مشخصات و قیمت بهترین لپ تاپ استوک مناسب برای بازی

لپ‌تاپ‌های مناسب برای بازی استوک می‌توانند هزینه زیادی داشته باشند، اما حتی برندهای برتر مانند HP، Asus و Dell مدل‌های مقرون‌به‌صرفه را برای هرکسی که می‌خواهد تجربه بازی مناسبی داشته باشد یا در حال حرکت بدون خالی کردن کیف پول خود بازی کند، ارائه می‌کنند.
مشخصات و قیمت بهترین لپ تاپ استوک مناسب برای بازی

یکی از جذاب‌ترین دستگاه‌ها، لپتاپ‌های مخصوص بازی یا گیمینگ هستند که متناسب با نیاز کاربر و توانایی اجرای بازی‌های گرافیکی در قیمت‌های مختلف به بازار عرضه می‌شوند. از این رو انتخاب مدل ایده ال با قیمت مناسب و متناسب با نیاز هر کاربر امر بسیار دشواری است. مهم‌ترین عامل برای خرید، توجه به قیمت لپ تاپ برای بازی است. لپ تاپ‌های گیمینگ گران قیمت‌ترین نوع لپ تاپ‌ها هستند. حتی قیمت برخی از آنها با بعضی از خودروهای داخلی برابری می‌کند. از این رو خرید لپ تاپ استوک مناسب برای بازی از توجیه اقتصادی بالایی برخوردار است. توجه داشته باشید که لپ تاپ دست دوم برای بازی با هدف جایگزینی کامپیوترهای رومیزی طراحی شده‌اند. به همین دلیل به سخت افزار قدرتمند مجهز شده، وزن بالایی دارند و آنچنان نمی‌توان روی شارژدهی باتریشان حساب باز کرد. 

برای دیدن لیست موجودی لپ تاپ های استوک گیمینگ کلیک کن

انتخاب لپ تاپ مناسب برای بازی

بازی‌های کامپیوتری بیش از هر چیز به پردازنده‌های گرافیکی متکی هستند. از این رو این پردازنده گرافیکی است که مشخص می‌کند چه بازی‌هایی را می‌توانید نصب و اجرا کنید. از این رو در هنگام خرید لپ تاپ استوک مناسب برای بازی پیش از هر چیز باید به نوع پردازنده گرافیکی توجه کنید. دستگاه‌هایی که از تراشه گرافیکی مجزا بی بهره‌اند و گرافیک و پردازنده آنها به صورت یکپارچه است به کار شما نمی‌آیند. این نوع لپ تاپ‌ها فقط قادر به اجرای بازی‌های قدیمی با پایین‌ترین حد تنظیمات گرافیکی هستند. نوع گرافیک در تعیین قیمت لپ تاپ برای بازی بسیار موثر است. پس هرچه گرافیک دستگاه قدرتمندتر باشد به طبع بر قیمت آن افزوده می‌شود. با توجه به تمام این موارد بهترین لپ تاپ مخصوص بازی دستگاهی است که به پردازنده گرافیکی قوی‌تری مجهز شده باشد. در مراحل بعدی باید به نوع پردازنده مرکزی، میزان رم، کیفیت نمایشگر توجه کنید. 

ویژگی‌های لپ تاپ استوک مناسب بازی

ویژگی‌های لپ تاپ استوک مناسب برای بازی

  • پردازنده‌ی قدرتمند
  • توانایی پردازش گرافیکی بسیار بالا
  • هارد دیسک پرسرعت یا داشتن حافظه SSD
  • نمایشگر با کیفیت با نرخ نوسازی تصویر بالا
  • برخورداری از سیستم خنک کننده قوی
  • طراحی هیجان انگیز به همراه نور پس زمینه صفحه کلید

برای دیدن لیست موجودی لپ تاپ های استوک رندرینگ کلیک کن

لپ تاپ استوک مناسب برای بازی HP Zbook 15 G3

برای خرید لپ تاپ استوک مناسب برای بازی باید حداقل بودجه 17,500,000 تومان در اختیار داشته باشید. این حداقل مبلغ برای در اختیار داشتن یک دستگاه با مشخصات فنی قدرتمند جهت اجرای بازی‌های گرافیکی است. شرکت HP یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین برندهای مطرح در صنعت کامپیوتر است. HP Zbook 15 G3 دستگاهی اقتصادی است که با تراشه گرافیکی Nvidia Quadro M1000M با حافظه 2 گیگابایت و پردازنده مرکزی Intel Core i7 6700HQ با فرکانس 3.5 گیگاهرتز از پس اجرای بازی‌ها به خوبی برمی‌آید. این دستگاه با استفاده از رم 16 گیگابایت DDR4 در کنار هارد 250 گیگابایت SSD از عملکرد و سرعت قابل قبولی برخوردار است.

شرکت HP برای این دستگاه نمایشگر 15.6 اینچی Full HD با وضوح تصویر 1920×1080 پیکسل و نرخ تازه سازی تصویر 141 هرتز را در نظر گرفته که در حین اجرای بازی تصاویر با کیفیت و بسیار روانی را به نمایش می‌گذارد. برای تجربه‌ی بهتر در اجرای بازی‌های می‌توانید فضای ذخیره سازی و رم دستگاه را ارتقا دهید. HP Zbook 15 G3 یکی از مقرون به صرفه‌ترین لپ تاپ استوک مناسب برای بازی است که از طراحی بسیار ساده‌ای بهره می‌برد. بدنه دستگاه از جنس پلاستیک فشرده مشکی رنگ و شاسی دستگاه از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده که مقاومت بسیار خوبی در برابر پیچش و فشار دارد. این دستگاه به باتری 90 وات ساعت لیتیوم پلیمر 9 سلولی مجهز شده که برای کارهای سبک و روزمره شارژدهی مناسبی دارد.

لپ تاپ استوک مناسب بازی HP Zbook 15 G3

لپ تاپ استوک مناسب برای بازی HP Zbook 15 G3

لپ تاپ دست دوم برای بازی Dell Precision 5530

با کمی افزایش بودجه شرایط کمی بهتر می‌شود و می‌توانید لپ تاپ استوک مناسب برای بازی با قابلیت‌های بیشتری خریداری کنید. Dell Precision 5530 با برخورداری از قیمت 28,500,000 تومان امکان اجرای بازی‌های سنگین‌تر با تنظیمات گرافیکی بسیار مناسب را در اختیار شما می‌گذارد. این دستگاه به پردازنده گرافیکی NVIDIA Quadro P1000 با حافظه 4 گیگابایت و پردازنده مرکزی Intel Core i7-8850H با فرکانس 4.5 گیگاهرتز مجهز شده است. رم 16 گیگابایتی DDR4 و حافظه 256 گیگابایت SSD موجب چالاکی بیشتر دستگاه شده و عملکرد آن را بهبود بخشیده است.

از نظر طراحی لپ تاپ دست دوم برای بازی Dell Precision 5530 از زبان طراحی متداول شرکت دل بهره می‌برد که ظاهری ساده و مینیمالی دارد. از این رو با گذر زمان از دیدن ظاهر دستگاه خسته نمی‌شوید و جذابیت خود را حفظ می‌کند. بدنه دستگاه از جنس پلاستیک فشرده مرغوب و شاسی آن از آلیاژ منیزیم و آلومینیوم ساخته شده است که مقاومت مناسبی در برابر پیچش و فشار از خود نشان می‌دهد. دل Precision 5530 را به صفحه نمایش 15.6 اینچ Full HD با وضوح تصویر 1920×1080 پیکسل با نرخ تازه سازی تصویر 141 گیگاهرتزی مجهز کرده که وضوح رنگ و روانی بسیار مناسبی در اجرای بازی‌ها از خود نشان می‌دهد.

لپ تاپ استوک مناسب بازی Dell Precision 5530

لپ تاپ استوک مناسب برای بازی Dell Precision 5530

لپ تاپ استوک مناسب برای بازی Dell G7 15 7588

یکی دیگر از دستگاه‌های دل در رنج قیمتی 28,500,000 تومان لپ تاپ استوک مناسب برای بازی Dell G7 15 7588 است که در اجرای بازی‌های گرافیکی عملکرد قابل قبولی از خود نشان می‌دهد. این دستگاه به پردازنده مرکزی  Intel Core i7-8750H و تراشه گرافیکی قدرتمند NVIDIA GeForce GTX 1060 Max-Q  با 6 گیگابایت حافظه مجهز شده است. استفاده از پردازنده گرافیکی GTX حس گیمینگ بودن دستگاه را بیشتر منتقل می‌کند. برای این دستگاه رم 16 گیگابایت DDR4 و حافظه 256 گیگابایت SSD در کنار 1 ترابایت هارد دیسک در نظر گرفته شده است. از این رو نیازی به ارتقا دستگاه احساس نخواهید کرد.

با کمی دقت به مشخصات فنی لپ تاپ استوک مناسب برای بازی Dell G7 15 7588 می‌توان به ارزش بالای خرید آن پی برد. G7 دل از طراحی ساده‌ای برخوردار است و در طولانی مدت ایجاد خستگی نمی‌کند. کیفیت بالای قاب و استفاده از آلیاژ آلومینیوم مقاومت مناسبی در برابر فشارهای فیزیکی برای دستگاه به وجود آورده است. سیستم خنک کننده‌ای دستگاه به دو عدد فن پرقدرت مجهز شده که عملکرد بسیار خوبی در دفع گرمای تولید شده دارند.

لپ تاپ استوک مناسب بازی Dell G7 15 7588

لپ تاپ استوک مناسب برای بازی Dell G7 15 7588

لپ تاپ استوک مناسب برای بازی MSI Delta 15

شرکت MSI در چند سال گذشته لپتاپ‌های گیمینگ بسیار موفقی را به بازار ارائه کرده است. لپ تاپ استوک مناسب برای بازی MSI Delta 15 با برخورداری از برچسب قیمتی 51,800,000 تومان مشخصات فنی بسیار قدرتمندی در اختیارتان می‌گذارد. این دستگاه به پردازنده‌ی قدرتمند و بسیار موفق سری Ryzen شرکت AMD مجهز شده که عملکرد بسیار خوبی به خصوص در زمینه‌ی اجرای بازی‌های گرافیکی از خود نشان می‌دهد. پردازنده مرکزی AMD Ryzen 7 5800H با فرکانس کاری 4.4 گیگاهرتز و تراشه گرافیکی AMD Radeon RX 6700M با حافظه 10 گیگابایت GDDR6 نوید یک دستگاه گیمینگ واقعی را می‌دهند. این دستگاه به رم 16 گیگابایت DDR4 با قابلیت ارتقا تا 64 گیگابایت، در کنار هارد 256 گیگابایت SSD مجهز شده که عملکرد بسیار سریعی دارد. این دستگاه از نمایشگر 14 اینچی Full HD از نوع IPS با نرخ بروزرسانی 144 هرتز مجهز شده که تصاویر با کیفیت و بسیار روانی را ارائه می‌دهد.

طراحی ظاهری دستگاه همانند سایر لپتاپ‌های گیمینگ MSI بسیار جذاب و هیجان انگیز است. بدنه دستگاه از ترکیب پلاستیک فشرده و فلز ساخته شده است که علاوه بر افزایش مقاومت موجب دفع بهتر حرارت پردازنده می‌شود. این دستگاه در مقایسه با سایر لپ تاپ دست دوم برای بازی از ابعاد نازکتر و وزن کمتری برخوردار است. از ویژگی‌های بارز دستگاه ‌می‌توان به زاویه‌ی بازشو نمایشگر تا 180 درجه و نور پس زمینه RGB صفحه کلید اشاره کرد.

لپ تاپ استوک مناسب بازی MSI Delta 15

لپ تاپ استوک مناسب برای بازی MSI Delta 15

لپ تاپ استوک مناسب بازی Microsoft Surface Book 3

به طور قطع Surface Book 3 مایکروسافت را نمی‌توان یک لپ تاپ مخصوص بازی دانست. اما مشخصات فنی قدرتمند آن نشان دهنده این است که از پس هرکاری بر می‌آید. این دستگاه به پردازنده Intel Core i7-1065G7 با فرکانس 3.9 گیگاهرتز و تراشه گرافیکی قدرتمند NVIDIA GeForce GTX 1660 Ti Max-Q مجهز شده است.  لپ تاپ استوک مناسب برای بازی Surface Book 3 با قیمت 52,500,000 تومان بازی‌های سنگین گرافیکی را به راحتی اجرا می‌کند و با ارائه‌ی تصویر با کیفیت در کنار اجرای روان بازی‌ها تجربه‌ی بسیار لذت بخشی را به ارمغان می‌آورد.

لپ تاپ استوک مناسب برای بازی Microsoft Surface Book 3 به نمایشگر 15.6 اینچ با وضوح تصویر 3000×2000 پیکسل با نرخ تازه سازی تصویر 267 هرتز تصاویر بسیار با کیفیتی را نمایش می‌دهد. برای این دستگاه رم 16 گیگابایت DDR4 و حافظه 256 گیگابایت SSD در نظر گرفته شده است. این لپ تاپ هیبریدی قابل تبدیل به تبلت نیز می‌باشد. بدنه دستگاه از آلیاژ منیزیوم ساخته شده که علاوه بر ایجاد ظاهری گران قیمت حرارت درون دستگاه را به خوبی به بیرون منتقل می‌کند.

لپ تاپ استوک مناسب بازی Microsoft Surface Book 3

لپ تاپ استوک مناسب برای بازی Microsoft Surface Book 3

جمع بندی

شرکت‌های فعال در زمینه‌ی تولید لپ تاپ هر ساله محصولات متنوعی را روانه بازار می‌کنند. سری گیمینگ لپ تاپ‌ها همیشه از محبوبیت بسیار بالایی برخورد بوده‌اند. از مهم‌ترین دلایل محبوبیت این دستگاه‌ها می‌توان به طراحی ظاهری بسیار جذاب و هیجان انگیز، برخورداری از مشخصات فنی بسیار قدرتمند و... اشاره کرد. برای خرید لپ تاپ مخصوص بازی و متناسب با بودجه‌ی در اختیار می‌توانید با مراجعه به سایت www.aralap.com  با کارشناسان فروش آرالپ تماس حاصل نمایید و از جدیدترین لیست قیمت لپ تاپ دست دوم و جزئیات دستگاه‌ها کسب اطلاع کنید.

مطالب مرتبط:

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد