مشخصات لپ تاپ استوک خوب

کاربران مختلف وقت خرید لپ تاپ با این سوال مواجه هستند که مشخصات لپ تاپ خوب چیست و کدام لپ تاپ برای آنها مناسبتر است یا کدام لپ تاپ می تولند نیاز آنها را برآورده کند. در این مطلب تمام آنچه برای تشخیص ویژگی لپ تاپ خوب و مناسب نیاز دارید، آورده شده است.
مشخصات لپ تاپ استوک خوب

وقتی قصد خرید لپ تاپ دارید، چون وسیله نسبتا گرانی است، ترجیح میدهید خیلی بگردید و با دقت خرید کنید. حالا سوال این است که چه لپ تاپی مناسب تر است و می تواند کارایی مورد نظرتان را داشته باشد. در جواب این سوال می توان گفت که عامل تعیین کننده در انتخاب لپ تاپ کاربری است. به عنوان مثال افرادی که برای بازی لپ تاپ می خرند به سخت افزاری مثل پردازنده، کارت گرافیک و رم بیشتر اهمیت می دهند تا هارد یا برعکس کسی که میخواهد از لپ تاپ برای کارهایی مثل نرم افزار ورد یا آفیس استفاده کند و موزیک و فیلم پخش کند ، به ظرفیت هارد بیشتر اهمیت می دهد. همانطور که می بینید کاربری عامل تعیین کننده در انتخاب لپ تاپ است.

برای دیدن لیست موجودی لپ تاپ های استوک ارزان آرالپ کلیک کن

متناسب با این کاربری ها می توان چند دسته بندی برای انواع لپ تاپ تعیین کرد. همراه ما باشید تا در ادامه به دسته بندی های مختلف و تعریف آنها بپردازیم.

لپ تاپ استوک دانشجویی

لپ تاپ دانشجویی و دانش آموزی کاربری مشابهی دارند. در این دو دسته بندی، کاربران بیشتر از برنامه های نسبتا ساده مثل آفیس و ورد و پاور پوینت استاده می کنند. برای کار های تحقیقاتی و پژوهشی و یا شرکت در وبینارها به اینترنت وصل می شوند . فایل های صوتی و ویدئویی را باز می کنند. اسناد خود را چک می کنند. کمتر پیش میاد که برنامه سنگین و یا بازی اجرا کنند. این نوع لپ تاپ ها معمولا دارای کارت گرافیک یکپارچه و حداقل 4 گیگابایت رم هستند.  لپ تاپ استوک اچ پی HP ProBook 450 G1 می تواند نمونه ای از این گروه باشد.

برای دیدن لیست موجودی کیس های استوک آرالپ کلیک کن

لپ تاپ استوک خانگی 

گروه دیگری که کاربر لپ تاپ هستند و در خانه یا حتی سفر کارایی های محدود از لپ تاپ خود نیاز دارند را می توان کاربر خانگی نامید. این گروه معمولا با دستگاه فیلم و سریال تماشا می کنند و به موسیقی گوش می دهند. از طریق اینترنت با دوستان خود ارتباط می گیرندو یا خرید آنلاین و یا قبض های خود را پرداخت می کنند. با رم 2 یا 4 گیگ هم نیازشان برطرف می شود و کارت گرافیک بالایی نیاز ندارند و کارت گرافیک یکپارچه برای آنها کاملا مناسب است. در انتخاب لپ تاپ استوک خوب خانگی ظرفیت هارد از اهمیت بیشتری برخوردار است. برای این گروه پیشنهاد ما لپ تاپ استوک اچ پی HP ENVY TouchSmart M7 است.

لپ تاپ استوک صنعتی 

لپ تاپ های با این کاربری به واسطه جنس بدنه و طراحی متمایز هستند. این دستگاه ها به دلیل کاربری در محیط های صنعتی و حتی نظامی مورد آزمایش مختلف قرار میگیرند تا میزان مقاومت و آسیب پذیری آنها سنجیده شود. مقاومت آنها در برابر نفوذ آب، نفوذ مواد شیمیایی ،حرارت ، ضربه و حتی انفجار سنجیده می شود و اطلاعات آن در اختیار کاربران قرار می گیرد تا انتخاب دقیقی داشته باشند. این دستگاه ها معمولا در اماکن نظامی، محیط هایی با هوای نامطبوع و صنعتی ،کارگاه های فنی و… کاربرد دارند. لپ تاپ صنعتی با مشخصات مختلف سخت افزاری در بازار موجود می باشد. به عنوان مثال لپ تاپ استوک دل Dell Precision 7510 نمونه این از این گروه است.

لپ تاپ استوک گیمینگ 

گروهی که به سراغ خرید لپ تاپ گیمینگ می روند معمولا شناخت خوبی از لپ تاپ و سخت افزار های مورد نیاز برای بازی های مورد علاقه خود دارند. این افراد به دلیل استفاده طولانی از سیستم خود ، میزان نگهداری شارژ باتری و سرعت شارژ شدن آن را مهم می دانند. کارت گرافیک و میزان ظرفیت رم نیز برای آنها حیاتی است. مشخصات فنی بالا سبب می شود که قیمت این لپ تاپ ها از سایر گروه ها  بالاتر باشد. بد نیست بدانید این دسته لپ تاپ برای کارهای گرافیکی و اصطلاحا رندرینگ نیز قابل استفاده هستند. به عنوان مثال می توان به لپ تاپ استوک ام اس آی MSI Delta 15 اشاره کرد.

لپ تاپ استوک بیزنسی و اداری

برای انتخاب و خرید لپ تاپ بیزنسی یا اداری، باید بودجه، سیستم عامل مطلوب، طراحی و اجزای فنی مانند پردازنده و عمر باتری را در نظر بگیرید. مطلب زیادی با عنوان 10 لیست برتر برای افرادی که می خواهند به بهترین لپ تاپ های اداری موجود دسترسی پیدا کنند وجود دارد، اما نکات خلاصه شده زیر به شما می آموزد که چگونه لپ تاپ را به روشی هوشمندانه، بدون تکیه بر صرفا بودجه، تهیه کنید. هنگامی که نکات مربوط به انتخاب لپ تاپ خوب را بدانید، روند خرید بسیار راحت تر خواهد بود.

  • اندازه 14 اینچی
  • نام پد داشته باشد
  • صفحه نمایش مات
  • مانیتور حداقل اچ دی
  • پردازنده i5 به بالا
  • پردازنده نسل 4 به بالا باشد
  • رم 8 گیگ به بالا
  • برای سرعت بالا، هارد SSD توصیه می شود
  • وزن آن کم باشد تا راحت جا به جاش کنید
  • شارژ دهی باتری بالای ۲ ساعت باشه

خرید لپ تاپ استوک خوب

در آخر بهتر است باز هم یاد آوری شود که انتخاب لپ تاپ به اینکه کاربر چه استفاده ای از آن دارد بستگی دارد و متناسب با این کاربری چه قابلیت هایی برای وی اهمیت دارند. انواع لپ تاپ استوک خوب را با کانفیگ های مختلف، کیفیت و دوام عالی، قیمت های استثنایی و ضمانت یک ماهه سلامت سخت افزار از آرالپ خریداری نمایید. در صورتی که در مورد خرید لپ تاپ استوک دل هنوز تردید دارید ، می توانید از مشاوره تخصصی و رایگان خرید لپ تاپ استوک آرالپ استفاده کنید. برای این کار روی کلمه فرم درخواست مشاوره  کلیک کنید.

مطالب مرتبط: 

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد