ارتقای رم لپ تاپ دست دوم

موثرترین راه برای ارتقای رم لپ تاپ دست دوم، حذف و جایگزینی حافظه رم قدیمی است. قبل از انجام این کار، باید دو کار را انجام دهید. ابتدا، سیستم عاملی را که لپ تاپ شما روی آن کار می کند، مشخص کنید، دوم، محدودیت مادربرد لپ تاپ خود را از نظر حافظه تعیین کنید.
ارتقای رم لپ تاپ دست دوم

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که لپ ‌تاپ ‌ها محصولاتی غیر قابل تغییر هستند و تنها راه‌ حل ایجاد تغییر در آن ‌ها، تعویض آن ‌هاست‌. اما این تفکر اشتباه است. در حال‌ حاضر، شما می‌توانید از طریق روش ‌های گوناگون و در سریع‌ترین زمان ممکن لپ ‌تاپ خود را ارتقا دهید و قطعات موجود در آن را تعویض کنید.

به این موضوع دقت داشته باشید که روند ارتقا رم لپ‌ تاپ، باید حتماً توسط افراد متخصص صورت بگیرد تا در این زمینه مشکلی برای شما پیش نیاید. شما می‌توانید در حال حاضر با خرید رم لپ ‌تاپ استوک در هزینه ‌های خودتان صرفه‌ جویی زیادی داشته باشید و بتوانید با کمترین هزینه ‌ها، یک لپ‌ تاپ با کیفیت مناسب را برای خودتان جمع‌ بندی کنید.

برای دیدن لیست موجودی لپ تاپ های استوک ارزان آرالپ اینجا کلیک کن

نکاتی در رابطه با ارتقا رم لپ تاپ 

نکاتی در رابطه با ارتقا رم لپ تاپ

چه زمانی برای ارتقا رم لپ‌ تاپ اقدام کنیم؟

فاکتورهای گوناگون و متفاوتی وجود دارند که ممکن است شما را مجبور کنند به ارتقا رم لپ‌ تاپ بپردازید. البته به این موضوع دقت داشته باشید در بسیاری از موارد، عمر کلیه قطعات مختلف لپ ‌تاپ شما به سر رسیده و شما چاره‌ای جز تعویض لپ ‌تاپ ندارید. اما اگر حس می‌کنید لپ ‌تاپ شما هنوز سرپاست و با برخی اقدامات ساده می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن آن را به حد ایده‌آل خودش برسانید، می‌توانید از خدمات ارتقا رم لپ‌ تاپ بهره ببرید. ما قصد داریم در ادامه برخی از فاکتور هایی که نشان‌ دهنده نیاز به استفاده از خدمات ارتقا لپ‌ تاپ هستند صحبت کنیم. 

  • داغ شدن بیش ‌از حد بخش ‌های متفاوت لپ ‌تاپ 
  • پایین آمدن سرعت لپ ‌تاپ 
  • عدم نصب برنامه‌ های تخصصی برای برخی اقدامات ضروری

هر کدام از این فاکتور ها به‌ نحوی نشان‌ دهنده نیاز شما برای ارتقا رم لپ‌ تاپ هستند. به این موضوع دقت داشته باشید که شما باید با توجه به فعالیت مورد نظر خودتان، به ارتقا رم بپردازید. برای مثال اگر می‌خواهید تنها کارایی عمومی لپ تاپ را بهبود ببخشید، نیازی نیست که روی خرید رم ها با حجم بالا تمرکز کنید. اما اگر می‌خواهید فعالیت ‌های سنگینی مانند طراحی با فتوشاپ یا گیمینگ را داشته باشید، قاعدتاً باید به سراغ محصولات قدرتمندتری بروید. 

چه زمانی برای ارتقا رم لپ ‌تاپ اقدام کنیم؟ 

چه زمانی برای ارتقا رم لپ ‌تاپ اقدام کنیم؟

ارتقا رم لپ‌ تاپ روشی کم‌ هزینه 

ارتقا رم لپ‌ تاپ یکی از ساده‌ترین و کم هزینه ترین روش ‌هایی است که می‌تواند به شما کمک کند تا روند خدمات ‌رسانی لپ ‌تاپ خود را بهبود ببخشید. البته این ارتقا رم زمانی امکان ‌پذیر می‌باشد ‌که مادربرد شما از نصب یک رم جدید پشتیبانی کند. شما می‌توانید با اطلاع از اسلات های خالی لپ ‌تاپ خودتان، نسبت ‌به اضافه کردن یا تعویض رم اقدام کنید. البته به موضوع دقت داشته باشید که برای تعویض رم شما باید با توجه به اطلاعات لپ ‌تاپ خودتان به سراغ محصولات موجود بروید. بسیاری از لپ ‌تاپ ‌ها ممکن است نتوانند به‌ خوبی از رم های با حجم بالاتر پشتیبانی کنند. 

چگونه بفهمیم هر لپ ‌تاپ چقدر قابلیت ارتقا رم دارد؟

پیشتر برای شما گفتیم که قابلیت ارتقا رم لپ‌ تاپ با توجه به ویژگی ‌های همان لپ ‌تاپ قابل بررسی و انجام می‌باشد. به‌ طور کلی سه، راه متفاوت وجود دارد که می‌توانند به شما کمک کنند تا متوجه شوید تا چه اندازه می‌توانید به ارتقا رم لپ‌ تاپ خودتان بپردازید. فرقی نمی‌کند که شما می‌خواهید به خرید رم لپ‌ تاپ دست دوم بپردازید یا به ‌دنبال انواع آکبند این محصولات هستید، به‌ هر حال توجه به اطلاعات لپ ‌تاپ‌ در این زمینه ضروری و مهم می‌باشد. 

برای دیدن لیست موجودی لوازم جانبی لپ تاپ آرالپ اینجا کلیک کن

مراجعه به سایت کروشال

سایت کروشال متعلق به کمپانی تولید کننده رم است. شما می‌توانید با مراجعه به این سایت و وارد کردن مدل لپ ‌تاپ خودتان، متوجه شوید که تا چه حد امکان ارتقا رم لپ‌ تاپ شما وجود دارد. قاعدتاً اطلاعاتی در این سایت وجود دارند اطلاعات کاملاً دقیق و ایمنی می‌باشند و می‌توانند به شما کمک کند با کمترین میزان مشکل و دغدغه روند ارتقا رم لپ‌ تاپ خود را پیش ببرید. البته اطلاعات موجود در این سایت زمانی قابل ‌اتکا می‌باشند که قبلاً هیچ ‌گونه تغییراتی در مادر برد اصلی لپ ‌تاپ شما ایجاد نشده باشد و در واقع لپ ‌تاپ شما با اسکلت اصلی کارخانه به دست شما رسیده باشد. 

بررسی فیزیکی لپ‌ تاپ 

راه‌ حل دیگری که می‌تواند به شما کمک کند متوجه شوید که آیا امکان ارتقا رم لپ‌ تاپ برای شما وجود دارد یا خیر، بررسی فیزیکی لپ ‌تاپ می‌باشد. شما باید در این روش با استفاده از پیچ گوشتی و ابزار های لازم، پشت لپ ‌تاپ خود را باز کنید و مادربرد را بررسی کنید. اگر اسلات خالی روی مادربرد برای ارتقا آن وجود داشته باشد، قاعدتاً شما می‌توانید لپ تاپ خودتان را ارتقا دهید. البته ارتقای رم در این شرایط نیز وابسته به نوع مادربرد شما و سایر رم هایی است که روی لپ ‌تاپ قرار دارند. شما می‌توانید با نظر گرفتن از افراد متخصص متوجه شوید که بهتر است که از چه نوع رمی بهره ببرید. 

استفاده از کد های دستوری یا اپلیکیشن‌ ها 

یکی از سریع‌ترین و آسان‌ترین راه حل ‌هایی که می‌تواند مشخص کند آیا امکان ارتقا رم لپ‌ تاپ را دارید یا خیر، استفاده از اپلیکیشن ‌ها و کد های دستوری می‌باشد. نرم‌افزار هایی مانند cpu-z یا پنجره ‌های Disk Management و Device Manage می‌توانند به شما کمک کنند تا متوجه شوید آیا قابلیت ارتقا رم را دارید یا خیر. برای مثال در قسمت مشخصات لپ ‌تاپ شما اطلاعات مختلفی مانند حداکثر حافظه‌ی رم قابل پشتیبانی، تعداد اسلات های استفاده ‌شده و ... به طور کامل نمایش داده می‌شوند. شما می‌توانید تنها با کمی محاسبه متوجه شوید که حداکثر میزان استفاده از رم برای لپ‌ تاپ مورد نظر شما چقدر است. 

چگونه بفهمیم هر لپ ‌تاپ چقدر قابلیت ارتقا رم دارد؟

چگونه بفهمیم هر لپ ‌تاپ چقدر قابلیت ارتقا رم دارد؟

مطلب پیشنهادی: راهنمای ارتقا لپ تاپ

چه نوع رمی تهیه کنیم؟ 

بعد از این‌ که شما متوجه شدید آیا امکان ارتقا رم لپ‌ تاپ وجود دارد یا خیر، باید به سراغ تهیه‌ی رم بروید. حال ممکن است با خود بپرسید که تهیه چه نوع رمی مناسب می‌باشد. فاکتور های متفاوتی وجود دارند که هنگام خرید انواع رم ها شما باید به آن ‌ها دقت داشته باشید. برای مثال سرعت رم، حجم حافظه و نوع رم جزو آن دسته از فاکتور هایی هستند که توجه به آن‌ ها بسیار حیاتی و مهم می‌باشد. به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتماً با یک فرد متخصص در رابطه با تهیه یک رم کاربردی صحبت کنید تا متوجه شوید که استفاده از کدام نوع رم بهتر می‌باشد. در حال ‌حاضر انواع گوناگونی از رم ها در بازار وجود دارند که ممکن است همه آن‌ ها برای لپ ‌تاپ شما مناسب نباشند. علاوه ‌بر این موارد، شما ممکن است که مجبور شوید برای ارتقا رم تغییراتی مانند تعویض ویندوز را روی لپ‌تاپ خودتان داشته باشید. 

ارتقا رم لپ‌ تاپ چقدر تاثیر دارد؟

قاعدتاً هنگامی ‌که شما به ارتقا رم لپ‌ تاپ می‌پردازید، شاهد افزایش سرعت و بهبود کارایی لپ ‌تاپ خواهیم بود. اما این ‌که چقدر تغییر در لپ ‌تاپ شما ایجاد شود، به نوع رم استفاده‌ شده و همچنین شرایط کلی لپ ‌تاپ شما بستگی دارد. طبق تحقیقات انجام شده ، ارتقا لپ ‌تاپ ساده‌ترین و ارزان‌ترین روشی است که می‌تواند به شما کمک کند کارایی لپ تاپ خود را تا حد بسیار زیادی افزایش دهید. 

ارتقا رم لپ ‌تاپ چقدر تاثیر دارد؟ 

ارتقا رم لپ ‌تاپ چقدر تاثیر دارد؟

جمع‌بندی  

سرویس دهندگان زیادی وجود دارند که به فروش لپ ‌تاپ دست دوم می‌پردازند. شما می‌توانید با خرید این لپ ‌تاپ ‌ها و ایجاد چند تغییر جزئی در آن‌ ها، در هزینه‌ های خود صرفه ‌جویی داشته باشید و در عین ‌حال یک لپ تاپ کاربردی را برای خودتان درست کنید. شما می‌توانید با ارتقا رم لپ‌ تاپ ‌دست دوم یا استوک، به‌ صورت اصولی به ‌راحتی در سریع‌ترین زمان ممکن کارکرد این لپ ‌تاپ‌ ها را افزایش دهید و از آن‌ ها بهره ببرید. همه شما می‌دانید که رم لپ‌ تاپ قطعه‌ای بسیار مهم و حیاتی می‌باشد و می‌تواند به ‌طور کلی نحوه کارکرد لپ ‌تاپ را تحت تاثیر قرار دهد.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد