افزایش عمر باتری لپ تاپ با بهترین روش ها

مراقبت مناسب از باتری لپ تاپ برای اطمینان از اینکه دستگاه شما می تواند تا حد امکان کار کند مهم است. اگرچه فناوری باتری در پس‌زمینه تکامل یافته است و برخی روش ها در چند سال اخیر منسوخ شده اما هنوز راه‌هایی هست که می‌توانید عمر باتری لپ‌تاپ را افزایش دهید.
افزایش عمر باتری لپ تاپ با بهترین روش ها

همان طور که می دانید لپ تاپ ها به عنوان یکی از اصلی ترین نیاز های هر انسان برای زندگی روزمره شناخته می شود. در سال های اخیر، میزان خرید لپ تاپ توسط مردم کشور ایران با افزایش قابل توجهی روبرو شده است. این مسئله نشان از اهمیت بیشتر مردم ایران به علم روز دنیا و تکنولوژی می باشد. اما نیاز است که بدانید، لپ تاپ ها نیز مانند انواع کالا های دیجیتال دچار خرابی و مشکلات مختلف می شوند. یکی از مشکلات و خرابی های رایج لپ تاپ ها، خرابی باتری آن ها می باشد. باتری به عنوان یکی از بخش های حساس و مهم هر لپ تاپ به شمار رفته که نگهداری صحیح آن بسیار مهم می باشد.

برای دیدن لیست موجودی لپ تاپ های استوک ارزان آرالپ اینجا کلیک کن

در سال های اخیر، شرکت های تولیدکننده لپ تاپ با استفاده از باتری های تقویت شده، تلاش داشتند تا مشکل خرابی باتری لپ تاپ ها را حل کنند. اما این روش نمی تواند به عنوان روش فوق العاده ای شناخته شود و امروزه استفاده از روش های افزایش عمر باتری لپ تاپ، به عنوان گزینه مناسب تری به شمار می رود. در سال های گذشته، فروشندگان و مجموعه های زیادی با شرح روش های افزایش عمر باتری لپ تاپ، سعی داشته اند تا عمر باتری های لپ تاپ شما را افزایش دهند. اما نیاز است تا حتما از مراجع معتبری در این زمینه اطلاعات لازم را دریافت کنید. در غیر این صورت، ممکن است تا لپ تاپ شما در دوره زمانی کوتاهی، دچار مشکل شود.

افزایش عمر باتری لپ تاپ

افزایش عمر باتری لپ تاپ

قبل از هر چیزی، از سلامت باتری لپ تاپ استوک خود مطلع شوید

یکی از مسائلی که می تواند در افزایش عمر باتری لپ تاپ شما موثر باشد، توجه کافی به سلامت باتری لپ تاپ می باشد. بسیاری از مردم کشورمان، به سلامت باتری لپ تاپ خود توجه ندارند و بدون در نظر گرفتن سلامت باتری، اقدام به استفاده از برنامه های سنگین و فعالیت های مضر برای لپ تاپ می کنند. این مسئله باعث می شود تا مشکلات بیشتری برای لپ تاپ شما به وجود بیاید.

در برخی از لپ تاپ های امروزی، در قسمت تنظیمات آن ها، بخشی وجود دارد که سلامت باتری لپ تاپ شما را به صورت مرتب بررسی می کند. با استفاده از داده های ارائه شده توسط این لپ تاپ ها، می توانید به راحتی از سلامت باتری لپ تاپ خود را در طول مدت کوتاهی بررسی کنید. اگر لپ تاپ استوک نیز دارید، می توانید در برخی از آن ها، سلامت باتری را مشاهده کنید.

نور صفحه نمایش را برای افزایش عمر باتری لپ تاپ، زیر نظر داشته باشید

یکی از مسائل دیگری که می تواند در افزایش عمر باتری لپ تاپ شما تاثیر داشته باشد، میزان نور صفحه نمایش می باشد. بسیاری از افراد علاقه دارند تا با افزایش نور صفحه نمایش لپ تاپ، از صفحه نمایش استفاده کامل را ببرند. در حالی که افزایش نور صفحه نمایش علاوه بر آسیب هایی که می تواند به چشمان شما بزند، در کاهش عمر باتری لپ تاپ نیز نقش دارد. همچنین اگر نور نمایشگر لپ تاپ خود را در میزان استاندارد تری قرار دهید، می توانید مدت زمان بیشتری را از لپ تاپ خود استفاده کنید.

بسیاری از محققین بر این باور هستند که صفحه نمایشگر به عنوان یکی از اصلی ترین عامل های خرابی باتری لپ تاپ می باشد. بنابراین نیاز است تا قبل از هر چیزی، نور صفحه نمایش را به صورت دقیق تنظیم کرده و به استفاده از لپ تاپ بپردازید.

لپ تاپ خود را به موقع شارژ کنید

لپ تاپ خود را به موقع شارژ کنید

مطلب پیشنهادی: تست عمر باتری لپ تاپ استوک

از اپلیکیشن های پر مصرف دوری کنید

اکثریت افرادی که به خرید لپ تاپ دست دوم یا لپ تاپ استوک می پردازند، توجه ویژه تری را به باتری های لپ تاپ دارند. یکی از مسائلی که می تواند در کاهش عمر باتری لپ تاپ دست دوم تاثیر بگذارد، اپلیکیشن های باز در لپ تاپ می باشد. در واقع برخی از برنامه ها به دلیل به کار گیری بیش از اندازه ظرفیت های مختلف لپ تاپ شما، تاثیر منفی زیادی را در کارکرد لپ تاپ می گذارند. به همین دلیل نیاز است تا حتما برنامه های باز لپ تاپ خود را ببندید.

توجه داشته باشید که در اکثریت لپ تاپ ها، قسمتی وجود دارد که می تواند برنامه های بسته لپ تاپ را ببندد. بنابراین با بررسی تنظیمات لپ تاپ خود، این قسمت را پیدا کنید و به راحتی نسبت به افزایش عمر باتری لپ تاپ خود اقدام نمایید.

از تخلیه کامل باتری لپ تاپ، جلوگیری کنید

یکی از مسائلی که موجب می شود تا لپ تاپ شما دچار مشکلاتی همچون خرابی باتری شود، خالی شدن باتری و زدن لپ تاپ به شارژ می باشد. این مسئله بدین معناست که باتری شما به صورت کامل تخلیه شده و سپس شما اقدام شارژ کردن لپ تاپ خود کرده اید. این مسئله تاثیر مستقیمی را در کاهش عمر باتری شما خواهد داشت. همچنین سبب می شود تا باتری لپ تاپ شما در آینده، در طول مدت زمان کمتری تخلیه شود و به تدریج باتری شما، خراب شود.

پیشنهاد ما برای افزایش عمر باتری، این مسئله بوده که باتری لپ تاپ خود را به صورت کامل تخلیه نکنید. معمولا لپ تاپ ها باید از 20 درصد شارژ شوند و سپس پس از تکمیل ظرفیت باتری، از برق کشیده شوند. اگر به این مسئله توجه کافی را نداشته باشید، ممکن است لپ تاپ شما دچار مشکل شود.

بررسی سلامت باتری لپ تاپ

بررسی سلامت باتری لپ تاپ

از فن های خنک کننده برای افزایش عمر باتری استفاده کنید

گرما به عنوان یکی از آسیب زننده ترین عامل ها به باتری لپ تاپ شما شناخته شده و در جلوگیری از افزایش  عمر باتری شما نقش ویژه ای دارد. به همین دلیل نیز اکثریت مردم جهان، علاقه دارند تا با استفاده از فن های خنک کننده، میزان دما سیستم را کاهش دهند و در نتیجه از بروز مشکلات بزرگتر، جلوگیری کنند.

پیشنهاد ما این است تا همواره سیستم خود را در میزان دمای استاندارد و خنک قرار دهید. این موضوع باعث افزایش عمر باتری شما خواهد شد و تاثیر مستقیمی را در کارکرد بهتر باتری خواهد داشت.

مطلب پیشنهادی: برترین فروشگاه های لپ تاپ استوک

درایور لپ تاپ خود را خالی کنید

یکی از فعالیت هایی که می تواند در افزایش عمر باتری لپ تاپ شما نقش اساسی داشته باشد، خالی کردن درایور دستگاه می باشد. هنگامی که cd یا DVD در داخل دستگاه قرار بگیرد، ممکن است میزان شارژ بیشتری توسط لپ تاپ شما از بین برود. به مرور زمان میزان استفاده از شارژ توسط درایور افزایش می یابد و باتری شما دچار خرابی می شود. بنابراین نیاز است تا در صورت نداشتن نیاز به درایور، آن را از هر گونه CD و DVD خالی کنید. توجه داشته باشید که این مسئله تاثیر مستقیمی را در افزایش عمر باتری لپ تاپ شما خواهد داشت.

کاهش باتری لپ تاپ در مدت زمان کم

کاهش باتری لپ تاپ در مدت زمان کم

جمع بندی

همان طور که متوجه شدید، روش های زیادی برای مراقبت از باتری لپ تاپ استوک یا دست دوم و ... وجود دارد. بسیاری از افراد بر این باور هستند که در طول استفاده از لپ تاپ ها، مراقبت های لازم را انجام می دهند. اما در حالی که بیش از نیمی از مردم کشور ایران به این مسائل توجه کافی را ندارند و پس از دوره های کوتاهی، ملزم به تعویض باتری لپ تاپ خواهند شد. شما می توانید برای جلوگیری از تعویض باتری ها، به افزایش عمر باتری لپ تاپ خود از طریق روش های ذکر شده بپردازید.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد