چگونه یک لپ تاپ استوک پرقدرت انتخاب کنیم؟

هنگامی که یک لپ‌تاپ دست دوم قدرتمند جدید انتخاب می‌کنید، مهم است که مشخصات و ویژگی‌هایی را که در لیست هر مدل مشاهده خواهید کرد، درک کنید. به این ترتیب، می توانید مطمئن باشید که لپ تاپ دست دوم مناسب برای نیازهای خاص خود را انتخاب کنید.
چگونه یک لپ تاپ استوک پرقدرت انتخاب کنیم؟

اگر علاقه‎ مند به خرید لپ تاپ استوک هستید، حتما اولین سوالی که ذهن شما را درگیر می کند این است که چطور یک لپ تاپ دست دوم پرقدرت را انتخاب کنیم؟ واقعیت این است که این سوال یکی از سوالات رایج در میان خریداران لپ تاپ های دست دوم است. پس اگر نمی دانید که بر اساس کاربری خودتان چه لپ تاپی خریداری کنید، نگران نباشید. چون در این موضوع تنها نیستید و بسیاری از افراد این مشکل را دارند. ما در ادامه این مطلب در آرالپ قصد داریم نکاتی را به شما یادآوری کنیم که اگر به آن ها توجه داشته باشید، می توانید یک لپ تاپ استوک باکیفیت و مناسب را با توجه به نیازهای خودتان خریداری کنید، پس با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

برای دیدن لیست موجودی لپ تاپ های استوک گیمینگ آرالپ کلیک کن

چگونه لپ تاپ استوک پرقدرت انتخاب کنیم؟

چگونه لپ تاپ استوک پرقدرت انتخاب کنیم؟

چطور یک لپ تاپ دست دوم پرقدرت را انتخاب کنیم؟

اگر به دنبال خرید لپ تاپ دست دوم پرقدرت هستید، به شما تبریک می گوییم. شما همین حالا هم از خیلی از افرادی که به دنبال خرید لپ تاپ هستند، جلو هستید. چون اولا می دانید که با خرید لپ تاپ استوک می توانید در هزینه های خودتان صرفه جویی و بهترین لپ تاپ را بر اساس نیاز خود خریداری کنید. دوما می دانید که لپ تاپ های استوک همگی دارای خصوصیات یکسانی نیستند و شما باید بر اساس کارایی و هدف خودتان، بهترین لپ تاپ استوک را انتخاب کنید.

اما حتما می گویید که چرا پاسخ سوال را ندادم؟ اگر می خواهید بهترین لپ تاپ دستدوم را خریداری کنید، باید ابتدا هدف خود را تعیین کنید. بسیاری از مشتریان سوال می پرسند که بهترین لپ تاپ استوک کدام است؟ من به آن ها می گویم که می خواهید از لپ تاپ چه استفاده‎ای کنید؟ شما باید بر اساس نیاز خودتان یک لپ تاپ خریداری کنید. لزوما بهترین لپ تاپ دست دوم نمی تواند برای شما کارایی ایده آلی داشته باشد. پس اینکه دانشجو هستید یا دانش آموز، در انتخاب لپ تاپ استوک بسیار مهم است.

برای دیدن لیست موجودی لپ تاپ های استوک رندرینگ آرالپ کلیک کن

چطور یک لپ تاپ دست دوم پرقدرت را انتخاب کنیم؟

چطور یک لپ تاپ دست دوم پرقدرت را انتخاب کنیم؟

توجه به چند اصل مهم برای انتخاب بهترین لپ تاپ استوک

همانطور که متوجه شدید، هیچ پاسخ قطعی به اینکه بهترین لپ تاپ استوک کدام است، وجود ندارد. چون به هر حال لپ تاپ های استوک هر کدام کاربری های مختلفی دارند و می توانند برای کارهای مختلفی مورد استفاده قرار گیرند. پس اگر به دنبال خرید لپ تاپ دست دوم پرقدرت هستید، راهی به جز این نیست که با خصوصیات سخت افزاری مختلف این لپ تاپ ها آشنا شوید که در ادامه با بیانی ساده آن ها را توضیح می دهیم.

توجه به نوع CPU در لپ تاپ های دست دوم

یکی از مهم ترین معیارهای شما برای خرید لپ تاپ دست دوم، باید CPU باشد. اگرچه بسیاری از افراد نمی دانند که کار سی پی یو دقیقا چیست و اصلا چرا باید به ویژگی های آن توجه داشته باشند. به طور کلی، اگر بخواهیم با شما صادق باشیم باید بگوییم که CPU نقش چندانی در کارهای شما ندارد. به خصوص اگر بخواهید از لپ تاپ برای کارهای روزمره و معمولی مانند تایپ، شرکت در کلاس های مجازی و ... استفاده کنید. اما اگر می خواهید یک لپ تاپ قدرتمند برای بازی کردن و انجام کارهای گرافیکی داشته باشید، باید به CPU توجه بیشتری داشته باشید.

در حال حاضر، CPU های لپ تاپ های موجود در بازار به دو دسته Intel و AMD تقسیم بندی می شوند. در میان بسیاری از مشتریان این سوال مطرح می شود که کدام پردازنده برای لپ تاپ بهتر است؟ واقعیت این است که نظرات در مورد این دو پردازنده با هم متفاوت است و هر فرد متخصصی یک نظر خاصی در مورد این پردازنده ها می دهد.

مطلب پیشنهادی: راهنمای انتخاب سی پی یو

تفاوت اصلی که میان این دو پردازنده وجود دارد، قیمت است. قیمت خرید یک لپ تاپ با پردازنده AMD به مراتب ارزان تر از لپ تاپ هایی است که دارای پردازنده Intel می باشند. البته باید توجه داشته باشید که خود این دو پردازنده دارای انواع مختلفی هستند. به طور مثال، شما می توانید پردازنده اینتل را با نام CORE I3، CORE I5، CORE I7 و ... نیز در بازار مشاهده کنید. پردازنده AMD نیز با نام های RYZEN 3، RUZEN 5 و RYZEN 7 در بازار وجود دارد که هر چقدر عدد این دو پردازنده بالاتر می رود، کیفیت آن ها نیز افزایش پیدا می کند. به طور کلی، برای استفاده های معمولی اینتل CORE I3 و RYZEN 3 پاسخگوی نیازهای شما خواهند بود. ولی اگر می خواهید کارهای سنگین تری انجام دهید، باید به سراغ پردازنده های قوی تر بروید.

خرید بهترین لپ تاپ دست دوم

خرید بهترین لپ تاپ دست دوم

توجه به رم یا RAM در لپ تاپ استوک

رم یکی از مهم ترین بخش های سخت افزاری لپ تاپ استوک است که مستقیما روی سرعت این لپ تاپ موثر خواهد بود. لپ تاپ های استوک معمولا از رم 4 تا 8 گیگابایت به فروش می روند. اگر استفاده معمولی از لپ تاپ دارید، می توانید لپ تاپ هایی که دارای رم 4 یا 6 هستند را انتخاب کنید. اما اگر می خواهید یک لپ تاپ پرسرعت تر داشته باشید، رم 8 به بالا گزینه بسیار خوبی برای شما خواهد بود. بسیاری از لپ تاپ های قدرتمند که برای کارهای گرافیکی و بازی مورد استفاده قرار می گیرند، دارای رم 16 گیگابایت هستند.

مطلب پیشنهادی: راهنمای ارتقای رم لپ تاپ دست دوم

توجه به هارددیسک نصب شده روی لپ تاپ

هارددیسک یکی از قطعات سخت افزاری است که امکان تعویض آن برای هر لپ تاپ دست دومی وجود دارد. پس اگر دغدغه حافظه برای شما در لپ تاپ وجود دارد، نگران نباشید. چون می توانید هارددیسک قدیمی لپ تاپ را خارج کنید و با یک هارددیسک بزرگ تر جایگزین کنید. موضوعی که باید در مورد این بخش از لپ تاپ بدانید، پرسرعت بودن یا نبودن هارددیسک است. هاردهای SSD پرسرعت ترین هاردهای موجود در بازارند که اگر روی لپ تاپ نصب شده باشند، لپ تاپ با سرعت بالایی خاموش و روشن می شود.

توجه به کارت گرافیکی و ظرفیت آن در لپ تاپ

انتخاب بهترین لپ تاپ بر اساس کارت گرافیکی بیشتر مخصوص افرادی است که قصد انجام بازی و کارهای گرافیکی سنگین با لپ تاپ را دارند. ظرفیت کارت گرافیکی در هر لپ تاپ متفاوت است. اما معمولا به افرادی که نیاز به انجام کارهای سنگین دارند، خرید لپ تاپ با کارت گرافیک حداقل 4 گیگابایت توصیه می شود. پس اگر نمی خواهید با لپ تاپ کارهای سنگینی انجام دهید، نیازی نیست که توجه چندانی به کارت گرافیکی داشته باشید.

رم یا RAM در لپ تاپ استوک

رم یا RAM در لپ تاپ استوک

توجه به اندازه صفحه نمایش لپ تاپ دست دوم

اندازه صفحه نمایش یکی از معیارهای خرید لپ تاپ دستدوم برای مشتریان است که البته نباید به چشم مهم ترین معیار به آن توجه شود. در حال حاضر، لپ تاپ های استوک با اندازه صفحه نمایش 14 یا 15 اینچی به فروش می روند. صفحه نمایش های 14 اینچی بسیار کوچک هستند و می توانند برای کارهای روزمره گزینه خوبی باشند. اگر به دنبال این هستید که لپ تاپ را همواره به دنبال خود همراه داشته باشید، لپ تاپ های استوک 14 اینچی گزینه خوبی برای شما محسوب می شوند. در غیر این صورت، توصیه می کنیم که لپ تاپ های 15 اینچی را انتخاب کنید.

جمع بندی نهایی

با توجه به اینکه دغدغه شما را برای خرید لپ تاپ استوک درک می کنیم، در این مقاله در مورد خصوصیات لپ تاپ دست دوم پرقدرت صحبت کردیم. اگر معیار شما جهت خرید لپ تاپ دستدوم، ویژگی هایی است که در این مقاله به آن ها اشاره کردیم، همین حالا دست به کار شوید و بر اساس ویژگی های دلخواه خود، اقدام به خرید بهترین لپ تاپ دست دوم نمایید.

مطالب مرتبط: 

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد