیکی معنی داشته باشه . مثلا در مورد دستگاهی که امکان باز شدن نداره و با فشار و چسب به اصطلاح پلمپ شده است. اما لپ تاپ ها و شرکت های سازنده لپ تاپ در مورد لپ تاپ خود تصمیم های متفاوتی دارند.
با توجه به اینکه نرم افزار را به سرعت پیشرفت کردند و آپدیت های جدیدی از آنها در اختیار کاربران قرار گرفته و همچنین برای کاهش هزینه کاربران، شرکت های سازنده لپ تاپ امکانی را فراهم کردند تا کاربر بتواند به واسطه باز کردن چند پیچ، رم و هارد دستگاه خود به ظرفیتی بالاتر    ارتقا دهد.


ما هم با توجه به افزایش بی رویه قیمت لپ تاپ و نیاز مخاطب به ارتقاء لپ تاپ های قدیمی، ضروری دونستیم این پست رو تهیه کنیم. این که چقدر لپ تاپ قابل ارتقاست را در ادامه توضیح میدم.

تنها سخت افزار قابل ارتقا در لپ تاپ رم و هارد لپ تاپ هستند. سی پی یو و کارت گرافیک لپ تاپ قابل ارتقا نیستند.

برای اینکه بفهمیم لپ تاپ ما چقدر قابل ارتقاست

  • اولین اقدام اینکه وارد سایت گوگل بشیم
  • صفحه سایت گوگل که باز شد در بخش جستجو مدل دقیق لپ تاپ خود را وارد کنیم. من لپ تاپ دل لتتیود 6440 رو انتخاب کردم.

  • در صفحه ای که باز میشه اولین لینک، لینک سایت کورشیال هست که تصویرش رو توی عکس زیر میتونید ببینید

  • روی اولین لینک (سایت کوشیال) کلیک می کنید و وارد سایت بشیم


همانطور که در تصویر میبینید مدل دستگاه بالای صفحه دیده میشه و دو تا دکمه حداکثر رم و حداکثر هارد مورد نظر رو می تونید ببینید.
این سایت به عنوان فروشنده سخت افزارهای مختلف مثل رم و هارد شناخته میشه و به شما اطلاعات رم و هارد مورد نیاز و قابل ارتقا لپتاپتان را در سایت نشون میده.

همونطور که در تصویر بالا میبینید، در قسمت بالا به حداکثر رم ساپورت شده در سیستم شما اشاره می‌کند .گزینه دوم تعداد اسلات های رابط نشان می‌دهد. در نهایت به شما نشون میده که بهترین رم هایی که می تونید روی سیستمتون نصب کنید چه ظرفیتی دارد.


در بخش هارد، هاردهای اس اس دی  با ظرفیت های مختلف رو میبینید که میتونید روی سیستم خودتون نصب کنید. توجه کنید که از بالا به پایین حجم و ظرفیت هاردها کمتر میشه. پس عدد اولی که اون بالا می بینید تعیین کننده بالاترین ظرفیت ارتقاء هارد شماست.

امیدوارم مطلب بالا برای شما کاربردی باشه ما را در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام دنبال کنید.اگر در استفاده از این سایت به مشکل برخوردید زیر این پست کامنت بزارید تا راهنماییتون کنم .

ممنون از اینکه همراهم بودید

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد