راهنمای کامل خرید لپ تاپ استوک

با گزینه های بسیار زیادی که می توانید از بین لپ تاپ های استوک انتخاب کنید، باید بدانید که چه چیزی را باید جستجو کنید و چگونه برخی از اصطلاحات را رمزگشایی کنید تا بتوانید لپ تاب دست دوم مناسب را پیدا کنید. راهنمای ما نکات خرید لپ تاپ استوک را توضیح می دهد
راهنمای کامل خرید لپ تاپ استوک

راهنمای کامل خرید لپ تاپ استوک

اگر قصد خرید یک لپ ‌تاپ استوک را دارید، به شما توضیح می‌دهیم که قبل از خرید یکی از این رایانه‌ها، چه نکاتی را باید در نظر بگیرید. خرید لپ تاب دست دوم می تواند یک معامله پرسود و مقرون به صرفه باشد. در واقع شما در زمان خرید این نوع لپ تاپ ها، هزینه کمتری پرداخت می کنید و می توانید یک لپ تاپ ایده آل را با قیمت مناسب بخرید.

برای دیدن لیست موجودی لپ تاپ های استوک ارزان آرالپ اینجا کلیک کن

قبل از خرید لپ تاپ دست دوم بررسی کنید

اگر لپ‌ تاب دست دوم می‌خرید، فاکتورهای اصلی آن لپ‌ تاپ، مثل پردازنده، کارت گرافیک، ظرفیت رم ، ظرفیت هارد ، عمر باتری و... را از فروشنده بگیرید. در ادامه هر کدام از نکات زیر را به دقت بررسی کنید.

هارد دیسک را بررسی کنید

هارد دیسک یک قطعه بسیار مهم در لپ تاب دست دوم است. اگر اطلاعات شما بسیار زیاد است، باید حداقل از هارد دیسک 500 گیگابایتی یا هارد دیسک 1000 گیگابایتی استفاده کنید. اگر چنین داده ای ندارید و مبتدی هستید یا از فضای ابری استفاده می کنید، هارد دیسک 160 یا 250 گیگابایتی برای شما کافی خواهد بود. حالا سوال این است که چگونه هارد دیسک لپ تاپ را بررسی کنیم؟

لب تاب دست دوم

لب تاب دست دوم

به «منو Start» بروید.

سپس روی My computer کلیک راست کرده و روی گزینه Manage کلیک کنید.

اکنون روی Disk Management دوبار کلیک کنید، این گزینه نشان می دهد که هارد دیسک لپ تاپ یا رایانه شما چه ظرفیت و ویژگی هایی دارد.

مطلب پیشنهادی: راهنمای کامل خرید هارد لپ تاپ 

رم لپ تاپ استوک را چک کنید

اگر یک طراح وب سایت یا یک ویرایشگر ویدیو هستید، باید 4 گیگابایت رم برای لپ تاپ استوک در نظر بگیرید. زیرا رم، کار شما را سریعتر انجام می دهد. اگر مبتدی هستید، 1 گیگابایت رم نیز کافی است، البته بهتر است حداقل 2 گیگابایت رم برای لپ تاپ خود در نظر بگیرید تا در صورت استفاده از نرم افزار به دردسر نیفتید.

بررسی پردازنده لب تاب دست دوم

پردازنده یک فاکتور بسیار مهم در لپ تاپ استوک است. قبل از خرید لپ تاپ، آن را با انجام مراحل زیر بررسی کنید:

روی منوی Start کلیک کنید.

روی My Computer راست کلیک کنید و روی properties بزنید.

اکنون نام پردازنده و GigaHertz آن را مشاهده خواهید کرد.

 پردازنده شما باید اینتل باشد و بیش از 1.6 گیگاهرتز باشد. این روزها پردازنده های i3، i5، i7 ترند هستند، اما اگر مبتدی هستید، پردازنده Core 2Duo نیز برای شما کافی است.

نمایشگر لپ تاپ استوک را بررسی کنید

صفحه نمایش لپ تاپ استوک، یکی از قطعات بسیار مهم است که باید با دقت بررسی شود. زیرا اکثر افراد به دلیل مشکلات نمایشگر، لپ تاپ خود را می فروشند. بنابراین باید این صفحه نیز در هنگام خرید و فروش لپ تاپ دست دوم مورد بررسی قرار بگیرد.

ابتدا لپ تاب دست دوم را تا یک ساعت استفاده کنید و بررسی کنید که صفحه نمایش آن چشمک می زند یا خیر.

صفحه نمایش را لمس کنید، اگر مشکلی برای نمایشگر وجود داشته باشد، صفحه نمایش تکان می خورد، اگر تکان نمی خورد، نمایشگر خوب است.

لپ تاپ را تقریباً 4-5 بار، باز و بسته کنید و لولا را چک کنید که شکسته است یا خیر؟

قبل از خرید لپ تاب دست دوم، صفحه کلید را بررسی کنید

قبل از خرید لب تاب دست دوم، باید صفحه کلید آن را نیز چک کنید. اگر یک کلید کار نمی کند، باید یک صفحه کلید جدید بخرید. چون امکان تعمیر یک کلید به شکل تک وجود ندارد. بنابراین بهتر است از سالم بودن کل صفحه کلید مطمئن شوید.

لپ تاب دست دوم

لپ تاب دست دوم

Wifi لپ تاپ استوک را بررسی کنید

این روزها هر فردی به اینترنت نیاز دارد، بنابراین گزینه wifi نیز یک عامل مهم برای لب تاب دست دوم است. برای بررسی وای فای، به کنترل پنل بروید و روی « Network and Sharing Center» دوبار کلیک کنید.

روی « Change adaptor Settings» در بالای نوار کناری سمت چپ کلیک کنید. اکنون نماد اتصال موقعیت مکانی و نماد اتصال وای فای را مشاهده خواهید کرد، اگر این نماد نشان داده نشد، یعنی اتصال وای فای در آن لپ تاپ وجود ندارد.

ماوس را بررسی کنید

مطمئن شوید که هر دو ماوس لب تاب دست دوم کار می کنند یا خیر. ماوس USB خارجی را با اتصال به پورت USB بررسی کنید. همچنین بررسی کنید که پد ماوس لپ تاپ کار می کند یا خیر. 

پورت صدا، پورت ماوس و بلندگو را بررسی کنید

صدایی را روی لپ ‌تاپ استوک پخش کنید و به صدای بلندگوی خود لپ‌تاپ گوش دهید. سپس بلندگوی خارجی را وصل کنید تا پورت اسپیکر را بررسی کنید. حالا ماوس را وصل کنید تا بررسی کنید پورت ماوس کار می کند یا خیر. 

طول عمر باتری در زمان استفاده

حداقل 2 ساعت پشتیبانی باتری، برای کار با لپ تاب دست دوم کافی است. بنابراین اگر وقت دارید، 2 ساعت روی آن لپ تاپ کار کنید و بررسی کنید که آیا کار می کند. در واقع باتری، ستون فقرات لپ تاپ است.

لپ تاپ استوک

لپ تاپ استوک

شارژر باتری لپ تاپ استوک

گاهی اوقات شارژر، شارژ را در قسمت اعلان لپ تاپ استوک نشان می دهد اما باتری را شارژ نمی کند. پس باید به درصد افزایش شارژ باتری توجه کنید. شارژر را به لپ تاپ وصل کنید و بررسی کنید که آیا شارژ لپ تاپ افزایش می یابد یا خیر. اگر 2 تا 3 درصد افزایش یافت، می‌توانید از شارژ آن اطمینان حاصل کنید و آن را از برق بکشید.

بررسی دکمه روشن و خاموش (دکمه پاور) در لپ تاپ استوک

گاهی اوقات دکمه پاور لپ تاپ استوک به درستی کار نمی کند و فروشنده بسیار هوشمندانه با دکمه پاور، لپ تاپ را روشن می کند. بنابراین دکمه پاور را 2 تا 3 بار امتحان کنید و مطمئن شوید که دکمه پاور به درستی کار می کند.

DVD Writer

یک CD یا DVD را در DVD Writer لپ تاپ استوک قرار دهید و بررسی کنید که آیا به درستی پخش می شود یا خیر. اگر کار نمی کند، بررسی کنید که لنز شفاف است یا گرد و غبار دارد، گرد و غبار را از لنز پاک کنید و سی دی را دوباره وارد کنید.

اهمیت پورت های USB در خرید و فروش لپ تاپ دست دوم

یک فلش بردارید و به پورت USB وصل کنید، سپس My Computer را باز کنید، درایو فلش شما در آنجا نشان داده می شود، اگر در آنجا نشان داده شود، پورت USB شما کار می کند.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد