ویژگی های لپ تاپ اداری و بیزنسی

کاربرای اصلی لپ تاپ بیزینسی یا تجاری، مدیران کسب و کار یا افرادی هستند که می خواهند لپ تاپ خود را دائم به همراه داشته باشند و در شرایط مختلف بتوانند از آن استفاده کنند. چنین لپ تاپی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ برای پاسخ در ادامه مطلب با ما همراه باشید.
ویژگی های لپ تاپ اداری و بیزنسی

زمانی که کسب و کار شما برای خرید کامپیوتر های جدید برای کارمندان وارد پروسه خرید می شود، احتمال اینکه لپ تاپ را در نظر بگیرید بسیار محتمل است. لپ تاپ های شرکتی کار از راه دور را برای تیم شما آسان می کنند .چه از خانه، فرودگاه، دفتر مشتری یا هتل. در حالی که برخی از کسب و کارها ممکن است هنگام انتخاب لپ تاپ فقط به هزینه نگاه کنند، مهم است که عوامل دیگری را در نظر بگیرید که به کیفیت و دوام محصول کمک می کند، زیرا استفاده روزانه سنگین از آن انجام می شود.

  • لپ تاپ های تجاری معمولاً برای حمل و نقل و استفاده طولانی مدت در مقایسه با لپ تاپ های مصرفی طراحی می شوند.
  • یک لپ‌تاپ تجاری گران‌تر از مدل مصرفی است. با این حال، برای هزینه اضافی، محصولی با کیفیت بالاتر با اجزای داخلی اضافی دریافت می کنید که می تواند سال ها دوام بیاورد.
  • قبل از خرید لپ تاپ بیزنسی، مهم است که مشخصاتی مانند عمر باتری، فضای هارد دیسک، وضوح و اندازه صفحه نمایش، رم و سرعت پردازنده را بررسی کنید تا مطمئن شوید که نیازهای محل کار شما را برآورده می کند.

برای دیدن لیست موجودی لپ تاپ های استوک اداری و بیزنسی آرالپ کلیک کن

چرا قیمت تنها چیزی نیست که باید در هنگام خرید یک لپ تاپ تجاری در نظر گرفت؟

تمرکز بر استفاده طولانی مدت به جای قیمت ارزان می تواند به شما در انتخاب لپ تاپ تجاری مناسب برای بهبود بهره وری کار و اطمینان از بی دردسر بودن آن کمک کند. در حالی که هزینه های لپ تاپ ها از 10 میلیون تا 50 میلیون متغیر است، انتخاب لپ تاپ های سطح بالا در محدوده 20 تا 35 میلیون می تواند از استرس و هزینه های تعمیر مکرر در آینده جلوگیری کند.

اگرچه همه عاشق معامله هستند و به راحتی با قیمت های پایین و تخفیف های فروش جذب می شوند، باید روی یافتن لپ تاپی با مشخصاتی تمرکز کنید که به شما و کارمندانتان امکان می دهد کارهای روزانه خود را به بهترین شکل انجام دهید. لپ‌تاپ‌های ارزان‌تر معمولاً قطعات ارزان‌تری دارند که می‌تواند به دلیل مشکلاتی مانند پردازش کند، منجر به عملکرد کار با کیفیت پایین‌تر شود.

یک لپ تاپ با عملکرد ضعیف می تواند توانایی کارمندان شما را برای انجام کارشان مختل کند. برای کارایی بیشتر در خانه، بیشتر مشاغل به ماشین‌هایی با عملکرد بیشتر، عمر باتری بیشتر، درایوهای حالت جامد (SSD) بزرگتر و پردازنده‌های سریع‌تر نیاز دارند. در اینجا چند چیز قابل توجه است.

  1. لپ تاپ ها معمولا راحت تر از کامپیوترهای رومیزی آسیب می بینند. لپ‌تاپ‌های گران‌تری که از مواد بادوام مانند منیزیم یا آلیاژ کربن ساخته شده‌اند، حتی اگر به‌طور تصادفی بیفتند، کمتر آسیب می‌بینند.
  2. لپ‌تاپ‌های ارزان‌تر معمولاً دارای باتری با کیفیت پایین هستند. این می‌تواند عمر باتری را غیرقابل پیش‌بینی کند، که وقتی روی پروژه‌های مهم کار می‌کنید یا ارائه می‌دهید و به یک پریز دسترسی ندارید، مشکل ایجاد می کند. لپ تاپی که باید همیشه به پریز برق متصل باشد، یکی از مزایای اصلی داشتن لپ تاپ را از بین می برد. شما باید به شدت در نظر بگیرید که برای یک باتری با درجه بالا هزینه بیشتری کنید.
  3. اکثر لپ‌تاپ‌های ارزان قیمت ظرفیت ذخیره‌سازی بالا یا پردازنده‌های پیشرفته ندارند. این بدان معناست که اگر با فایل‌های بی‌شماری و اسناد بزرگ کار می‌کنید، فضای هارد شما می‌تواند به سرعت به حداکثر برسد. علاوه بر این، پردازنده‌های کند می‌توانند مرتب‌سازی فایل‌ها و اسناد را برای کارمندانی که از راه دور کار می‌کنند به یک کابوس تبدیل کنند.

برای جلوگیری از این مشکلات، نسبت قیمت به عملکرد لپ‌تاپ را در نظر بگیرید، که می‌تواند به شما کمک کند تا تصمیم بگیرید که آیا برچسب قیمت با عملکرد و دوام مطابقت دارد یا خیر. نسبت قیمت به عملکرد توانایی محصول را در ارائه عملکرد نسبت به قیمت آن اندازه گیری می کند. بهتر است مشخصات هر لپ‌تاپ مورد نظرتان را مرور کنید تا مطمئن شوید که در ازای هزینه‌های اضافی، اوج عملکرد را دریافت خواهید کرد.

برای دیدن لیست موجودی لپ تاپ های استوک ارزان آرالپ کلیک کن

لپ تاپ تجاری یا اداری خوب چیست؟

لپ‌تاپ‌های تجاری، در مقایسه با لپ‌تاپ‌هایی که برای مصرف روزمره ساخته می‌شوند، معمولاً برای حمل و نقل و استفاده طولانی‌تر طراحی شده‌اند. قبل از خرید لپ تاپ، باید بدانید که چگونه از لپ تاپ استفاده می شود. تیفانی بلومر، رئیس Aventis Systems، می‌گوید سه سطح مختلف از استفاده از لپ‌تاپ را باید در نظر گرفت.

1. استفاده ساده

این سطح شامل مقرون به صرفه ترین گزینه ها برای کسانی است که فقط از لپ تاپ خود برای عملکردهای اساسی مانند ارسال ایمیل، پخش ویدیو، مرور وب و استفاده از برنامه های SaaS استفاده می کنند. کروم‌بوک‌ها و سایر دستگاه‌هایی که از سیستم‌عامل Chrome Google پشتیبانی می‌کنند، مانند تبلت‌های Android، برای استفاده اولیه مناسب هستند.

2. استفاده نیمه حرفه ای

این سطح توابع اصلی استفاده را پوشش می‌دهد و توانایی استفاده فشرده از برنامه‌ها، مانند نرم‌افزار ویرایش ویدیو و عکس و افزایش چندوظیفه‌ای که به قدرت پردازش بیشتری نیاز دارد را اضافه می‌کند. لپ تاپ هایی که برای استفاده بالاتر از حد متوسط مناسب هستند عبارتند از مک بوک، اچ پی الایت بوک، دل لتیتیود و لنوو تینکپد.

3. استفاده حرفه ای

با استفاده برتر، چندین برنامه کاربردی کار فشرده معمولاً به طور همزمان با بالاترین قدرت پردازش اجرا می شوند. این کاربران اغلب در صنایعی مانند بازی های کامپیوتری، طراحی و مهندسی هستند. متخصصان مالی معمولاً این سطح از استفاده را برای محاسبه مجموعه داده های بزرگ دارند. در برخی موارد، ممکن است لازم باشد در این سطح استفاده از لپ تاپ فراتر بروید. لپ تاپ های که می توانید در نظر بگیرید دل پرسیژن، اچ پی زدبوک و لنوو سری پی. 

برای دیدن لیست قیمت لپ تاپ دست دوم آرالپ کلیک کن

هنگام انتخاب لپ تاپ تجاری به چه نکاتی توجه کنم؟

از آنجایی که بسیاری از بهترین مدل ها شبیه به هم هستند، از یک سیستم عامل استفاده می کنند و برخی از ویژگی های مشابه را ارائه می دهند، خرید یک لپ تاپ تجاری جدید ممکن است دلهره آور به نظر برسد. برای انتخاب بهترین لپ تاپ تجاری برای کارمندان خود، اولین قدم این است که مشخصاتی را که هر کدام ارائه می دهد، بررسی کنید.

سارا پترووا، مهندس ارشد سخت افزار در اینتل و Techtestreport.com، این مشخصات را که باید هنگام انتخاب یک لپ تاپ تجاری در نظر بگیرید، فهرست کرده است:

  • عمر باتری: یک لپ تاپ تجاری باید حداقل 10 یا 12 ساعت در محدوده کم هزینه کار کند. با مدل های گران تر، حداقل 13 ساعت کار اداری باید امکان پذیر باشد. اطمینان حاصل کنید که لپ‌تاپی تهیه می‌کنید که می‌تواند به سرعت و کارآمد بارهای کاری روزانه شما را مدیریت کند. AMD، Nvidia GeForce و Intel برندهای پردازشگر خوبی هستند که باید در نظر بگیرید و می توانند عملکردهای روزانه شما را تسریع کنند.
  • هارد دیسک: برنامه های مدرن نیاز به عملکرد زیادی دارند، بنابراین لپ تاپ باید حداقل 8 گیگابایت رم داشته باشد. همچنین باید حافظه کافی برای اطمینان از دسترسی سریع و انتقال داده ها وجود داشته باشد. دستگاه باید یک درایو حالت جامد (SSD) به جای درایو دیسک سخت (HDD) داشته باشد، زیرا SSD ها سریعتر و بادوام تر هستند.
  • پردازنده: لپ‌تاپ‌های تجاری باید به آخرین نسل CPU Intel Core یا مدل‌های مشابه پردازنده AMD (اینتل 9th Gen به بالا، AMD 3rd Gen و بالاتر) برای حداکثر کارایی و سرعت بالاتر مجهز باشند. پردازنده‌های جدیدتر با سرعت کلاک بالاتری نسبت به نسل‌های قدیمی‌تر کار می‌کنند، بنابراین سریع‌تر هستند.
  • خنک کننده: عملکرد بالاتر نیاز به خنک کننده بهتر دارد. معمولاً، هرچه لپ‌تاپ باریک‌تر باشد، فن بدتر می‌شود – که ممکن است مشکل‌ساز باشد، زیرا با گرم‌تر شدن لپ‌تاپ، عملکرد آن کاهش می‌یابد. همچنین، هر چه سیستم تهویه باید سخت‌تر کار کند، معمولاً صدای آن بیشتر است. بنابراین، اگر به دنبال حداکثر کارایی و به سختی سر و صدا هستید، باید به سیستم تهویه پردازنده دقت کنید.
  • سیستم عامل: به روز ماندن برای سازگاری روان ضروری است. اگر مدل‌های قدیمی‌تر یا لپ‌تاپ‌های بازسازی‌شده را در نظر می‌گیرید، بهتر است به سیستم عامل توجه زیادی داشته باشید. سیستم عامل های قدیمی مانند ویندوز 7 و ویندوز 8 یا دیگر پشتیبانی نمی شوند یا به پایان چرخه عمر خود نزدیک می شوند. اجرای این سیستم عامل ها می تواند دستگاه شما را در برابر حملات سایبری آسیب پذیر کند.
  • اتصالات: لپ تاپ باید اتصالات فراوانی داشته باشد، از جمله پورت USB، پورت HDMI، کارت خوان SD و پشتیبانی از VGA و DVI.
  • وزن: لپ تاپ های تجاری به طور کلی حدود 4 پوند وزن دارند. شما وزنی بیش از 4.6 پوند نمی خواهید. اگر به طور منظم آن را جابه‌جا کنید، هر چیزی سنگین‌تر از آن می‌تواند یک بار اضافی باشد.
  • صفحه نمایش: قالب بندی صفحه عریض به طور فزاینده ای در بخش تجارت محبوب است، زیرا برای کار روی میز کاربردی است. صفحه نمایش های ضد انعکاس بیشتر در نور خورشید یا نورهای اداری قوی مناسب هستند زیرا صفحه نمایش ها هنوز هم به راحتی قابل خواندن هستند.
  • دوام: اگر اغلب سفر می کنید، لپ تاپ شما باید از دوام خاصی برخوردار باشد. درب آن باید از منیزیم یا آلیاژ کربن باشد و لولاها باید از فلز ساخته شوند.

برای دیدن لیست موجودی کیس های استوک آرالپ کلیک کن

لپ تاپ دست دوم تجاری

لپ تاپ های تجاری به طور کلی چقدر هزینه دارند؟

هزینه لپ‌تاپ‌های تجاری بسته به مدل، قدرت پردازش، کیفیت صفحه نمایش، عمر باتری و مقدار رم داخلی آن از 500 تا 3000 دلار متغیر است. لپ تاپ های تجاری معمولا گران تر از مدل های مصرفی هستند. با این حال، با این قیمت اضافی، محصولی با کیفیت بالاتر با اجزای اضافی دریافت خواهید کرد که می تواند سال ها دوام بیاورد. این اجزا می تواند شامل باتری های قوی تر، واحد پردازش گرافیکی بهتر (GPU) یا پورت های USB اضافی باشد.

چه مقدار حافظه برای لپ تاپ های تجاری خوب در نظر گرفته می شود؟

از آنجایی که بیشتر مشاغل فقط به عملکردهای ضروری اداری مانند مرور وب، ارسال ایمیل و تهیه اسناد نیاز دارند، 8 گیگابایت رم برای اکثر کاربران کافی است. اگر اغلب چندین برنامه را اجرا می کنید و چندین کار را همزمان انجام می دهید، ممکن است به 16 گیگابایت یا بیشتر نیاز داشته باشید. برای اطمینان از انتقال داده های شما در سریع ترین زمان ممکن، لپ تاپ تجاری شما باید به جای هارد دیسک سنتی دارای حافظه SSD باشد. ذخیره سازی SSD به دلیل نداشتن دیسک مغناطیسی معمولاً ساکت تر است و می تواند چرخه های نوشتن بیشتری را نسبت به یک هارد دیسک معمولی انجام دهد. در بیشتر مواقع، 256 تا 512 گیگابایت حافظه SSD کافی است.

سرعت پردازنده خوب برای لپ تاپ های تجاری چقدر است؟

شرکت های AMD و Intel برای بسیاری از خریداران لپ‌تاپ تجاری به برندهای مورد استفاده پردازنده تبدیل شده‌اند. آنها معمولا سرعت پردازنده بالایی را با قیمت های مقرون به صرفه ارائه می دهند. به گفته Anh Trinh، ویرایشگر GeekWithLaptop، در حالی که این پردازنده ها به طور کلی گزینه های امنی هستند، اندازه گیری سرعت پردازنده به تعداد هسته ها بستگی دارد. لپ تاپ ها معمولا کندتر از CPU های کامپیوتر کار می کنند زیرا برای صرفه جویی در انرژی طراحی شده اند. پردازنده اکثر لپ تاپ ها دارای دو هسته هستند، اگرچه برخی از لپ تاپ های با عملکرد بالا دارای چهار هسته هستند. برای سرعت بالاتر پردازنده، حداقل یک سیستم چهار هسته ای می خواهید.

در صورتی که در مورد خرید لپ تاپ استوک اداری و شرکتی هنوز تردید دارید ، می توانید از مشاوره تخصصی و رایگان خرید لپ تاپ استوک آرالپ استفاده کنید. برای این کار روی کلمه فرم درخواست مشاوره  کلیک کنید.

مطالب مرتبط: 

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد