سوالات متداول در مورد باتری لپ تاپ

این پست به درد کسانی میخوره که نگرانی ها و ندانسته هایی در مورد باتری لپ تاپ دارند .در این پست همه چیزهایی که باید در مورد باتری لپ تاپ خود بدانید می آموزید.
سوالات متداول در مورد باتری لپ تاپ

تو چند وقت اخیر کاربرهای اینستاگرام آرالپ سوالات زیادی در مورد باتری لپ تاپ ، نحوه نگهداری، روش شارژ کردن و... کردند که تک تک پاسخگوی اونها بودیم. اما همین سوالات فرصتی شد تا به لیستی از سوالات برسیم که دانستش به همه کاربران در نگهداری و مراقبت از لپ تاپ کمک می کند.

سوالات متداول

  • آیا باید لپ تاپ را مثل گوشی ، چند ساعت اول به شارژ بزنیم؟

در جواب باید بگم بله. وقتی یک لپ تاپ نو میخرید و میخواهید از آن استفاده کنید، باید مثل گوشی نو با آن رفتار کنید. تقریبا همه ما شنیدیم که وقتی گوشی نو میخریم، فروشنده در خواست میکند گوشی را به مدت هشت ساعت خاموش به برق بزنیم تا باتری گوشی از تمام ظرفیت خود در آینده استفاده کند و باتری زود خالی نکند.

با وجود اینکه این مطلب در مورد گوشی های نسل قدیمی صدق می کند اما همچنان این توصیه به خریداران میشود و همچنان در عملکرد باتری لپتاپ موثر است.

این نکته در مورد باتری لپتاپ نو لازم و ضروری است و در مورد باتری لپ تاپ استوک ضرورتی ندارد.

  • چطور باتری لپتاپ را سالم نگه داریم؟

برای نگهداری بهتر از لپتاپ بهترین روش استفاده از قانون هشتاد بیست است. این قانون یعنی هر وقت شارژ باتری لپ تاپ به 20 درصد رسید لپتاپ رو به برق بزنید و هر وقت 100 درصد شد از برق دربیارید.

با این روش به راحتی عمر باتری لپ تاپ خود را افزایش می دهید و با کمی دقت به سلامت لپتاپتان کمک می کنید.

روش هشتاد بیست وقتی کامل می شود که هر دو ماه یکبار باتری لپتاپ خود را کالیبره کنید.

  • کالیبره کردن باتری لپتاپ چیست؟

کالیبره کردن باتری لپ تاپ کار ساده ای است که شما باید حداقل دو ماه یکبار برای حفظ سلامت باتری لپتاپ انجام بدید. اصلاح کالیبره به معنی ایجاد نظم برای کنترل صحت و سلامت ( در این پست) باتری لپتاپ است.

کالیبره کردن باتری یعنی اجازه دهید باتری به صفر درصد برسد و خاموش شود. سپس به طور خاموش لپتاپ را به برق بزنید تا باتری آن مجددا فول شارژ شود و به صد در صد برسد. انجام دو ماه یکبار این فرآیند باعث حفظ سلامت باتری لپ تاپ شما می شود.

  • آیا باید باتری لپتاپ را جدا کنیم؟

وقتی از لپ تاپ استفاده می کنید و به پریز برق دسترسی دارید ، وصل کردن شارژر برای تغذیه لپ تاپ کار درستی است. باتری لپ تاپ شما از پریز برق استفاده می کند و برای شرایطی که پریز برق در دسترس نیست شارژ ذخیره می کند. پس وقتی که از شارژر برای تغذیه لپ تاپ استفاده می کنید ، می توانید باتری را به لپ تاپ متصل نگه دارید.

  • مزایای جدا نکردن باتری لپتاپ

نیازی به برداشتن باتری نیست و نگه داشتن آن مزایایی دارد مثل:

  1. اگر باتری به طور کامل شارژ نشده باشد ، متصل نگه داشتن آن به آداپتور AC اجازه می دهد تا باتری در طول زمان به طور کامل شارژ شود.
  2. پشتیبان گیری از باتری برای قطع برق و خاموشی عالی است. اگر هر یک اتفاق بیفتد ، هیچ یک از داده های خود را از دست نمی دهید زیرا لپ تاپ شما به پشتیبان گیری باتری تغییر می کند.

در نهایت ، حتی در صورت شارژ کامل ، اتصال باتری در حین استفاده از شارژر به باتری آسیب نمی رساند. با گذشت زمان ، همه باتری ها در نهایت توانایی خود را برای تغذیه لپ تاپ از دست می دهند و باید تعویض شوند. این برای باتری طبیعی است و عوارض جانبی استفاده از شارژر با باتری متصل نیست.

  • تست عمر باتری لپتاپ

در مورد تست عمر باتری لپتاپ پست مفصلی در سایت قرار دادم که میتونید اینجا کلیک کنید و ببینید. ویدیو مربوط به تست عمر باتری لپتاپ  رو میذارم ببینید.

  • آیا آرالپ باتری لپتاپ دارد؟

کار ما در آرالپ فروش لپتاپ دست دوم وارداتی سفارش امریکا و اروپاست که با ده روز مهلت تست و سک ماه گارانتی و ارسال رایگان به همراه هدایا به مخاطبان تقدیم میشود.

آرالپ باتری لپتاپ و قطعات لپتاپ وارد و تهیه نمی کند. توصیه ما برای تهیه قطعات و باتری لپتاپ مراجعه به سایت افق کامپیوتر یا پارت لپ است. 

  • با بروز چه مشکلاتی به باید به متخصص مراجعه کنیم؟

بروز برخی از مشکلات باعث میشه استفاده از لپ تاپ مختل شود و نتوانیم از عهده تعمیر آن بربیاییم. در این مواقع ضروری است که به یه متخصص مراجعه کنیم تا لپتاپ را چک کند. برخی از ایرادات متداول:

  1. باتری را به برق میزنم اما فلان دکمه کار نمی کند
  2. باتری را به برق میزنم اما وای فای فعال نمی شود
  3. بلوتوث وصل نمی شود
  4. لپ تاپ روشن نمی شود
  5. لپتاپ شارژ نمی شود

شما هم اگر سوالی دارید یا مشکلی در مورد باتری لپتاپ دارید زیر این پست بنویسید.

از اینکه تا انتها همراهم بودید ممنونم. جهت حمایت از ما و دیدن ویدیوهای آموزش نابود نکردن لپتاپ صفحه اینستاگرام آرالپ را دنبال کنید.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد